Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online salg til Slutbrugere i EU er helt til hest!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :
Forstår ikke helt din bemærkning om forvridning af konkurrence vilkårene? måske den var møntet på ideen om at oprette en filial i UK.

Min bemærkning gik nu på at momsen i sigselv ikke er konkurrenceforvridende, da du har mulighed for at lade dig momsregistrere dig i de enkelte EU-lande. Specielt hvor I kan opnå en momssats på enten 0 eller 6 % er der gevinst at hente.

Basalt set er administrationen lige enkel hvad enten du skal afregne moms til Danmark eller til Tyskland. Nedenfor finder du et link med grænserne for fjernslag til de enkelte EU-lande og den normale momssats. Lande med flere momssatser står under den normale.

http://www.dagligmail.dk/landeinfo/default.asp

Din øvelse må jo være at holde momsforskellen i de enkelte lande op mod "omkostningerne" ved at lade sig registrere i de enkelte lande. Der er en række lande, som momsmæssigt ligger så tæt på Danmark, at en frivillig registrering næppe kan betale sig.

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :
For lige rigtigt at brokke mig igennemJ så sidder der netop tyske og engelske nodeshops og sælger ind i Danmark og konkurrerer skarpt på prisen, hvor vi slet ikke kan være med – hvorfor det? jo fordi, samme åndssvage regel gælder jo for dem(det synes de nok ikke), de skal svare lokal moms af det de sælger inden for EU, altså i UK 0% og i Tyskland 6%. Fantastisk, godt tænkt EU og DK.

Du glemmer lige at sælger dine konkurenter for over 30.000 Euro årligt til danske kunder, skal de ifølge loven have dansk moms nr. og opkræve 25 % dansk moms.

Mvh

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :
Måske vi bare skulle overveje at lukke i Danmark og så smutte til UK og sælge i EU og i Danmark, uden moms, så kan vi dælme konkurrere!

Ja - det er det nogle andre planlægger, herunder undertegnede.

Du er ingen brokke røv - det er bare de dårlige vilkår der er her.

For os andre spiller portoen også ind, hvis mulighederne i DK var de samme som f.eks. i Tyskland eller UK, så ville jeg kunne ansætte nogle folk, men moms og porto gør det umuligt at konkurrere.

Min løsning bliver oprettelse af selskab udenfor EU hvor jeg kan opnå skattefrihed som en del af pakken grundet lokal ansættelse og så sende via pluk og pak enten vis Amazon eller lignende til det engelske, franske og tyske marked.

 

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Det er jeg klar over, men det gør SKAT ikke meget for at håndhæve, såååå.. :-)

Mvh

Bo

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :
Det er jeg klar over, men det gør SKAT ikke meget for at håndhæve, såååå.. :-)

Det danske skattevæsen har jo ikke forud sætninger for at vide hvad et udenlansk firma omsætter for til danske privat kunder.

Mener du at det Udenlanssk firma overræder EU bestemmelsere, vi jeg da anbefale dig a klage til SKAT.  Jeg er ret så sikker på at de vil undersøge sagen hos deres engelske kollegaer.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :
Det er jeg klar over, men det gør SKAT ikke meget for at håndhæve, såååå.. :-)

SKAT gør nu hvad de kan, men indrømmet rammer de nok ikke specielbrancher som din.

Som Jan er inde på kan der være en lang række andre faktorer som spiller ind som eksempelvis fragt -  momsen som et problem køber jeg ikke.

Et hvert firma kan lade sig frivilligt momsregistrere i et andet EU-lande. Det foregår på samme vilkår som firmaerne i de enkelte EU-lande. Det vil sige at der opnås samme momssats og samme administrative "besvær" som firmaerne i de enkelte lande har det. Det kan man ikke kalde forvridning.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Ravn:

Hvis Skat ikke har forudsætninger for at vide hvad udenlandske virksomheder omsætter for i Danmark, så baserer de jo håndhævelsen af gældende regler på andre virksomheders angivelser og det er da ærligt talt ikke tilfredsstillende.

Men jo, jeg har da overvejet at anmelde det for jeg er sikker på at der er flere som ligger langt over 30.000 Euro.

Til Henrik:
Det er jeg helt med på, jeg mener bare ikke det er optimale forhold internt i EU - det ville være noget nemmere fx at køre med den samme moms sats ved handel over grænserne. Du mener forholdene er fine som de er og det er fint med mig.

Til Jan:

Det lyder spændende, held og lykke med projektet - jeg håber dog vi i stepnote kan finde en løsning hvor vi kan blive i DK, nu må vi se hvad vi beslutter.

Tak for debatten alle sammen

Vi høres sikkert ved :-)

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :
Det lyder spændende, held og lykke med projektet - jeg håber dog vi i stepnote kan finde en løsning hvor vi kan blive i DK, nu må vi se hvad vi beslutter.

Tak for det.

Overvejer samtidig en løsning hvor virksomheder kan registrere sig i det pågældende land og lade lokale udføre en del af jobbet, hvorfor der kan opnås skattefrihed for den del af omsætning som reelt kommer derfra.

Kan være ganske attraktivt for virksomheder der sælger ikke fysiske varer.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lauenborg :

Men jo, jeg har da overvejet at anmelde det for jeg er sikker på at der er flere som ligger langt over 30.000 Euro.

Det gavner jo ikke din sag hvis du kun bliver ved overvejelserne!  Det nytter jo ikke at brokke sig over at verden er uretfærdig når man ikke selv gør noget ved sagen.  Anmeld dem dog og se hvad der sker. 

 

Ravn

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.!!

Jeg har med interesse læst "tråden" og de udfordringer man står overfor i forbindelse med internationalt salg, særligt når der er tale om fysiske produkter som følge af de store udgifter der oftest er forbundet med fragt/porto fra DK til Europa m.v.

Vi har selv set de store muligheder er bl.a er i Tyskland, og tog tilbage i 2009 i den forbindelse det ekstra skridt og valgte at bosætte os i landet, og nu hvor jeg igennem hele dagen har fulgt flere "tråde" omhandlende salg til udlandet, porto, moms, konkurrenceevne m.v. så har det helt naturligt sat nogle tanker i spil.!

Derfor vil jeg gerne i dette forum høre om holdning til følgende.:

Kunne man forestille sig, at man ved at foretage en frivillig registrering i det ønskede land og samtidig indgå et strategisk samarbejde med en partner som kan håndtere alt f.s.v angår pakkeforsendelse/returmodtagelse m.v.!?

Således vil dels kunne gøre brug af den lave moms samtidig med, at får mulighed for at kunne drage økonomisk fordel af den faktuelle difference på fragt/porto området.!

Man vil selv skulle forestå selve salgsprocessen som i dag, fra opdatering af produkter, kundedialog, salg, betalingshåndtering, men den afsluttende del - altså forsendelsen fra kunden vil samarbejdspartneren håndtere for en efter nærmere aftalte vilkår, men uden at det gør at gevinsten ved "lokal registrering" blot forsvinder i nye omkostninger.!

Uanset hvad man laver så er det gængse råd altid at man skal fokusere på det man er god til, derfor har vi i dag adgang til en lang række produkter, ydelser eller services som aflaster os på de områder vi ikke har ekspertisen og dermed giver os en mulighed for at prioritere de opgaver hvor man hver især kan gøre størst forskel.!


Jeg håber på at få lidt feedback på ovenstående, uanset om man måtte finde det en god og/eller dårlig idé, men også såfremt man kunne have interesse heri, idet vi råder over faciliteter som er egnet hertil og allerede er etableret med forskellige aktiviteter hvorfor ovenstående syntes ganske overskueligt at integrere i vores nuværende organisation/setup.


God weekend

- Michael

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)