Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Something on the side.. og en ny idé!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! 

For godt og vel 1 md. siden gik jeg i luften med min lille side-geschäft - hjemmalavet økologisk pasta (i Århus) (http://frkmaj.blogspot.com/).. Og med mindre at det går fuldstændig amok med bestillinger, så er det bare en lille hobby-virksomhed jeg har mig. 

Men men men... jeg er en af de mange arbejdsløse også (pr. 1. aug.), og har i noget tid gået og tænkt over, om der mon vil være nogen, der vil betale for at få lagt indhold på hjemmesider i forbindelse med nye sites, re-lanceringer, opdateringer osv. Ikke noget med programmering/implementering af stylesheets (det har jeg ikke kompetencerne til - endnu), men ren påfyldning af indhold. Har lavet en del af dette i mine tidligere stillinger som projektleder, og kender efterhånden en god portion cms-systemer. 

Hvad siger i? Tror i, det kunne gå hen og blive en ganske god forretning? 
På forhånd mange tak for feedback :)

/Frk. Maj 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du tænker på tekstforfatning, er der masser af muligheder....prøv at søge på ordet "SEO tekst" her på amino.dk eller i google og så åbner der sig en helt ny verden (af skidt indhold, ja, men en ny verden) med masser af indtægtsmuligheder.

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! 

nej! det er ikke lige tekstforfatning jeg tænker på. Det er når virksomhed/tekstforfatter er færdige med al tekst, og det skal lægges på det nye site - når selve designet er implementeret (ofte med layout-billeder og "lirum larum"-tekster).

Afhængig af størrelse på websitet, kan det jo snildt tage 2-3-4 dage (eller mere) at påfylde indhold, finde de rette billeder, beskære disse og sørge for alt ser godt ud, at der netop er indlagt SEO-tekster og at alt er testet af, inden sitet går online. 

/Frk. Maj

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Maj,

Sounds like a good idea, a bit like a virtual assistant,

I am sometimes looking for extra ninja for my team for this kinda thing,

(and translating to danish)

Are you maybe a Ninja? 

if your interested, contact me :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville gøre dette her

Få eget domæne og blogger løs på det , eget er lettere at optimere til søgemaskinerne 

skriv løs på siden.

lige lidt press meddelers ud  

lav video på side

vær social aktive forumer amino.dk facebook twitter mv

hav den vildeste passion i vil videre formidle din viden , det giver gevindets i sidste ende som iværksættere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Phillip! 

Yeah!.. a bit like a virtual assistant.. and mayby that makes me a Ninja. And my english is OK, and I think I could translate to danish quite ok! 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael! 

Er ikke helt med på, hvad du mener? Er det kommentarer til mit eksisterende site med min lille side-geschäft ?

Jeg har købt domænet, men til at starte med holder jeg det på blogspot.
Der er ikke så meget at skrive om. Har en facebookside, hvor jeg skriver.. og også en twitter.

Jeg må ikke udsende pressemedd. - der er nogle regler, der skal overholdes fra fødevarestyrelsens side når man har en fødevarevirksomhed under bagatelgrænsen.. - man må bl.a. ikke reklamere for den. :)

/Frk. Maj 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Frk. Maj:

Hi Phillip! 

Yeah!.. a bit like a virtual assistant.. and mayby that makes me a Ninja. And my english is OK, and I think I could translate to danish quite ok! 

Great!

Feel free to pop an email to support@your-virtual-ninja.com

with your details of what you can do to help us (take a look at our services page)

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frk. Maj:
Hvad siger i? Tror i, det kunne gå hen og blive en ganske god forretning? 

Ja det tror jeg godt at det kan. Du skal selvfølgelig reklamere for det, og på nettet vil det nok være bedst du benytter dig af SEO. Der er også bannere og reklamer, og måske du kunne få lov til at lægge en reklame eller to på hjemmesider der handler om det du sælger?

En anden idé vil også være at du tog kontakt til forskellige restaurantioner og spisesteder, som måske kunne være interesseret i dit produkt. De vil jo gerne have at deres kunder får et lækkert produkt, så hvorfor ikke. Så kunne du samtidig give små flyers med som de kan stille i deres italienske restaurant med hvor lækkert pastaen er og hvor den kommer fra m.v.

En anden idé kunne være for dem som er interesserede men lige vil vide mere, at lave en "prøve-pakke" hvor man kunne få lidt af hvert af dine produkter så man kunne teste hvad man bedste kunne lide. Måske endda rabatkort løsning hvis man køber flere gange, eller hvis man køber eks. 10 pk af det samme produkt.

Med disse idéer ryger du sikkert hurtigt videre til over bagatelgrænsen og derfor falder papirerne på plads overfor fødevarestyrelsen når du så kan få et egnet lokale m.v. til at udvikle, forny og arbejde videre på din idé og alt det du har inde i dig. Du er inde på noget af det rigtige, med et lækkert niche produkt, efter min mening. Du skal bare ud og kontakte de korrekte personer for at komme af med det. Helst nogen store butikker/kæder, så du kan lave det i større mængder så du kan hengive dig 100% til dette produkt.

Så kunne du jo altid gå videre og lave forme i pasta.... eks. logo-pasta haha, som er små navne fra restaurantionens navn... ;-)

Held og lykke med din idé herfra.

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel! 

Mange tak for dit svar og idéer til mit pasta-"imperie" :) .. 
Som jeg skrev i starten af mit indlæg, så har jeg besluttet mig for at Frk. Maj - til at starte med - kører som en lille hobbyvirksomhed, under bagatelgrænsen. Men går det "amok" med bestillingerne og jeg går all-in, så er dine gode idéer klart med i mine tanker. 

Inden min beslutning om lade det køre som hobbyvirksomhed havde jeg talt med mange specialforretninger her i Århus som alle syntes det lød spændende, og jeg var på nippet til at sende prøvepakker ud til dem, budgetter udarbejdet (og godkendt af revisor), mødet med bank var booket, men i sidste øjeblik tog jeg som sagt beslutningen om at køre det som hobbyvirksomhed, og på den måde få bygget en fast kundebase op, så der er et grundlag for at starte proff. op. 


....den "nye" idé jeg har fået, og som jeg arbejder på nu, er om man skulle starte op som webredaktør. Har en del erfaring med netop det i kraft af min erfaring som projektleder på reklamebureauer, syntes det er sjovt osv. - så er i fuld gang med idéudviklingen til det.. hvordan jeg skal gribe det an.

Endnu engang mange tak for dit svar og dine input!

Bedste hilsner
Frk. Maj 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)