Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lukker man en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand har et enkeltmandsfirma, som har haft en kæmpe omsætning i flere år.... altså indtil nu. For nu er det gået stærkt !!

Kassekrediten er overtrukket, og der skyldes høje summe til flere firmaer.
Der er KUN 1 udvej..... at lukke!
Desværre. For det er super hårdt at se, at han har det så svært.

Vores spørgsmål er nu:

Hvordan gør man det ?
Lukker et firma ..

Han har kontaktet et advokatfirma, men de kunne ikke rådfører ham.

Håber på jeres hjælp, så jeg kan hjælpe ham.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej T. E.

Først og fremmest er jeg på dine og din mands vegne ked af at høre at han må lukke. Det må absolut være hårdt når det er noget man har kæmpet meget for og lagt så meget tid og hjerte i.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med det juridiske aspekt omkring lukningen, men jeg ved at der er mange her på Amino der vil kunne hjælpe med gode og kompetente råd i den retning, så har tilladt mig at ændre din overskrift til noget mere sigende, så er der større chance for at de rette personer ser og læser dit indlæg, og at du og din mand får den hjælp I behøver.

De bedste hilsener

Amaris

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej og lad mig først udtrykke medfølelse for jeres situation.

Det første i skal gøre er at sørge for at få et overblik over situationen i virksomheden og jeres egen.

Det er vigtigt at i har et korrekt billede af situationen, inden i tager beslutning om et videre forløb.

Det er muligt at jeg er i stand til at hjælpe jer noget af vejen, og det er der helt sikkert også andre Aminoer der kan.

Skal vi hjælpe jer kræver det at vi får et nærmere kendskab til de faktiske forhold.

Hvad var årsagen til at advokaten sendte jer "på gaden igen"?

Du er velkommen til at kontakte mig såfremt du ønsker min hjælp, men som sagt fordrer det at der kommer lidt flere oplysninger.

Du kan kontakte mig her eller via en personlig meddelelse.
Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker besynderligt, at advokaten ikke kunne rådgive jer.

I er meget velkommen til at kontakte mig på tel 33 300 208. Jeg har stor erfaring med gældsordninger og situationer som jeres, og jeg er sikker på jeg kan hjælpe jer.

Men i bund og grund handler det om, at få lukket så der ikke skabes mere gæld, få overblik over gælden og forpligtelserne, undersøge om der kan komme en gældsordning i land og sidst - se på om konkurs er en mulighed.

 

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

I øjeblikket prøver vi på at få et overblik over, hvordan situationen ser ud.
Kan der reddes noget ?
Hvor kan vi hente hjælp ?

Der er kun én udvej, men hvis vi kan trække den lidt, så vil vi måske kunne undgå at komme til at skylde et par steder.
Nogle har kunnet tage varer i bytte.
Skal vi evt. afholde en auktion/åbent hus, så vi kan få solgt mere.....

Men jeg vil helt sikkert gemme jeres telefonnumre, så vi ved, hvor vi kan hente vejledning når vi kommer til den absolute sidste udvej.... lukkedagen.

Endnu en gang TAK

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man skal lukke sit enkelmandsfirma skal man afmelde sin moms, og på den måde bliver det lukket :)

Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et par spørgsmål mere, som jeg håber på hjælp til....

1. Kan vi sælge vores hus til svigerforældre, så vi kan blive siddende i det?
Eller er det for sent og vil blive betragtet som svindel (som vi absolut IKKE ønsker at komme ud i)

2. Hvad er bedst og forskel. Konkurs eller betalingsstandsning ?

og 3. Kan seperation hjælpe på situationen (dette er heller ikke et nyt problem, hvor vi bare vil udnytte noget/nogen. Men også et problem vi har kæmpet med længe....). Står han / jeg bedre, hvis vi skynder os at blive sepereret ??

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej T.E.

Mit råd er, tag fat i en advokat.

Vi kan ikke rådgive jer omkring betalingsstandsning, konkurs uden et nærmere kendskab til situationen.

I vinder næppe noget med nogen kreative løsninger her umiddelbart inden en evt forestående konkurs, da sådanne handlinger kan omstødes. Specielt når de foretages med nærstående parter (familie).

Tag fat i advokaten, og få skabt det nødvendige overblik over jeres situation og handlingsmuligheder.

Venligst

E.Mortensen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)