Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode gratis råd til Freelancere og konsulenter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kære venner

Jeg har haft nogle oplevelser her i weekenden jeg gerne vil dele med jer.
Mange freelancere føler at det er svært at få kunder og få det for deres timer som de mener de er værd.
Det har jeg lavet en video om.


 

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt:

Yes !

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik da helt lyst til at hyre hende logo-designeren der bliver omtalt - hvis hun ellers ser det her, må hun gerne skrive en besked ;)

Fra Glostrup
Tilmeldt 6. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Martin!

Det er altid en fornøjelse at se og høre dig fortælle om dine erfaringer og gode brugbare ideer!! Big Smile

Mvh

Birgit

Fra Brønshøj
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Michelle garnier Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var helt fint! Jeg bruger det selv om katterådgiver. Jeg skal den 10. november holde et foredrag om "hun og kat sammen" og de problemstillinger der må være i hverdagen. I den forbindelse søger jeg 3 familier, der gerne vil være med i et projekt.

De får ud af det at få løst deres problemer helt gratis :-)

Mange hilsner

Michelle Garnier

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Super godt indlæg, du formår at skabe et godt overblik. Thumbs Up! Amir, MuslimskeSider.dk
Fra Århus / Kbh.
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt videocast. 

Jeg selv er i den lidt specielle situation, at jeg meget ønskeagtigt (med baggrund som bl.a. kortfilminstruktør) kan balancere og afveksle mine aktiviteter mellem noget, der på den ene side giver ekstrem arbejdsglæde men ret lav indtjening (filmtalentudvikling og filmundervisning med Børn & Unge), og på den anden side højere indtjening, nemlig Web-TV-konsulent- og -undervisning, samt mindre produktionsopgaver.

På det sidste område har jeg pudsigt nok fået fået mere at lave efter jeg har sat priserne OP. Dvs. hos sådan noget som statslige institutioner, koncerner osv. Med et relativt enkelt timeprissystem, der er nemt at kalkulere og skalere ud fra.

Når så iværksættere, små virksomheder, kulturaktører eller idealistiske kunstnere henvender sig, sætter jeg en pris der afspejler vedkommendes eget niveau inden for vedkommendes felt. Det kan være helt ned til principielt gratis ("Give and it shall be Given unto you.")

Det forekommer indtil videre at være en ekstremt tilfredsstillende model, og for alle parterne. Jeg er personligt helt afhængig af, at betjene SÅ forskellige kunder. Og jeg laver indtil videre INGEN profileringsarbejde, ud over almindelig netværkssynlighed og word-by-mouth.

Min grundlæggende arbejdsfilosofi er ikke bundlinjeorienteret, men arbejdsglæde- og mennesketilfredshedsorienteret. Hvilket i øvrigt har givet bedre bundlinje. Da jeg startede med at undervise erhvervsfolk, gik det ad helvede til de første gange. Indtil jeg af vanvare en dag kom til at undervise en mediekoncern på samme måde, som jeg underviser 7.-klasser (i praktisk film) - SÅ blev erhvervsfolkene ellevilde, og har været det siden.

Min pointe var egentlig det med, at højere priser også kan give mere arbejde. Måske gør det sig mest gældende uden for krisetider. Og så kom jeg til at ævle om mig selv i stedet - undskyld.

K.h. Simon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)