Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne idé realistisk?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som overskriften lyder er jeg kommet på en lidt tosset idé, som jeg gerne vil have jer til at vurdere før jeg går videre med den. Den vigtigste del af idéen går ud på at få supermarkeder eller mindre butikker til at lave nogle tilbud på en samlet pakke af varer (f.eks. 4-5 forskellige varer). Tilbuddet kan kun købes gennem en side på nettet (den jeg står for) og kun af de personer som er medlem af siden (gratis). Jeg forestiller mig så, at jeg kan tage en lille procentdel af salget (eller en fast pris) hos de butikker der vælger at gøre brug af at reklamere på siden.

Ved godt at det lyder lidt groupon-agtigt, men det er slet ikke den kategori jeg vil over i. Det vigtige element er simpelthen, at der laves tilbud på en gruppe af varer i et bestemt tidsrum. Er det overhovedet realistisk, at nogen som helst små købmænd eller mellemstore forretninger kunne tænke sig at være med til sådan et projekt? Jeg mener selv, at det kunne være med til at løfte omsætningen hos specielt meget små købmænd der måske ellers går glip af særlige målgrupper. 

Mvh.

Daniel

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kigge på det omvendt:

Kan det sælges?

Altså er der købere?

Hvis, ja. Så vil købmænd gerne gå med på en aftale.

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er der faktisk måske lidt håb for idéen. Jeg er aldeles sikker på at produktet eller rettere sagt produktpakkerne kan sælges fra købmændene. Dog forventer jeg at disse "produktpakker" kommer til at være sammensat af måske 3-6 produkter til en pris af ca. 50-100 kr.

Mht. indtjening på denne idé, hvad mener I så er det smarteste at lægge ud med? Jeg forestiller mig, at købmændene kan få en bannerreklame 1 uge til 2 uger af gangen hvor de kan reklamere med et aktuelt tilbud. Bør jeg satse på at få en procentdel af hvert salg, sætte en fast pris per periode, eller noget helt tredje?

Mvh.

Daniel

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så kan der være håb for denne idé :)

Jeg er helt sikker på, at varen (eller rettere sagt varerne) kan sælges. Jeg forestiller mig, at et tilbud skal bestå af 3-6 varer til en pris af 50-100 kr. Købmændene der er interesserede kan så få en reklameplads på min side. Jeg er dog ikke klar over, hvordan jeg skal gribe min egen indtjening an for at tiltrække flest mulige interesserede købmænd. Bør jeg lægge ud med at tage en vis %-del af hvert salg eller en fast pris pr periode de kører et tilbud på siden?

Mvh.

Daniel 

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, troede ikke det første svar kom ind da der opstod en fejl da jeg var færdig med at skrive det. Bare ignorer mit seneste svar :)

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gætter på, at du vil kunne få dem overbevist ved at sælge ideen ved at du får kr. pr.salg.

Altså traditionel provision.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at gøre alt gratis indtil du ser om der er hold i din ide. Du kan jo kalde det for in introduktionspris, give det første halve år gratis. Det er svært at få købmænd el. til at betale for noget de ikke kan se en værdi af, hvis du derimod kan dokumentere at det fungerer bliver detmeget nemmere.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, har du også et godt bud på hvilken størrelsesorden det kunne ligge i? Og mener du en bestemt afregning pr salg uanset hvor stort salgsbeløbet er? 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DS9000.

Ved godt, at jeg er en lyseslukker, men brug din iværksætterenergi på noget andet.

Detailhandlens dækningsbidrag er så lavt, at det er ret utænkeligt, at du kan komme ind som mellemled og tjene penge.

Måske især fordi jeg har svært ved at se formålet med konceptet.

Jeg foretrækker at købe præcis de varer, som jeg skal bruge - og da der ofte er gode tilbud på disse varer enkeltvis, så er det formålsløst at begynde at købe dagligvarer i pakker. Odds for at disse pakker indeholder præcis, hvad jeg står og mangler er små...

Troels - www.adwordsanalyse.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)