Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørekort til selvstændig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

I forbindelse med en kammerat og jeg har startet virksomhed har vi talt om hvorvidt vores firma kan betale for et trailer kørekort. 

Der er tale om et firma hvor vi er 2 ejere. Vi udbetaler ingen løn til os selv, og er derfor under virksomheds skatte ordningen. 

Jeg har læst i andre debatter at medarbejder skal beskattes af udgiften til et kørekort. 

Dog kunne kørekortet gå under bagatel grænsen på personalegode, da vi mener kortet kan anses som nødvendigt i vores firma. 

Vi yder bla. ejedomsservice, mindre håndværksopgaver, have arbejde m.m. 

Et trailer kort koster i omegnen af 4000 incl. moms.

Er vi helt galt på den hvis vi tror vi kan trække udgiften fra i virksomheden uden at blive påvirket af det privat?

På forhånd tak for svar!

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en som blev ansat i et firma med det krav på at han ville have sådan kørekort, og det fik han af firmaet. Så det ser ud til at man må. MEN det kan jo være at de har gjort det på en bestemt måde eller noget, så jeg vil da gerne have det bekræftet af en der er inde i selve paragraferne for din skyld. Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ihvertfald meget gerne høre hvad du finder ud af, for jeg har selv ofte haft det spørgsmål oppe at vende....

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent logisk vil jeg mene at det burde være lige ud, at selvfølgelig kan virksomheden betale for udgifter i forbindelse med udvikling af medarbejdere og personale m.v. for at fremme salg af det produkt virksomheden nu sælger. Men reglerne skal jo følges så vi mangler sådan en som Revisor Peter til at fortælle os det måske Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja....desværre er i helt galt på den.

Der vil ikke være fradrag i firmaet.

I bliver beskattet helt normalt, såfremt firmaet betaler for jeres kørekort.

 

MvH

Peter

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
I bliver beskattet helt normalt, såfremt firmaet betaler for jeres kørekort.

Øv da. Vil det sige, Peter, at firmaet godt kan betale kørekortet, men at det bare fratrækkes lønnen? Vil det så være før moms evt. så medarbejderen "sparer" 20% eller tager jeg helt fejl? Lidt ligesom ordningen med hjemme Internet og andre personale "goder".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Går ud fra, at vi taler om et I/S..idet der er 2 ejere.

I denne situation vil der ikke være fradrag for udgiften.

Den vil blive posteret som en privat hævning.

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

En generel regel er, at uddannelse ikke er fradragsberettiget, hvis man lærer noget, man ikke kunne i forvejen. Så kun vedligeholdelse/a´jourføring af tidligere erhvervet viden er fradragsberettiget.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)