Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

helt på spanden

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

jeg skal høre om der er nogen der ved hvor man låner penge til sin enkeltmands virksomhed som grundet sin latterllige revisor nu er helt på spanden for andet år i træk grundet stor skatte rest gæld. glem bankerne for de låner ikke ud til små selvstændige som mig. skriv endelig hvis der er gode ideer

søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Thøgersen:

Hej!

jeg skal høre om der er nogen der ved hvor man låner penge til sin enkeltmands virksomhed som grundet sin latterllige revisor nu er helt på spanden for andet år i træk grundet stor skatte rest gæld. glem bankerne for de låner ikke ud til små selvstændige som mig. skriv endelig hvis der er gode ideer

søren

Umuligt... Ved jo ikke om vi taler 1000 kr eller 1.000.000 kr... Men lav en betalingsaftale med Skat, og så knokle røven ud af bukserne, indtil det er betalt :)

Bankerne kan være behjælpelige, typisk med mindre beløb - men principlet, kan de ikke li' at overtage skattegæld :)

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har en regel der hedder at din gæld højest kan deles over max. 7 mdr.

Så ved du ligesom hvad der skal afdrages hver mdr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Thøgersen:

jeg skal høre om der er nogen der ved hvor man låner penge til sin enkeltmands virksomhed som grundet sin latterllige revisor nu er helt på spanden for andet år i træk grundet stor skatte rest gæld

For billigt at skyde skylden på revisor med mindre der er tale om, at han har lavet ansvarspådragende fejl. Som virksomhedsejer har du selv et ansvar for at følge med i driften og herunder eksempelvis anvende drifts- og likviditetsbudgetter.

Bankerne er det oplagte sted at søge hjælp. Siden du har en stor restgæld må din virksomhed have genereret en indtjening. Om du vil det eller ej - så er bankerne nok det bedste og billigste sted at hente penge.

Dernæst få lavet en fornuftig aftale med SKAT om afvikling. For at SKAT kan indgå en fornuftif afdragsaftale med dig, skal du via budgetter og regnskab overbevise dem om at din forretning er rentabel. Dertil at du ikke forøger din gæld til det offentlige.

/Henrik

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Søren Thøgersen:

Hej!


jeg skal høre om der er nogen der ved hvor man låner penge til sin enkeltmands virksomhed som grundet sin latterllige revisor nu er helt på spanden for andet år i træk grundet stor skatte rest gæld. glem bankerne for de låner ikke ud til små selvstændige som mig. skriv endelig hvis der er gode ideer


søren

En rigtig øv! situation du er havnet i der kræver en løsning rimelig hurtigt. Har du talt med Skat? Hvis du har en virksomhed der er i sund drift vil det også være muligt at få en aftale med Skat. Alternativt snakker du med din bank som ligeledes vil være åbne for en aftale hvis din forretning er sund og i drift.

Når det så er klaret så vil jeg foreslå dig at kigge indad. For når du laver overskud så skal der betales skat af overskud og det skal du som ansvarlig leder sikre er til rådighed når der skal betales. Det er ikke åndsvage ?, ? eller lign. (smil) der er årsag til at der ikke er penge i DIN virksomhedskasse til at betale skat eller moms.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

CBS Malerseskab ApS:
Skat har en regel der hedder at din gæld højest kan deles over max. 7 mdr.

Nope. Tideligere var det 10 måneder - nu kan de højst indgå aftaler for 12 måneder af gangen. Med dette ikke sagt at gælden skal afdrages på 12 måneder, men at afdragsaftalen skal genforhandles hvert år.

/Henrik

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at Kolding kommune har en service til iværksætterer. Her tilbyder de bl.a. hjælp hver torsdag med gratis rådgivning fra f.eks. jurister, revisor, markedsføringsfolk og meget andet :)

man kan læse mere på http://www.businesskolding.dk/ 

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er aktuelt lige med Kolding, men måske det også findes andre steder?

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige lidt med her Cool

Jeg står selv i en situation hvor jeg gerne ville låne 50-100.000 kr men det vil banken ikke være med til, jeg skylder dog ikke skat penge. Men ville bare gerne lidt videre med min forrretning

Så kan kun give Søren ret i det er svært at komme igennem med noget i banken som lille enkeltmandsfirma

Har overvejet at finde en privatperson der er villig til at bevillige et lån Confused

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:
..... Jeg står selv i en situation hvor jeg gerne ville låne 50-100.000 kr men det vil banken ikke være med til, jeg skylder dog ikke skat penge. Men ville bare gerne lidt videre med min forrretning ....

Har du en (virksomheds)plan og et budget og prøvet at fremlægge det for banken?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken bad om et budget og da de så fik det ville de ikke alligevel Super Angry

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)