Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 28 ud af 33 (329 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige hurtigt at komme med noget der lige slår mig som meget i øjnefaldende nu da jeg har et meget indgående kendskab til deres ekspres auktioner. I følge dansk lovgivning ville det formentlig blive klassificeret som et kombinationsspil.

Lov om spil: §2, stk3. Kombinationsspil: Aktiviteter, hvor en deltager har en chance for at vinde en gevinst, og hvor gevinstchancen beror på en kombination af færdighed og tilfældighed.

Ekspress auktionerne er især baseret på færdighed, fordi man skal vide netop hvornår man skal trykke køb. Og man kan lære til dels at forudse hvornår et gavekort vil blive købt, hvilket er noget man lære efter gjort det lille stykke tid. Dernæst kræver det også lidt fingerfærdighed og koordination. Og til sidst for at kæde det sammen skal man man have meget lidt matematiske færdigheder for at genneskue hvornår man taber penge på det og hvornår der er profit. Her taler vi om basal hovedregning med plus, minus, gange, division, der skal ikke mere til. Tilfældighedsfaktoren kommer jo ved at der er andre der sidder også og klikker prisen ned, hvilket kan være til ens fordel hvis man har en nogenlunde fornuftig sans for systemet.

Begge tilfælde er tilstede her, så hvis noget efter dansk lovgivning er det et kombinationsspil. Dog vil jeg så også påpege jeg har også læst DubLi's juridske vurdering af deres ekspres og unikke buds auktioner som er udført af en tredjeparts advokat, altså ikke deres egen. En såkaldt "legal opinion". Og i den er der tre punkter de skal klassificeres i før der kan vurderes om de er spil, hvilket er punkter der minder utrolig meget om dem som er angivet ovenfor. Og der blev begge "systemer" ikke klassificeret som spil

MEN...
Nu foregår dette på internettet og der er nogle helt andre regler på området, eftersom at 

Et uddrag fra denne legal opinion: 

"Is it conceivable that Dubli might be subject to an injunction or
lawsuit for conducting auctions without a license issued by the
state or municipality where a certain bidder lives? This brings us to
the question of jurisdiction and the Internet. Does the transaction
take place where the bidder is, and therefore, under the jurisdiction
of the bidder’s home state? Or does it take place at the server of
the Internet establishment? There is no American law, as far as
gambling, which states this."

Basisk set er det jo for USA og ikke DK - så derfor skal der graves dybere end som så hvis der skal findes et juridsk gældende svar, som i øvrigt skal være foretaget af en advokat.

Det eneste jeg har kunne finde indtil er dette:
Lov om Internetdomæner,
§ 2. Internetdomæner, der særligt tildeles Danmark, tilhører den danske stat.

§ 3. Internetdomænet .dk skal forvaltes efter reglerne i denne lov.

Det jeg opfatter fra det sidste er at hvis det er et .dk så tilhøre den den danske stat og derfor underlagt de danske love. Nu er tilfældet at det er en .COM side - det vil sige enten USA's eller International egendom.


Håber det er brugbart for folket her på Amino. :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Lasse Christensen:
Det jeg opfatter fra det sidste er at hvis det er et .dk så tilhøre den den danske stat og derfor underlagt de danske love. Nu er tilfældet at det er en .COM side - det vil sige enten USA's eller International egendom.

Nope, hvis man markedsfører imod danske forbrugere så er man underlagt dansk lovgivning, selvom man bor i USA og har et .com domæne. Hvis man bor i danmark og markedsfører imod Amerikanske forbrugere, så er man underlagt Amerikansk lovgivning.

Nu er jeg ikke juridisk ekspert, men ovenstående er fra en tid, hvor vi undersøgt konditionerne for international e-handel.

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Jeg ved ikke helt om jeg læser dit billede forkert eller ej - men ud fra det fremgår det at din indtjening er genereret primært af signup af nye kunder.

Din kommission for salg af diverse produkter (det som i SIGER er dublis reelle forretning, nemlig salg af varer) udgør 0,23eur +0,98eur. - set i forhold til ca 6000eur for signups.

Hvis det ikke er pyramide, så ved jeg ikke hvad det er.

Udover det, så virker det til at dine signups, i højre side allesammen er fra 2012 - selv de "TLs" der er - interessant at de forskellige signups på din side hvor der er aktivitet neto per fra 2012 - når det nu er så god en forretning, så er det da sjovt at der ikke er nogle af dem der er startet op for flere år siden.

Ved siden af det, så går jeg ud fra at det er dig der er christian hoegh holm i toppen - der står at du er startet i 8 måned 2012 - men du har været aktiv i debatten i flere år.

Udover kommentarer til screenshottet.

Når dubli, og div. sælgere er så reel en forretning, så laver folk da selvfølgelig årsregnskaber og lignende - dvs. i vil kunne fremvise regnskaber hvor det er specificeret hvor fra jeres indtægter kommer fra - hvorfor er der ikke nogen der fremviser disse?  Eller årsopgørlser fra skat, hvor man kan se hvor styrtende i tjener...

Mht. "dubli main quarters" - når nu de er startet i USA - så må der vel eksistere regnskaber man kan gennemgå, hvor man kan se hvor stor en del af indtjeningen der stammer fra "signup" og hvor stor en del der stammer fra reelt salg af produkter og ydelser.

Som afslutning, så synes jeg det er påfaldende, at en virksomhed der - ifølge dem selv - er SÅ fantastiske til salg af produkter på nettet osv osv - kun er faldet indenfor min opmærksomheds-sfære som følge af debatter om MLM - eller smarte sælgere der forsøgte at sælge mig medlemsskab - jeg har de sidste 5-6 år på internettet, som aktiv kunde i mange forskellige internetshops, og ivrig søger efter information, gode deals, og forretningsmuligheder - ALDRIG faldet over een eneste af disse forretninger - hvis Dubli sælger varer - så gør de det godt nok dårligt, for at jeg aldrig nogensinde skal have set bare een af deres butikker...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

TaBaal:

1. Selvfølgelig er signups fra 2012 hvis Christian selv er startet i 2012...Det er rimelig logisk. Det er vel kun fordi du mener han lyver om sin periode...Jeg har i øvrigt ikke bemærket Christian være aktiv i debatten i flere år. Gider du lige smide et par links der viser dette???

2. Jeg må tilstå at jeg syntes det er komisk og latterligt som der snakkes om årsopgørelser og regnskaber. Bliver det en anderledes mulighed for dig? Hvad ville DU få ud af at se Villads smide sin årsopgørelse og årsregnskab på? Facts er at de mange der arbejder i denne branche forsøger at lære de bedste metoder, lære af de fejl som andre har begået tidligere. Hvem siger i øvrigt at de tjener styrtende? Jeg har læst de 2 Christian'ers beskeder, og her syntes jeg ikke nogle af dem har sagt det...Jeg forholder mig til at Holm har været igang i ca. 9 måneder, ved du hvor lang tid han har sat af til at opbygge? Hvor mange andre steder beder du om årsregnskaber og opgørelser, hvis du ville åbne en webshop, en restaurant eller andet, er disse spørgsmål så nogle du ville fyre af?

Hvis du så en årsopgørelse 1 mio, hvad ville det så betyde for dig, at du sagde ja? Hvad så med alle dem du efterfølgende skal snakke med, du kan jo ikke vise en årsopgørelse på noget. Det ville være lidt kikset, hvis det var "se uplines årsopgørelse" der blev kopieret videre..tvivler på succes, de fleste ville nok mene forretningen så uinteressant ud. Bl.a. derfor forsøger MLM folket nok at styre informationen og måden den gives. Og i øvrigt så havde vi forrige år en fyr herinde som netop smed sine tal på bordet og han fik ikke andet end minusser.

3. Hvis du har kigget på DubLi som forretningsmulighed indenfor de sidste 5-6 år, så har den i mine øjne udviklet sig. Jeg er stadig ikke DubLi'er og er heller ikke ved at blive det, men jeg har kunnet se ændringerne. At du ikke har set en af deres butikker...lyder vildt, for en butik som Heppo er en super god butik, hvor jeg har handlet flere gange (udenom DubLi).

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
At du ikke har set en af deres butikker...lyder vildt, for en butik som Heppo er en super god butik, hvor jeg har handlet flere gange

Hvad har Heppo med Dubli at gøre?

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

1.

Christian giver i sine besvarelser udtryk for at have været med i gamet længe.

F.eks

"Hos mig bliver man ikke sluppet af syne før man kan klare sig selv. Og det tager lang tid, men når man er klar, så har man også en bunke erfaring der vil noget.  "

2.  Ja, det gør det - for enhver kan slynge tal ud på et forum - men at fremvise et regnskab der er underskrevet af revisor, eller årsopgørelse fra skat - gør tallene faktuelle.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Hedegaard:

Hvad har Heppo med Dubli at gøre?

Per, jeg kender ikke samarbejdet godt nok til at give dig en dybere forklaring, men Heppo er en af de forretninger man kan handle i via DubLi. Det var udelukkende et svar udfra at TaBaal ikke kender nogle af butikkerne i DubLi systemet.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

TaBaal:

1.

Christian giver i sine besvarelser udtryk for at have været med i gamet længe.

F.eks

"Hos mig bliver man ikke sluppet af syne før man kan klare sig selv. Og det tager lang tid, men når man er klar, så har man også en bunke erfaring der vil noget.  "

Der er vi så ikke enige. Jeg mener blot han giver udtryk for at folk ikke lades i stikken og ingen af os kan præcisere "lang tid". Ved du hvor mange han har "sluppet af syne"? Du skriver også AKTIV i debatten...det hænger ikke sammen med at hans "besvarelser giver udtryk".

TaBaal:

2.  Ja, det gør det - for enhver kan slynge tal ud på et forum - men at fremvise et regnskab der er underskrevet af revisor, eller årsopgørelse fra skat - gør tallene faktuelle.

Helt enig i at enhver kan smide tal ud, men hvilke tal hentyder du til? Og hvorfor svarer du ikke på resten af spørgsmålet? Hvordan vil du forholde dig til et årsregnskab eller underskrevet regnskab, hvis et firma kun har eksisteret 9 måneder???

Hvad skal du bruge faktuelle tal for? Er det for at vurdere om Christian m.fl. taler sandt? Er det for at vurdere om muligheden er noget for dig? Igen hvad betyder det FOR DIG, hvis Villads smider årsregnskab herind?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Jeg må tilstå at jeg syntes det er komisk og latterligt som der snakkes om årsopgørelser og regnskaber.

Beklager, men det er sådan forretningsverden virker, vi går rigtigt meget op i regnskaber og årsopgørelser. At du finder det komisk og latterligt siger desværre mere om dig og hvor seriøs du er, end det siger om dem der snakker regnskaber.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Ja, og der er heller ikke noget galt med at drive spille virksomhed, men man skal være godkendt til det og man skal kontrolleres. Det sidste er super vigtigt, for som man også ser i andre øre auktioner er det super nemt at snyde med spil, og hvis man bare gør det smart og med en smule mådehold, er det umuligt at opdage, medmindre det kontrolleres af spillemyndigheden.
tja,  som jeg ser det lige nu, er der enten tale om, at det ikke er spil, eller hvis det bliver klassificeret således, har Dubli glemt at bede om licens til spil. der er nok forskel fra land til land og måske det er gået lidt stårkt i Dk, jeg ved det ikke.

Lundsby:
Udover forbrugerrådet som tidligere nævnt, så ville det også være oplagt at få et af de store kendte advokat firmaer, til at skrive under på at der ikke er tale om spil, men det er nok svært at få dem til :-)

Forbrugerrådet har hørt om Dubli, og der foreligger intet. Selv den gang fra beep messen. Bare fordi en partner glemmer eller selv har misforstået noget, er det Dubli der er skurken og bliver hængt ud af  en journalist som melder dubli til forbrugerombudsmanden, som har været der og de har intet foretaget sig. Men overskriften fra journalisten popper self. op flere steder....stadigvæk... intet er i det, andet end bøvl.

Lundsby:
På hvilken dag fandt mødet sted?
en onsdag.

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Side 28 ud af 33 (329 indlæg)