Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved webshop salg til udland

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  kbh | m Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at hive det op igen..

Skat skriver selv

"Fjernsalg af varer, hvor du ikke skal opkræve dansk moms

Fjernsalg er salg af varer til private i et andet EU-land, hvor du som sælger er direkte eller indirekte involveret i transporten af varen til kunden, for eksempel postordresalg via internettet.

Du skal momsregistreres og betale moms i kundens hjemland, hvis du sælger varer for mere end 100.000 euro i et kalenderår. Vær opmærksom på, at nogle EU-lande har nedsat registreringsgrænsen til 35.000 euro."
"http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70335&vId=0&lang=DA"

JF

Politkken er fjernsalg og nethandel det samme.

http://politiken.dk/incoming/ECE262882/hvad-er-fjernsalg-og-nethandel/

ERGO skal man ifølge 2 overnstående argumenter ikke pålægge moms på sin pris!? 

 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet kbh.

Min bogholder sagde faktisk, at noget jeg har solgt i web shoppen til Norge, ikke skulle have været tillagt moms. Måske hun tager fejl.

Og så i følge "... betale moms i kundens hjemland, hvis du sælger varer for mere end ...". Her ligger jeg langt under den kategori, da jeg har solgt for under DKK 40.000 i 2012.

Der fortælles vel ikke noget om, om man så skal tillægge dansk moms?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  kbh | m Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, Norge er et ikke EU-land og du behøver derfor ikke ligge moms i din pris.

Nej man ikke momsregisterere sig i nogle andre lande m.m. du omsætter for mere end dette i pågældende land.

Min Tolkning af Skat er dog at en Webshop tæller som Fjernsalg, og man derfor ikke behøver at pålægge moms på nogen af sine priser, til lande indenfor EU!

Men vil gerne have dette bekræftet. 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Min bogholder sagde faktisk, at noget jeg har solgt i web shoppen til Norge, ikke skulle have været tillagt moms. Måske hun tager fejl

Norge er jo heller ikke en del af EU, derfor skulle du ikke have opkrævet dansk moms ved de kunder.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

kbh | m:

Min Tolkning af Skat er dog at en Webshop tæller som Fjernsalg, og man derfor ikke behøver at pålægge moms på nogen af sine priser, til lande indenfor EU!

Men vil gerne have dette bekræftet. 

Du læser det helt forkert. Det er korrekt at du ikke skal opkræve dansk moms ved salg til private i EU, men som der står er det kun hvis du er momsregisteret i det pågældende land.

Så sælger du varer til en tysk privatperson og kun er momsregisteret i Danmark, skal den tyske kunde betale dansk moms, hvis du derimod har momsregisteret dit danske firma i Tyskland, skal den tyske kunde betale tysk moms, som du så afregner til den tyske stat.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ihvertfald logisk. Det ville da være nærmest umuligt at drive webshop med forskellige momsrater for forskellige verdens lande. Det er ikke hvad man ser på webshops fra fx
England, heller. Man betaler bare i landets valuta, og der kommer VAT på.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med salg fra lande udenfor EU ind i EU i B2C segmentet kan man oprette en forenklet registrering i ét EU land og så afregne til landet der for det salg man foretager sig. Man skal dog opkræve og afregne den moms der svarer til momssatsten i det pågældende EU land modtageren er i.

Det leder mig derfor derhen at have den opfattelse, at man skal være varsom med hvad man gør, og hellere bede om et bindende skriftligt svar fra Skat, så man ikke får udfordringer senere, da reglerne ikke ser ud til at være så entydige endda.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jørgen Arvid Jacobsen:

Det lyder ihvertfald logisk. Det ville da være nærmest umuligt at drive webshop med forskellige momsrater for forskellige verdens lande. Det er ikke hvad man ser på webshops fra fx
England, heller. Man betaler bare i landets valuta, og der kommer VAT på.



Sidder på en iPad, så jeg mangler lidt funktioner. Men jeg kan ikke læse denne artikel http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1464895/udenlandske-webshops-snyder-med-momsen/ anderledes, end at du betaler momssatsen i det land du sælger til.

Alt andet ville også være skidt, da vi med dansk moms vil være bagud fra start, når vi sælger til udlandet, og konkurrerer med nogen der har en lavere moms.

Og en webshops kan jo sættes op, til at have forskellig momssats pr land.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  kbh | m Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

JF. politiken i artiklen er det netop kun hvor man omsætter for mere end 280.000, at man er momspligtig i det land man sælger i.

Tror derfor vi er nået frem til en konklusion om at alle varer til EU lande skal beskattes med dansk moms indtil omsætning for 280.000.
Derudover skal man IKKE pålægge moms til salg til IKKE-EU lande..

Og Hurra for den danske konkurrenceevne international, + vores høje priser og moms..!! 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt med en konklussion. så enkelt kan det siges. Men altså hvis en kunde uden for EU klikker på Læg i indkøbskurv, så har jeg lavet en fejl. Jeg skal differenciere min shop, kan jeg forstå. Måske momsen kan tages væk, når kunden angiver land i checkout, hvor portoen bliver udregnet. Jeg må gå det igennem i min WP E-commerce.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)