Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg: webshop eller markedsplads

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg driver en hjemmeside, som er godt besøgt. Emnet er byggebranchen og de besøgende kommer for at læse mine mange artikler om brandchen.

Jeg har cirka 1500 besøgenden per dag.

Jeg står overfor et svært valg, som jeg håber I vil hjælpe med. Valget  står i mellem at åbne en webshop på sitet, eller en markedsplads, hvor de besøgende selv kan sætte ting til salg.

Webshop fordel: jeg har mange kontakter og vil hurtig kunne få et stort udvalg.
Webshop ulempe: Jeg mister det at jeg tidligere var neutral i mine artikler og dermed er jeg endnu en webshop eller endnu en "farvet" person.

Markedsplads fordel: Jeg er stadig neutral, og jeg kan blive en forbindelse mellem leverandører og kunder, samt kunder - kunder.
Markedsplads ulempe: Der er stor usikkerhed i indtjening/succes. Jeg er ikke ude efter en ny DBA, men har ikke drevet noget lign. før.

Uha uha uha, jeg syntes det er svært at beslutte sig. Der skal siges at jeg har erfaring med drift af webshop, men ikke markedsplads.

Formålet er at jeg skal kunne leve af siden om 3-6 måneder.... det har selvfølgelig også en betydning for valget :)

Håber i kan guide mig, og måske se sagen fra en anden vinkel....

Mvh Bob 

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

tillægsspørgsmål, findes der eksempler hvor der både er webshop og mulighed for at sælge egne produkter?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Byggemand Bob.

Hvis vi snakker 1.500 unikke besøgende pr. dag, så er du alt andet lige bedre stillet end folk, som forsøger at banke noget op fra bunden af.

Men så vidt jeg er orienteret, så er online handel med byggematerialer et yderst konkurrencepræget marked.

Så selv med dit gode udgangspunkt er der ingen garanti for, at du kan leve af det om 3-6 måneder eller få overskud i det hele taget.

Har du overvejet at kontakte en af de eksisterende spillere på markedet? - Måske der kunne være mulighed for et samarbejde, så du kan kapitalisere på dine mange besøgende uden nødvendigvis at skulle banke en webshop eller markedsplads op fra bunden.

Hvis du vil se et eksempel på en kombineret markedsplads/webshop, så kan du for øvrigt hente inspiration fra www.bookcase.dk, der sælger brugte bøger.

Mvh Troels.

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Tusind tak for dit indlæg og gode eksempel på en kombination. 

Jeg tror jeg vil arbejde videre med tanken om en service hvor samarbejderne kan reklamere på siden....

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er meget velkommen til at kontakte mig enten her eller på christoffer@bookcase.dk & 22 27 78 49. 

Jeg kan være behjælpelig med markedspladserfaring og muligheder indenfor opbygning og samarbejdsaftaler.

Med venlig hilsen

Christoffer Meier

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvad med og lave en ny hjemmeside hvor du har din webshop og så bare reklamere for den på din nu værende hjemmeside, så kan du jo stadig være neutral.

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)