Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Aminoer bange for produktion?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg ville blot lige kaste spørgsmålet til debat, for det er faktisk ret sjællendt og svært at finde råd og vejledning til produktion her på Amino. Skyldes det at det er upopulært blandt unge iværksættere? Tør Aminoer ikke at kaste sig ud i produktion? Smile

Det er selvfølgelig ikke nemt at starte en webshop med dropshipping, da det kræver hårdt arbejde med markedsføring og setup... men udover det, så er det jo meget mere sikkert og risikofrit, end at skulle starte produktion. Det sagt, så kan man jo få outsourcet produktion, så man faktisk ikke løber nogen urimelig risiko, selv for en ung iværksætter.

Så spørgsmålet er... Tør Aminoer ikke at kaste sig ud i produktion, eller tror I det er mangel på viden på området? Eller er det mig der har fået det forkerte indtryk? Smile

Jeg spørger fordi jeg selv går med tankerne om at få produceret noget i Kina, men har meget svært ved at finde råd og vejledning om det - Det bedste jeg har kunnet finde, har været internationale hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske rigtigt er Amino primært for personer som driver webshop, konsulenter eller affiliate hjemmesider (ganske grovt sagt og mange er uenige). Der er dog en del som ved ret meget om det, og hvis du spørger, kommer den viden frem.

Problematikken har vel en del med økonomi at gøre. At starte en webshop/lignende for 5-10.000kr (mange starter med et meget lille lager eller dropshipping), er bare billigere og nemmere end at kigge på Kina. Så skal man forstå told, import, have kontakter i Kina osv. osv.

Men jo - der er nogle som interesserer sig for det. Hvor meget vil du importere?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig ofte mere risikofyldt at starte en produktionsvirksomhed op, da det udover et website, markedsføring mv. kræver noget kapital at få stablet en produktion på benene. Derudover kræver det jo også meget arbejde at etablere et forhandlernetværk, hvis man ikke selv har tænkt sig at sælge direkte til forbrugerne.

Held og lykke med projektet Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at begynde med, skal jeg sådan set blot have fundet et firma der kan producere nogle prototyper (under 100 stk.). Jeg har pengene, og er begyndt at finde materialeleverandører. Men tjaeh... Det er bare sjovt at se et stort iværksætterforum være så mættet af webshopejere osv.

Heldigvis betyder det jo bare, at der sikkert er mange der kan forhandle mit produkt, når jeg først får det produceret og importeret. Big Smile

Men hvis det er risikoen der holder Aminoer fra at starte en produktionsvirksomhed, så er det vel et tegn på at mange af de danske iværksættere simpelthen er bange for at tage springet ud i noget de ikke kender? Det er vi vel alle, men det er jo netop at overkomme disse udfordringer der kan adskille vores forretninger fra "det normale".

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

  Mit indtryk er også at størstedelen af Amino'erne - af dem af dem som vel og mærke har en virksomhed - beskæftiger sig med noget der kan laves i digital form (hjemmesider, SEO m.m.) eller noget hvor der sælges noget som andre producerer (broker, dropshipping m.m.).

Forklaringen på dette ligger nok i at man ikke kan komme uden om at det er lettere at starte sådan en virksomhed op, da det slet ikke er forbundet med de samme omkostninger som en produktionsvirksomhed. Jeg startede også oprindeligt MediaMouse op i en "ikke fysisk" form, hvor jeg sad hjemme og udelukkende arbejde med design og rådgivning omkring produktion. Men jeg vidste også allerede fra starten af at det kun var en begyndelse. Virksomheden skulle langsomt begynde at have produktionerne in-house, hvilket så tog ca. 7 år frem til i dag hvor vi har en ret stor og omfattende produktion inden for det grafiske felt. Men det har også helt klart kostet en formue i investeringer i udstyr, lokaler, installation af udstyr, flere flytninger undervejs i væksten, mere udstyr, vedligeholdelse m.m., set i forhold til hvis jeg havde valgt at virksomheden bare skulle stå for den bløde del og ikke selve produktionen.

/Jesper

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt klart godt at jeg vil turde påstå at den aktive del af debattørerne for hovedparten er "hobbyister" der starter op med det der er det billigste og kan klares ved siden af job eller skole - nemlig online aktiviteter.

Når det er sagt, så har jeg bemærket en interesse for andre aktiviteter, - og jeg tror såmænd ikke at iværksætterne er så bange endda.

For omkring et år siden lavede jeg et online-realityagtigt-projekt som jeg bloggede omkring på en anden profil, omkring opstart af et webbureau med startkapital på 1.000 kr. Da projektet sluttede var der skabt en omsætning på lidt over 900.000 kr. mdl.

Det affødte rigtigt mange henvendelser fra andre Aminomedlemmer omkring et tilsvarende projekt med en "rigtig" butik, - at jeg i april i år faktisk startede en lille fysisk butik efter samme koncept.

Der er dog generelt kun meget få aminomedlemmer der læser iværksætterbloggene, (det ser til gengæld ud til at ekspertbloggerne er dygtigere til at tiltrække læsere - så det kan altså godt lade sig gøre) - men jeg har i denne omgang valgt ikke at blogge om den fysiske butik, men istedet at have den direkte kontakt via nyhedsbreve til "mit" publikum.

Så jeg tror såmænd bare det er et spørgsmål om at de mest aktive Aminomedlemmer i debatten er beskæftiget med netop det udelukkende webrelaterede, - og nok ikke så meget at iværksætterne generelt "kun" har mod på den slags.

Så der er altså stadig krummer i iværksætterne!

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afhængig af hvilket produkt du taler om, så kan det være en udfordring at få produceret 100 stk. i en rimelig kvalitet i Kina, for ikke at sige, stort set umuligt.

Hvis dit produkt er en forbrugsvare, der forventes at skulle produceres i stort antal, eks. en LED pære eller lignende, så har du et par udfordringer i forhold til dit antal.

Den overvejende del af de kinesiske fabrikker søger volumen og håndterer også bedst produktioner i stort antal. Mange vil simpelthen afvise din forespørgsel, da det tager alt for lang tid at opsætte og omstille en produktion til så lille et antal. Kineserne er generelt dygtig til commodities i stort antal. Kvaliteten bliver simpelthen for uensartet og dårlig med små antal. Ofte kasseres de første par hundrede produkter, eller omproduceres (det er jo kina) i en produktion på eks. 3-4000 stk. Og først efter en 5-6000 stk. begynder du i mine øjne at opnå en tilfredsstillende kvalitet og finish, der matcher den vesteuropæiske forbruger.

Hvis det ikke er en "commodity", så løber du stadig en risiko ved at producere din "prototype" i Kina. Især hvis du ikke har en udførlig og gennemarbejdet produktionsmanual.

Min approach vil nok være af få produceret 10 stk. i Danmark, så har du en klokkeklar prototype i høj kvalitet. Dernæst, med den i hånden, finde en kinesisk producent.

Men det er næsten umuligt at vejlede på den, så længe vi ikke kender produktet. Det er jo ikke ligegyldigt om det er lastbiler eller tøjklemmer vi snakker om. :-)

Skriv evt. privat til mig om det du arbejder med, så skal jeg se om jeg kan sende dig videre til en god kinesisk kontakt.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarerne! Det er super med lidt hjælp på Amino. :-)

Allan Lemming Lohmann Buus:

Min approach vil nok være af få produceret 10 stk. i Danmark, så har du en klokkeklar prototype i høj kvalitet. Dernæst, med den i hånden, finde en kinesisk producent.

Mit indtryk er faktisk, efter lidt undersøgelse, at det er svært at få outsourcet produktion indenfor Danmarks grænser. Hvem ville jeg skulle kontakte? Lad os sige at mit produkt er en fjernbetjening. Smile

Fra København
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætteradrian:

Så spørgsmålet er... Tør Aminoer ikke at kaste sig ud i produktion, eller tror I det er mangel på viden på området? Eller er det mig der har fået det forkerte indtryk? Smile

Jeg tror måske at aminoerne tør at kaste sig ud i projekter som fx produktion af tøj, accessories eller andre forbrugsvarer - men økonomien snakker jo et helt andet sprog - bare for produktudvikling koster det næsten 100.000 derefter kommer selve produktion og fragt samt materiale som nemt også løber op i det samme beløb også kommer webshoppen, branding og diverse omkostninger - lad os håbe på at blå blok vinder (Liberal Alliance) som kæmper for at unge og nystartet iværksætter får nemmere ved at søge vækststart og finde investor til deres projekter! 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk en kontakt i tankerne, som tidligere har anvendt en dansk virksomhed til lignende opgaver med rigtig god success. Hvis det er muligt, så vil jeg få fat i dem til dig.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at du bør stille dette spørgsmål på Ingeniøren på http://ing.dk.

Så vil du sikkert modtage et hav af kvalificerede bud på en god partner til dette.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)