Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte af firma

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det troede jeg lidt :P

Jeg har ikke styr på formerne, jeg ved bare vi er tre ejere eller kun mig ? 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I er tre ejere, og i ikke er registrede som ApS eller A/S bliver det vel automatisk et interessentskab fordi I er flere ejere :-)

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hviss vi kun snakker om mig, som ene ejer ?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må det være en enkeltmandsvirksomhed, hvis du ikke er registerede som andet, samt ene og alene er ejer. 

Mvh

Nikolaj

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jess Vinsteen:

Det troede jeg lidt :P

Jeg har ikke styr på formerne, jeg ved bare vi er tre ejere eller kun mig ? 

Det er svært at sige, da det kommer an på dine personlige forhold.

Er du gift, har du mange rente udgifter/indtægter, har du job ved siden af, får du su, har du fast ejendom, har du ligningsmæssige fradrag osv osv.

Men systemet er lavet sådan, at der ikke er den store forskel på de penge du får ud af det til forbrug set i forhold til et alm lønmodtager job.

Hvis i laver et selskab, så skal i betale 25% i selskabsskat og i udbetaler løn til jer selv, som var i ansat i den lokale netto og denne lønudgift har virksomheden så fradrag for.

Men for at kunne hjælpe dig mere, skal vi have lidt flere informationer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forstå at du gerne vil have et tal. Når du har en virksomhed (som vi gætter på er en enkeltmandsvirksomhed) og du vil udbetale de 10.000 til dig selv. Så skal du betale fuld skat af dem. Du kan se på dit frikort eller dit skattekort, hvad du kan få i løn inden du skal betale skat. Du skal regne med ca. halvdelen alt efter hvordan din økonomi/forhold er strikket sammen.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

De informationer vil jeg prøve at give her :)

Jeg bor hjemme hos min ene forældre, med en lille su indkomst. Firmaet er kun styret af mig, og jeg må vidst tjene omkring 50 k om året udover.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

OK,

Så længe du holder dig under det beløb der står på dit frikort (50.000) så skal du ikke betale skat.

Når du kommer ud over det, skal du betale det i skat der står på dit frikort (det står et andet sted). Du går ikke helt galt i byen hvis du som hovedregel regner med 50%.

Når du har den slags virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) skelnes der ikke mellem dig selv og din virksomhed - i er smeltet sammen (i skats øjne). Det betyder at det som din butik tjener faktisk er dig der tjener indirekte.

Det lyder umiddelbart ikke så smart så at være selvstændig. Der hvor det bliver smart er at du kan bruge virksomhedens penge på fx. dit telefonabonnement - før der betales skat. Den helt store forskel på en privat og en virksomhed er at en privat person køber fx. telefonabonnement EFTER man har betalt skat (fx. har betalt 5000 i skat og har nu kun 5000 tilbage) - mens en virksomhed betaler fx. telefonabonnementer FØR der er betalt skat. Det betyder at hvis dit tlf abonnement er 200 kroner om måneden, så vil det koste dit firma 200 kroner ud af 10000, og du vil så kun betale skat af 9800 (så får du 4900 ud til dig selv). Hvis du derimod selv skal købe dit abonnement sker det EFTER skat, dvs du skal betale 200 kroner ud af 5000, og har nu kun 4800 tilbage. Dvs. mindre end hvis dit firma betalte for det.

Giver det mening?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig lidt i tvivl om, hvorvidt du rent faktisk har en virksomhed eller ej. Hvis man har det, er man da ikke i tvivl om det, og man oplyser det da også på sin hjemmeside?

Regn med omkring 40% i skat og husk at indberette det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den gode hjælp.

Kontakter borgerservice, for at få lidt mere information om det her :)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)