Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtag eller start nyt ?????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Står over for en stor beslutning om at starte egen virksomhed. Vil starte en børnetøjsbutik på nettet (opfindsomt ik), Dem er der jo masser af men mener selv at jeg har en god ide til at få det til at køre.  Men er lidt i et dilemma, skal jeg starte en ny, eller skal jeg overtage en. Den shop jeg har kig på har eksisteret i en god håndfuld år, har dog aldrig haft den store succes, men har trodsalt et navn, og nogle tusinde tilmeldt nyhedsbrevet. Alternativet er så opstart af ny med alt der hører til med design af ny side og skabe et navn/opmærksomhed omkring shoppen. Økonomien i det?? overtagelse af den eksisterende shop er ca 50.000 kr dyrere end at starte en op selv. De 50 tdkr kan så bruges til at købe varer til den ny shop for..

Hvad gør jeg??

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ginnerskov:

Hej alle

Står over for en stor beslutning om at starte egen virksomhed. Vil starte en børnetøjsbutik på nettet (opfindsomt ik), Dem er der jo masser af men mener selv at jeg har en god ide til at få det til at køre.  Men er lidt i et dilemma, skal jeg starte en ny, eller skal jeg overtage en. Den shop jeg har kig på har eksisteret i en god håndfuld år, har dog aldrig haft den store succes, men har trodsalt et navn, og nogle tusinde tilmeldt nyhedsbrevet. Alternativet er så opstart af ny med alt der hører til med design af ny side og skabe et navn/opmærksomhed omkring shoppen. Økonomien i det?? overtagelse af den eksisterende shop er ca 50.000 kr dyrere end at starte en op selv. De 50 tdkr kan så bruges til at købe varer til den ny shop for..

Hvad gør jeg??

 

Hej ginnerskov !

Der SLET ikke oplysninger til vi kan tage de overvejelser for dig.

Du skal gøre op med dig selv, om den kundeportfølje som du kan købe dig til, er større end den du selv kan skaffe på f.eks. et år.

At starte et brand op selv er altid dyrt, så din beregning stemmer ikke helt. Det vil være en masse ekstra markedsføringsomkostninger ved at starte op for bunden :)

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt også der jeg vil hen, for selvfølgelig er der en del markedsførings omkostninger, men det er der jo også ved en eksisterende shop, men klart alt er jo fra bunden ved en ny shop.

 

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt der jeg gerne vil hen, der er jo selvfølgelig en del markedsføringsomkostninger ved en ny shop, men der er også markedsføring ved overtagelse af eksisterende. Det er svært at vurdere den kundeportfølje, da jeg ikke har oplysninger om hvor længe siden der sidst er nogle der har tilmeldt sig

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jo et sats - der er både fordele og ulemper ved at overtage en eksisterende shop. Så der skal en del grundig research til. Du kan f.eks tage en tur rundt i søgemaskinerne og se hvor synlig den er. Yderligere findes der jo også en masse sites hvor brugerne kan skrive om deres oplevelser med de forskellige shops rundt om på nettet. Har navnet et blakket ry på de sider, så er man måske bedst tjent med at starte noget nyt. Men det er jo kun dig der kan vurdere hvad du føler mest for.

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har været i gang 5 år primært på det svenske marked og er blevet en af de store i Norden. Men det har også kostet flere millioner at nå dertil og det er først nu vi for alvor tjener penge.

Jeg kan garanterer 99% at Du ikke vil få succes med en børnetøjs webshop medmindre Du investerer et millionbeløb i projektet og på forhånd sikre dig rettigheden til at sælge de mærker som SÆLGER!!
Du er nød til at have et kæmpe udvalg til kunderne, så de kan samle deres bestillinger hos dig og forvent at rigtig meget bliver solgt til mellem 30-70%.
Samtidig skal Du kaste adskillige hundrede tusinde i AdWords, Facebook mv.
Det er også vigtigt Du hurtigt får en stor volumen, så Du kan få en attraktiv aftale med en logistikpartner. Eller´s kommer du hurtigt bagud på point på fragten.
Du skal også have min. 2-3 ansatte til kundeservice, plukning/pakning og der er massere arbejde i at gennemgå følgesedler, fakturaer og lave regnskab mv.

Jeg kender rigtig mange i branchen og har endnu ikke stødt på nogle som har et fornuftigt overskud og samtidig styr på likviditeten med en omsætning på under 5-6 millioner DKK.
(Dvs. der skal købes ind og forhåndsbetales for 2-3 mio. årligt, så husk en god kassekreditSmile

Nå det var nogle kontante og hårde ord, men måske jeg tager fejlSurprise
Hvis Du VIRKELIG har gå-på-modet og er villig til at arbejde 24/7 de første mange år så kom i gang. MEN et godt råd - THINK BIG!!

Hilsen
Peter


PS: Overvejer at skrive en bog over alt det vi har været igennem og det man skal være opmærksom på....PUHATongue Tied



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi startede en shop op i 2010 som sælger børnetøj / babytøj

vi har pt. lagt ca. 150.000 KR for at starte shoppen op vi har et godt vare lager nu og ligger efter hånden rimeligt på et par søge ord og har stabilt ca. 100 - 150 besøg på shoppen om dagen MEN vi bruger hver månede ca. 6000KR på markedting/adwords og spots mm.

jeg vil sige der er fordele ved at købe en shop som køre men kig dig godt for for jeg kan se at en del har skruet priserne langt op, du må efter min vudering ikke give mere end 50.000 - 70.000 KR for en shop med under 200 besøgende (her til kommer besøg fra adwords oveni ) bare et hint fra en som selv lige er startet

/Mads indehaver www.kids-trend.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)