Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommentar til Provisions løn!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne spørge jer om jeres holdning til provision, for hvis chefen stoler på sit produkt og sin sælger vil det jo være dumt at ansætte en sælger på provision?

Mvh Preben

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Preben

Jeg vil vende den om og sige, hvis jeg var chefen (ejer) - jo mere min sælger tjener jo mere tjener jeg. Vi har blandt andet agent aftaler hvor vi taler 100% provisions afregning, og det er vi super tilfredse med, og agenterne ligeledes. :)

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben:

Hej Aminoer

Jeg vil gerne spørge jer om jeres holdning til provision, for hvis chefen stoler på sit produkt og sin sælger vil det jo være dumt at ansætte en sælger på provision?

Mvh Preben

Provision er da blot en motivationsfaktor af rang, hvis produktet er godt er det let at sælge og er sælgeren god kan han tjene mange penge.

Hvis du ansætter en sælger på fast løn, så får du også en middelmådig indsats, for når folk kan score mere i løn ved at ringe til lidt flere så gør folk det også... det er win/win for begge parter.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Provision er roden til alt ondt.

Det får sælger til at fordreje sandheden, de bliver mere opsat på salg istedet for at vedligeholde kundegrupper.

Og som virksomheds ejer, hvor jeg heller vil satse på en ærlig vejledning, end at sælge noget jeg ikke kan holde, så ser jeg det for mig, som noget jeg ikke vil kunne bakke op om.

At det er motiverende for en sælger, er en ting, men det er også en stress faktor af rang. Der kan gøre at man i dårlige tider, vil få en sælger der ikke er fuldt motiveret, eller fokuceret, specielt når man skal fokucere på at skulle betale husleje, afdrag på bilen og at ens børn skal i børnehave, som man ikke kan betale, sammen med at de skal have en ny mobil nyt TV.....Og i den situation vil mange sælgere desværre mangle den fokus der gør at de kan sælge, og desværre får en selv øddelæggende effekt, der i sidste ende rammer virksomheden.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Kan ikke følge dig - for der er da netop motivation for at vedligeholde og servicere kunden - som provisions sælger får du jo ikke kun løn af første indsalg, men af løbende salg. - Og jeg forstår ikke hvad du mener med "ærlig vejledning" når vi taler fysiske produkter - dog har du måske ret hvis det er løsnings salg eller serviceydelser - så vil der måske være nogle personer der vil fristes til at være smarte i en fart, men her vil jeg så ikke tro der er nogen der sidder med 100% provisionsafregning, men en fast hyre + bonus - det ville jeg hvertfald anbefale.

At det så kan være en stress faktor for den enkelt sælger, det kan du så tildels nok have ret i, men igen det er så op til den enkelte og finde ud af om det er noget man kan affinde sig med - og måske endda i gode tider ligg penge til side til dårligere måneder.

Bendtsen

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Fra  Sphion Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Preben

For mig at se afhænger det af produktet, sælgeren, salgsformen og kunderne.
Der findes ikke et svar der passer til alle. Homo sapiens er fra naturens side
dovne og her kan selv en lille provision afhjælpe på dette. Omvendt må den
ikke være så høj at det fremavler en pistol sælger. Sidstnævnte er nok mest
et problem i salgsstillinger hvor der er stor udskiftning.

Hvis lønnen består af en lille provisionsdel og man har en sælger der er med på
den lange bane - så er provision et fint værktøj. Høj provision til en sælger der
ikke planlægger en lang karriere i firmaet kan omvendt være ret giftigt.

Det handler ikke kun om at chefen stoler på sit produkt, men i høj grad også om
sælgeren selv tror på at vedkomne evner at sælge det.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt om bankansatte der er på provision, det virker lidt dobbelt moralsk...

Preben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Provision giver ikke motivation til at lave forbyggende salg. Eller opfølgning på salg. Det giver kun motivation, hos de kunder hvor de ved at de kan lave en ordentlig omsætning.

Problemet er jo så netop at firma'er taler sammen. Jeg snakker fx med mine kunder, leverandører og samarbejdspartner....Og tit virker det jo som en stor familie. Og har jeg fået en dårlig oplevelse ved et firma, så er der stor sandsynlighed for at de omtalte også får det at vide. For vi snakker om hvor man kan få hvor, og hvem man bruger.

Som jeg ser det, så det eneste sted man kan bruge ren provition, er som telesælger....eller andet i den dur. Hvor man ikke resikere at have kontakt med kunden bagefter.

Og desværre ser man at rigtig mange firmaer bevidst ansætter sælgere på provision, også hvor man sælger avancerede maskiner, og så kan man tit ikke få den fornødne hjælp bagefter, da det jo ikke giver salg det næste år.....eller at man skal igennem en bestemt sælger for at kunne købe reservedele, hvor man ikke kan få fat på sælgeren, da han er optaget af at sælge en ny maskine som giver mere end reservedele....

Nu må du ikke forstå at jeg mener at alle egner sig som sælger, det gør jeg absolut ikke....og her kan jeg bare nævne mig selv. JEg er absolut ikke sælger, og bliver dt heller aldrig. Men desværre kræver det også at en sælger kan fokusere i dårlige tider. Og det betyder at man ikke lader sig gå på at man i et par månder kun tjener 1000 kr...Og her er det desværre meget fristende at fordreje sandheden lidt, og her kunne jeg nævne flere firmaer, hvoraf de fleste er konkurs.....

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Det kan da godt være du har ret - som skrevet så ved jeg bare at vi har stor succes med og lave aftaler med diverse virksomheder/personer på agent basis - de får udelukkende provision af den omsætning de genererer, men de bliver selvfølgelig også udvalgt nøje, og kun personer/virksomheder med den rigtige profil kommer i betragtning.

Så jeg må erkende at vi måske taler to forskellige scenarier :) - men igen jeg tror det kommer meget an på både chefen, sælger og produktet om det er en god ide eller ej. Jeg kunne komme i tanker om flere nicher hvor jeg kun kan se positive ting, men andre hvor jeg ikke vil mene det er en særlig god ide.

Og så lige til Preben, bankansatte, eller såkaldte bankrådgivere - ja kan og skal kun betragtes som sælgere - endda med stort S :)

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Nu må man ikke samligne agenter, eller andre firma'er, da de jo er under ansvar.

Taler man om en ansat i en virksomhed, der mener at være i god tro, så kan firmaet faktisk komme til at hænge på den.....Og egentligt er det svært at bevise noget i de samhænge.

Men ja, kommer an på hvad man sælger. og hvad man som firma, vil asoriceres med. For vil man stilles lig med et sælger firma, så er det den vej man skal. Vil man stå som seriøs med rådgivning, og service, så er det jo absolut ikke den vej man skal.

Men vi er enige om at gode sælger, kan betyde rigtig meget for et firma....Og ja jeg har mødt rigtig mange. Og specielt dengang min chef døde, da lavede vi næsten en kaffestue til dem. De skulle jo finde ud af hvad firmaets fremtid var, og det var/er jo forståligt. Men de var så heller ikke provisions ansatte.....da de der var, ikke viste sig, havde jo travlt med salg.

Det kan godt ske at vi taler om to forskellige scenarier. Men det er jo også det fede ved en side som denne at vi alle ikke ser ens på tingene.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)