Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Management og organisering

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hmmm................. 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Stubbekøbing
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner coop danmark eller maersk ja hvilket som helst firma. Her bestemmer du bare selv hvilket trin du vil være på, det kan du ikke i coop der kan du blive kassedame

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

Ja det er underligt med nogle personers opfattelse af hvad virksomheders organisering er - men når det kommer til stykket er alle organiseret som det fremgår.

Network Marketing yndes af nogle at blive betegnet som noget Pyramide noget - en betegnelse der blev påklæbet de på den tid ulovlige pengekredsløb.  Wink

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Stubbekøbing
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

som jeg ser det så er alle firmaer opbyget som en pyramide, det kan ikke undgås, men det gør dem jo ikke til platenslagere og lovbrydere, som mange mener. Hele samfundet er opbygget sådan.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

Det er rigtigt !             Skype-Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vi hænger alle på familietræet men det er svært at melde sig ud. 

Men der er så meget snak om denne form med det er måske det er en af de stærkeste opbygninger.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Det kan godt være at de har samme pyramide-hierarki, men det der adskiller dem markant fra hinanden er pengestrømmen, som jeg har prøvet at illustrere sådan her, med udgangspunkt i din egen eksempel:

Kommer snart...

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ser ud til at du i v/side ser helt bort fra det faktum, at værdierne i en erhvervsvirksomhed skabes nedefra - ligesom du anskueliggør det i h/side !

Prøv du bare at nedlægge salgsafdelingen og se så hvorfra omsætningen kommer!

Din model i h/side rummer endvidere den fordel at du selv kan påvirke din aflønning - hvorimod du i din v/side model må affinde dig med det du kan få af dine overordnede!

Pengestrømmen i v/side er så et udtryk for lønsum der går nedad og omsætning der går opad med res. til aktionærer/ledelser, bestyrelser ect. !

jo - et godt eksempel til illustration af ledelse -og pengestrøm !

Ps! Kom lige til at tænke på de mange virksomhedssalg der pt. foregår - de ansatte der har arbejdet for virksomheden og de opbyggede værdier som ansatte har skabt og hvad de modtager set i relation til hvad en dir. får for et såkaldt godt virksomhedssalg. Tankevækkende ! 

mvh

john sommer

 


  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Prøv du bare at nedlægge salgsafdelingen og se så hvorfra omsætningen kommer!

Prøv at lade indehaveren stoppe med at arbejde i virksomheden og se hvad der sker.
Prøv at lade toppen af MLM pyramiden stoppe med at arbejde og se hvad der sker. :-)

john sommer:
Kom lige til at tænke på de mange virksomhedssalg der pt. foregår - de ansatte der har arbejdet for virksomheden og de opbyggede værdier som ansatte har skabt og hvad de modtager set i relation til hvad en dir. får for et såkaldt godt virksomhedssalg. Tankevækkende !
 

Tankevækkende? Ikke hos mig, der vækker det ikke mange tanker. Det der fylder mine tanker, er at jeg skal sørge for at mine medarbejdere kan få løn næste gang det bliver den første. Hvis jeg en gang sælger virksomheden, så har jeg altså svært ved at få dårlig samvittighed over at jeg har satset alt, inkl. familiens Legoland-ture og nu har muligheden for at få den pensionsopsparing som alle lønmodtagere har haft, uden risiko.

God aften
/Brian 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

ja forskellen er som ikke så stor - der løbes en risiko ved at sætte virksomhed igang - selv om den jo som du ved kan være større eller mindre ikke !    Wink

mvh

john sommer  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)