Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi holder sommerferie men er tilbage d. xx.xx.xx - Er det holdbart

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Lige siden jeg har startet min egen webshop har jeg gået med dette tvivlende spørgsmål, som har vandret som et spøgelse rundt i mit hoved og samtidig givet mig en lille smule mavesår..

Hvad skal jeg gør med min webshop, når jeg rejser en tur med familien til Italien i 14 dage.

Man kan jo selvfølgelig gør som så mange andre gør og skrive "vi holder ferie lukket i uge xx og xx, så alle ordre bliver først behandlet/ekspederet fra d. xx.xx.xx !!!

Holder den?
Hvad siger kunderne til den?
Hvad siger i? Og er der nogen som har erfaring med det?
Og hvis man ikke kan undgå at skal afsted, hvad kan man så gør som alternativ??

Det er noget som har plaget mig længe og jeg har længe gået og skubbet det, men nu er det snart ved at være. Så håber på en god debat, så jeg kan finde ud af hvad der er mest brugbar og holdbar for mig, og så håber jeg samtidig at kunne hjælpe andre som er i samme situation - for det må der da bare være.

Tilmeldt 7. May 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke få en anden til at passe biksen, imens du er væk?

- Det er så meget, fordi du i perioden ikke vil få de kunder, du burde få; men at du på sigt vil miste nogle af kunderne, hvis du har en webshop, hvor kunderne kommer igen og igen. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny

Jeg tror bestmet ikke dine kunder vil være glade for det, jeg ville ihvertfald ikke være positiv over at skulle vente med mindre jeg fik en rabat for at vente ( Eks. hvis alle der bestilte i denne periode fik et rabat kort således at de faktisk vandt noget på det.  )

Jeg ville dog som Alfred også forslår, få en anden til at passe din webshop hvis det er muligt, er det ikke muligt er der jo ikke anden at gøre, men jeg synes du bør tænke over om du måske kan give de kunder noget, så de ikke føler de går forgæves: Undkyld deres pakke er 7 dage forsinket, men tilgengæld får du her en rabat kode til næste gang du handler her...

Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Mit eneste råd er: BLIV HJEMME - eller få nogen til at passe forretningen imens.

Det første år jeg startede mit reklamebureau (for 3 år siden) to jeg på ferie i 14 dage, og mistede 3 kunder, så nu er det hele tiden muligt at få fat i en i firmaet, selv om jeg skulle være på ferie. 

Så jeg synes du skal finde en til at passe din forretning! 

Há en fantastisk aften!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tre konkrete svar.

Problemet er at jeg ikke bare kan blive hjemme. Eller jo det kunne jeg selvfølgelig godt, men rejsen er bestilt og betalt for længe siden, og også længe inden det her blev et problem". 

Så tro jeg heller ikke lige at jeg bliver specielt populær ved familien, hvis jeg skipper rejsen og bliver hjemme :P

Men selvfølgelig skal der tænkes på kunderne og jeg vil jo heller ikke miste salg. Derfor jeg også spørger til råds her inde. For tro ikke at jeg er den eneste.

Men den ligger nok i at få en til at overtage biksen i de 14 dage, eller give en masse rabatkoder til kunderne der bestiller i den periode. 

Hvis vi tager den med rabatkoderne, hvad vil i så anbefale at jeg skal give dem? Hvornår tro i at de er tilfredse? Hvad hvis det var jer??
Og skal jeg fortælle det på min forside til kunderne at webshoppen holder ferie lukket, men ved bestilling får man et x antal 5 rabat, pga. leveringstiden!! 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes sagtens du kan reklamere med det på din hjemmeside for derigennem kan du jo også fortælle at de skal bestille senest xx. dato for at få leveret inden ferien.

Men jeg tror bare de skal føle at de får speciel rabat hvis de skal vente, altså det ivl jo koste dig noget indtjening, men det er da et alternativ der er værd at overveje vil jeg mene, du kan jo få "glade" kunder ved at give dem noget ekstra, må ærligt talt sige at jeg ikke ved om kunderne i netop din målgruppe er tilfredse med at skulle vente..

en rabat kode på 15 % er det fuldstændig ubehøvlet af mig at forslå? eller har du en avance der kan leve med det?

Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hoooold hooooold nu, dansker knalder altså også mens du holder ferie :)

Så må du tage din PC med og behandle ordre fra Italien, mens naboen pakker dine ordre.... om du så skal guide over telefonen.


En lukket sexwebshop.... nej det holder altså ikke.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 18
Fra  IT-konsulenten v/ Christian Van Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nødt til at få en anden til at passe butikken. At droppe ferien ville være en dårlig idé, og personligt ville jeg finde en anden butik selvom der stod at jeg fik rabat til gengæld for ventetiden. Det ville virke uprofessionelt, og når jeg bestiller noget, vil jeg næsten altid have det øjeblikkeligt. Så jeg synes du skal få en kammerat til at tage sig af butikken mens du er på ferie.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du slet ikke kan finde andre løsninger, så lav et samarbejde med en af dine konkolleger. Det vil give både dine kunder en god betjening, og dig muligheden for at få tjenesten tilbage, når kollegaen skal på ferie.

Alle jeg kender ønsker "instant gratification" når der er noget de vil købe, så det holder ikke at bede folk om at vente.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I din situation vil jeg sige tænk på dig selv.
- Det kan ikke være rigtigt at vi unge, skal ende med et mavesår eller det værre fordi kunderne kræver.
Ansæt en evt. studiemedhjælper eller freelancer her fra amino.


Skriv det på din hjemmeside KLART OG TYDELIGT hvor, hvad og hvornår.
- Så er folk ikke i tvivl, og når du kommer hjem, hvis du får en henvendelse fra en der har ringet imellem-tiden du var dernede, giv ham en rabatkode på mellem 15-20%. God omtale er bedre end ingen omtale!

God sommer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)