Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller pc? Hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min tvivl går på om det er 4500,- mere værd at købe en Mac fremfor en HP pc?

Macbook pro 13,3 tommer. http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MACBPMC700DKA/apple-13-3-macbook-pro

Pc'en er denne Hp. http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/HPG61113EO/hp-pavilion-15-6-barbar-g6-1113eo

Ting jeg sætter pris på:
- Skal være nem, at have med rundt!
- Lang batterilevetid!
- Hurtig + gerne hurtig om at starte op!

Den skal bruges til Skolearbejde, Arbejde med mit online firma og lidt spil!

Vil gerne finde en længeresigtet løsning. Den kører ca. 8-14 timer dagligt! Hvad er jeres bud?

Pt. har jeg en Emachine og er langt fra tilfreds :) 

Mvh Lasse

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jo gerne gået i den modsatte retning og købt ældre IBM Thinkpads med batteriudvidelse fra Datamarked; Men jeg holder mig også til Linux, og hvis du er til Windows, kan det jo komme til at køre lidt sløvt med en nyere Windowsversion...

Hvis du har planer om at bruge MacOS X, bliver programmerne jo lidt mere begrænsede i udvalg - og ofte mere bekostelige.

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Master Vind:
- Skal være nem, at have med rundt!
- Lang batterilevetid!
- Hurtig + gerne hurtig om at starte op!

Det er jo beskrivelsen af en Mac :) Og en mac er perfekt til skolearbejde og lidt spil.

/Jesper

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jeg en har en Macbook Pro 13" og jeg er fuldt tilfreds. Jeg kan ligeså godt sige nu - jeg går ikke tilbage til Windows.

Du kan også overveje at købe en Macbook Air 13". Den står i 9700 og skulle være ihvertfald ligeså hurtig som Macbook Pro. Og så er den tyndere.

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en macbook pro 13" som min arbejdscomputer, samt en 24" skærm på kontoret (og en på hjemmearbejdspladsen også)

Maskinen er med SSD (Solid state harddisk) og starter op på 5-10 sekunder fra tryk på knappen til jeg kan logge ind.

Kan varmt anbefale dig en maskine med SSD, om det så er Mac eller PC.

Alt efter hvad du vil spille på den, så kan det måske blive en udfordring med Mac..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det er lidt svært at svare på om det er "det værd". Det kommer jo an på hvad man sætter pris på.

Personligt bruger jeg aldrig min Mac til at spille på - men jeg syntes da du skal gå ned i en butik hvor de både har HP og Mac, og så vælger du den du bedst kan lide. Så sameligner du størrelse/vægt mm. efter dine behov.

Jeg ville klart vælge en Mac frem for andre mærker - både fordi jeg kan lide deres OS, me også pga. af design og brugervenlighed - og når det gælder arbejde/firma er det vigtigt det hele fungere uden problemer jo :)

Så smut en tur ud i butikkerne og se hvilken bærbar du falder for :)

Mvh Brian

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Spil er generelt ikke = Mac, og derudover skal du ikke have dig et intel hd 3000 gfx til spil :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

der må erkende jeg synes de sony jeg prøvet har virket hurtigere end mac især set i forhold prisen synes jeg http://www.sony.dk/product/vn-s-series/vpcsb1v9e super hurtigt denne her

vis ikke hurtigt nok kan dette her vist ikke næsten fås hurtigere http://www.sony.dk/product/vn-s-series/vpcsa2z9e

evt. køb denne her det er vidste en af dem klare meste til prisen http://www.fcomputer.dk/baerbar-pc/asus/k53sv-sx055v-15,6-intel-core-i5-2410m-2.3ghz-nv-gt-540/ i hvert fald var den kom med bedste bud til at kunne klare cd ord 7 som er omfattende program til ordblinde der kræver det samme som de meste omfattende spil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været tester på såvel Windows som Mac OSX, og jeg har bemærket en forskel i måden vinduerne fungerer på. Windows er mere konservativt, men når man bevæger musen hen over et vindue og trykker, så reagerer vinduet, som man ville forvente. Det gør Mac ikke. Det kan faktisk være svært at finde ud af helt nøjagtigt hvor grænsen/kanten for et vindue går i Mac. Det er hamrende irriterende!

Omvendt ser jeg gerne at hr. Gates stadig modtager "bejmænd" for deres "assertive fremfærd" i årenes løb - Microsoft har bestemt ikke haft mange nøkker mht. uetisk optræden!

Hvis du vil have Windows, så tænk dig om een gang til, hvis det er en HP-maskine. De fleste computerfirmaer er selv-protektionistiske, men HP er det i udpræget grad. Dette er årsagen til, at jeg købte en Packard-Bell sidste gang. Jeg hader HP's forbandede "invensions", som er til fordel for HP, men knap så tit for brugerne, og man bliver tvunget ind i HP's spind af alt muligt lort og bras, der installeres på maskinen mod din vilje! Man kan ikke slippe af med det, øv!

Hvis du er mere til brugen end til den tekniske del, så er Windows måske at foretrække. Hvis du vil til at arbejde med ghost-images/mirrors og jævnligt skifte operativ-system, så kan der være en ide i Macs, fordi de har et suverænt HD-partitioneringssystem.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke mine favoritter så her er noget crap:

Mac er ikke godt til at lave de store værker. Kun til små ting.

Hp, du fpr en computer hvor halvdelen af tingene virker, også bliver den så varm at den brænder sammen i løbet af no time..

Få dig alt andet ind hp..

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)