Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man skal tro på sig selv, men hvor længe?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej alle aminoer derude.

Jeg er en ung pige med en masse idéer.

Lige siden jeg har været 10 år har jeg siddet og lavet budgetter for alle de ting jeg godt kunne tænke mig.

Nu er jeg 19 år og skal starte på et to års studie der kun handler om innovation og iværksætteri.

Jeg skriver det her emne fordi jeg er så sikker i min sag på de ting jeg har i tankerne. Når jeg ikke tænker på de fornødne ting i hverdagen såsom når vasketøjet er ordnet, så er alt hvad jeg tænker på, mine planer. Det kriller i maven hver gang. Alt er skrevet ned i detaljer ligetil den kaffekop eller ske der måske skal være i fx den givne butik.

Jeg bor stadig hjemme. Er uddannet frisør men fandt ud af at det ikke var den vej jeg skulle som selvstændig. Det der er min største udfordring i alle de her ting jeg snakker om (tænker på), er at mine forældre ikke tror på mig. Jeg har kun mine forældre og så min gamle morfar.

De har så travlt med at fortælle hvor hårdt det er og at man aldrig rigtig vil kunne klare det og bla bla bla. Jeg prøver at fortælle hvor meget jeg virkelig brænder for det. Det ligefør jeg er direkte forelsket i mine planer.

Jeg kan slet ikke forklare hvor meget jeg vil det her. Jeg er bare bange for at de en eller anden dag får snakket mig fra det så jeg ikke tør.

Har i nogle gode råd til en ung pige?

MVH

Mille

Fra Aarhus N
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille..

Umiddelbart lyder det til at du lige har brug for en positiv peptalk! ;)

Du er 19 år = Du må gøre hvad du vil.

Det lyder befriende at du på den måde brænder for en række projekter og jeg er sikker på at du ikke får ro i sindet før du får prøvet dem af. Kender du ikke det? Hvis man ikke gør det, eller prøver det, så vil man altid fortryde det i sidste ende.. Nu ved jeg ikke hvad dine projekter indebærer, men det lyder lidt som noget butik du drømmer om at starte og det kræver selvfølgelig noget kapital. Måske en samarbejdspartner med samme drømme og visioner som dig selv til at støtte hinanden?

Dine forældre vil bare ikke se sin lille guldklump modtage et nederlag, men man kan ikke prøve at sejre, hvis man ikke går efter dem og risikere lidt på vejen.

Jeg håber du vil give det et skud, held og lykke. :)

Nicolai Andersen

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mille

Du må endelig ikke lade dine forældre tale dig fra et liv som iværksætter, det er hårdt som de siger - men det er bestemt ikke urealistisk.

Det er nok en god idé, hvis du prøver at finde nogle mennesker med samme interesser som dig (iværksætteri) så du har nogle at drøfte dine planer med - og som forstår de problemstillinger du har.

Du kan prøve at kigge på www.eyoung.dk som er et netværk for yngre iværksættere - der er dog ikke så mange piger på nuværende tidspunkt :)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Lyt ;-)

Hej med dig :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

You want something. Go get it. Period.

Al Pacino's Inspirational Speech

You go girl!

Webudvikling i .NET - Regard webbureau - Odense

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest. Tag den uddannelse. Der er generelt ret meget fyld i de fleste uddannelser, men men tag og husk de ting du kan bruge til noget. Resten kan du bare gemme til senere. Du vil sikkert lære en hel masse, som sikkert vil udbygge de ideer du har i forvejen. 

I forhold til innovation og dine ideer. Så tag dem frem og vurder i forhold til det market du skal ud på, om du enten skaber noget nyt, skaber noget anderledes eller skaber noget som andre gør, men at du gør det bedre. Hvis en af de tre udgangspunkter ikke hænger sammen i forhold til hvad du har planlagt, så skal du tilbage til tegnebordet.

Derudover kan du også se på om din ide er en produktinnovation? Du laver et produkt, som ingen andre har lavet før. Er det en procesinnovation? Altså en ide, som ændre måden man fremstiller eller behandler vare. Er det positionsinnovation? Altså, placerer du dig anderledes på markedet i forhold til dine konkurenter. Er det paradigmeinnovation? Ændre dit produkt, den måde folk benytter den type produkter. 

Hvis du kan nikke ja til en eller flere af disse fire tilgange, så er du godt kørende, ellers er det tilbage til tegnebordet. 

Håber det hjælper dig videre Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er pissehårdt at være selvstændig!! Og det værste ved ikke at have støtte er at du KUN bliver klogere henad vejen og i den proces kan du let komme til at høre en masse hvad-sagde-jeg'er.

Hvis du beslutter dig for dette, skal du gøre det med ALT i dig og IKKE lade dig slå ud af modgang (" target="_blank">jeg lader lige Rocky Balboa forklare det!). Du er ikke den eneste der har modgang - men ved du hvad; så sætter du bare ekstra meget pris på medgangen ;)

Jeg havde ikke mine forældres støtte i starten fordi jeg selv var så ung - men idag er jeg 28 og jeg skal stadig lære nye ting, så det er ikke et sekund for tidligt at starte!!

Få andre iværksættere til at vurdere din ide, så du er sikker på, det er et par fornuftige øjne der kigger på det du vil kaste dig ud i.

Men bliv ikke alt for sur på dine forældre; det er dine forældres "pligt" at være så bekymrede og de skal nok støtte dig senere i forløbet når de kan se, at det faktisk ikke er verdens undergang ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

 

Tak for de gode råd og svar :)

det var sku rart at få lidt peptalk :) Nogle gange trænger man bare til at høre det fra andre.

Og det er rart at høre der ikke er den store jantelov herinde! Når jeg fortæller andre ''voksne'' mennesker om det jeg vil griner de bare og siger jeg har mange år endnu.

Tror nogle gange folk føler sig lidt "truet" når en 19 årig præcis ved hvordan og hvorledes.

JEG VIL, JEG KAN, OG JEG SKAL! :)

 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mulighed for det, så tag endelig til Iværksættermessen i Forum. Her vil du møde tusindvis af ligesindede, skabe kontakter og få MASSER af inspiration. Hver gang jeg har været til messen, går jeg altid derfra med fornemmelse af, hvor fedt det er at skabe sit eget :-)

Hej med dig :-)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kan du ses med mange af os andre ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)