Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på web-baseret forretningsidé?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære alle kreative aminoer!

Jeg er godt i gang med et web baseret projekt som jeg lige glemte at få mine amino venners feedback på inden jeg gik igang for snart længe siden :-). Godt belært af hr Thorborg deler jeg nu idéen med alle jer, da det værdste der kan ske jo er, at den udvikler sig til noget endnu bedre end den er nu :-) Her er en meget kort beskrivelse:

Formål:

At give rejsende mulighed for at møde lokalbefolkningen rundt om i hele verden og spise en middag hos dem i deres private hjem

Value proposition til den rejsende:

- Få dybere og langt mere trovædig og nærværende indsigt i det land/den by man besøger på sin ferierejse

- Udvide sit netværk med mennsker i udlandet - i et land man allerede har valgt at besøge og derfor er interesseret i

- Evt. yde støtte til en fattig lokalbefolkning i form af et bidrag til middagen der er større end udgiften (konceptet skal ikke kun tilbydes i udviklingslande, men i disse lande ville det være nærliggende at slå på dette også)

- Give en forretningsrejsende mulighed for en anderledes oplevelse end hoteloplevelser 

Value proposition til værten:

- Møde mennesker fra forskellige lande og få indsigt i deres liv uden at skulle rejse ud

- Udvide sit netværk med mennesker i et land man ønsker at have nogle relationer i

- Få indsigt i udlændinges oplevelser i Danmark på deres ferie

- Få en oplevelse i hverdagen uden at skulle gå ud på restaurant og uden at skulle opsøge nye bekendtskaber

- I udviklingslande evt. modtage et mindre beløb eller gave som modydelse og form for "bistand"

Forretningsmodel:

Formidler kontakten mellem de lokale og de rejsende på nettet. Her kan begge parter søge efter forskellige kriterier (ex. alder, religion, uddannelse, nationalitet etc.). Indtjeningen genereres som på den Blå Avis ved at man betaler et mindre beløb for at få de lokales kontaktinfo. Derudover er der ved at blive bygget adskillige flere features på.

Hvad synes I? Ville det være interessant for jer, enten som rejsende eller som vært?

Tusind tak for input! (selvom jeg er lidt sent på den:-)

Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en fin idé :) Har ikke så meget at sige, andet end at familier i u-landene måske får lidt svært ved at komme i kontakt med rejsene over nettet, da de jo bor i netop et uland og måske ikke har internet.

Men ja, ellers lyder det som en fin idé. Held og lykke!

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er dybt uenig! I mange u-lande er der langt mere udviklede mobil tilgang til nettet end vi har i DK man skal bare tage højde for at de ikke sidder ved en computer men står med en mobiltelfon. Jeg har hørt fra pålidelig kilde at selv lande som DR congo der er en efter omstændighederne god dækning og mobilen er noget af det eneste der virker. Det handler kun om at designe din applikation sådan at den tager højde for dette.

Fin ide tror sagtens du kan få brugere om de vil betale er jo en lidt anden sag men det vil jeg ikke gøre mig klog på.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

det er en god idé, som sagtens kan gå hen og hitte med den rette timing og pr.

held og lykke - 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig fed ide, som jeg selv ville bruge. Når det er sagt, så er det en af den slags ideer der kan lyde rigtig godt, men er mega svært at implementere.

Før du overhoved går i gang med at skrive en linje software, så skal du arbejde med mennesker i stedet. Jeg tror simpelthen ikke på at ideen kommer i gang ved at folk selv skal finde hjemmesiden uden lige. Jeg ville klart overveje at kontakte nogle samlingssteder rundt om i verden. Jeg vil starte med u-lande, da det nok er de lande folk helst vil se. Jeg ved hvem der præcis skal kontaktes, men en kommune-lignende-organisation er nok en god ide.

Fed ide, hård at udføre og medmindre den bliver "THE FUCKING HIT", meget lidt profitable (jeg håber jeg tager fejl).

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input!

Enig i dine betragtninger. Det er primært rejsebureauer, turistorganisationer og andre organisationer såsom Wonderfull Copenhagen der er markedsføringskanalerne. Derudover naturligvis de sociale medier på fuld tryk. Idéen er jo fuld skalerbar så mht indtjening skal du tænke hele verden. De rejsende vil måske kontakte 1-3 profiler og betale 8 kr for hver kontaktinfo. Det kan godt gå hen og blive en fin passiv indtægt, hvis jeg bliver first moover på skidtet hvilket det ser ud til :-)

Mange hilsener

Jesper 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)