Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du joomla erfaring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det er ved at være noget tid siden jeg har arbejdet med joomla, håber jer at der er nogen af jer der lige har et par gode råd.

Jeg søger et par ting til og i joomla, som jeg normalt har i wordpress.

1: I wordpress er den er knap hvor jeg kan gøre hele min side privat for søgemaskinerne, imens jeg er ved at udvikle siden. Er der ikke noget tilsvarende i joomla?

2: Til wordpress er der et hav af gode seo plugins, som gør det nemmer at lave unikke side titler og meget mere

3: Hvilken kontakt formular er bedst?

4: Hvad med et galleri?

Håber at der er nogen der bruger joomla der kan anbefale mig noget.

God søndag til jer alle sammen.

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin, 

1) Gå ind i Global Configuration -> Site. Der finder du næstøverst til venstre muligheden for at sætte siden offline

2) Der er også masser af gode SEOkomponenter til Joomla. Selv bruger jeg sh404sef, der koster $35 pr år, men som så til gengæld har en masse andre security-elementer med i pakken.

3) ChronoForm kan være et bud. Men ellers tjek Joomla.org

4) Tonsvis! Hvad skal det bruges til? Jeg kan godt lide gallerierne fra Yootheme Widgetkit. De er piv-nemme at sætte op :-)

Rigtig god fornøjelse!

De bedste hilsner
Lotte

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

1. Vi plejer at lukke for søgemaskiner ved at rette robots.txt (Disallow: / ). Det er en universal løsning. :)

2. Helt sikkert SH404SEF (commercial). Alle nødvendige indstillinger for onsite SEO + kompatible med mange andre Joomla udvidelser.

3. Vi bruger tit AiContactSafe, men tjek her: http://extensions.joomla.org/extensions/contacts-and-feedback

4. Der er masse af: http://extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images

Vi bruger igniteGallery (commercial) normalt, men alt afhænger af, hvad du skal bruge din galleri til. Hvilke funktioner skal den kunne?

Mvh
Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar begge to.

Jeg ville gerne undgå at sætte siden offline, og ville helst ikke til at skrive i robots.txt, men hvis der ikke er et alternativ må det jo være sådan.

Det der er i det er et jeg er ved at lave det på et udviklingsdomæne som jeg jo ikke er interesseret i skal blive indekseret i f.eks Google.

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Larsen:

Tak for jeres svar begge to.

Jeg ville gerne undgå at sætte siden offline, og ville helst ikke til at skrive i robots.txt, men hvis der ikke er et alternativ må det jo være sådan.

Det der er i det er et jeg er ved at lave det på et udviklingsdomæne som jeg jo ikke er interesseret i skal blive indekseret i f.eks Google.

Det nemmeste er vel bare at smide et meta-tag ind i <head></head> i den template. Filen du skal rette i ligger typisk under: templates/din_template/index.php

<meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Og så fjerne den igen når du lægger på live server.

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Jensen:

Det nemmeste er vel bare at smide et meta-tag ind i <head></head> i den template. Filen du skal rette i ligger typisk under: templates/din_template/index.php

<meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Det lyder som en løsning, er der en måde hvor på at jeg kan teste om det virker korrekt?

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Larsen:
Det lyder som en løsning, er der en måde hvor på at jeg kan teste om det virker korrekt?

Se 'vis kilde' (højreklik) på dit website og se om den står indenfor <head></head> tags'ne :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)