Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Magento

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu kommer jeg nok med en hel masse dumme spørgsmål, men jeg tænker at I må kunne svare på det jeg ikke selv ved Cool

Vi er igang med at lave ny webshop i Magento, og jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål:

Hvis vi vil give folk muligheden for at vælge gaveindpakning, hvor gør man det? (firmaet der laver webshoppen for os siger at det er et ekstra (dyrt) modul der skal tilkøbes - passer det?)

På forsiden vil vi gerne have et billede "slide-show" hvor vi fx. viser nye varer på shoppen, et billede af en kendt der bærer noget af det vi sælger osv. Ialt ca. 5 billeder, som vi så selv går ind og udskifter engang imellem. Hvor i systemet sætter man det op? (dette har vi også fået at vide er et ekstra modul der koster kassen)

 

Til sidst kunne jeg godt tænke mig at lave en blog, der kan kobles op til shoppen. Jeg har fået at vide, at det smarteste er at bruge unoeuro, wordpress, og så koble det op til systemet. Men dette siger vores webdesigner også koster kassen.

 

Føler lidt vi bliver taget ved næsen, og derfor har jeg brug for at vide, om man kan eller ikke kan disse ting i systemet som standard, eller om det virkelig er alle mulige (dyre) moduler for at kunne lave disse ting?

 

På forhånd tak! Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer

De ting som du nævner behøver ikke at være den store investering.

Muligheden for gaveindpakning kan laves simpelt, enten ved at lave det som en produktegenskab eller tilpasningsmulighed.

Med hensyn til en produktslider, så kan disse downloades gratis fra Magento Connect.

Det kan være smart at lægge jeres blog eksternt, eksempelvis på et billigt webhotel. Du nævner selv Unoeuro, der kan du købe et webhotel for 1,15 euro pr. md. inklusiv wordpress.

Så det kan gøres billigt :)


// Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Peter.

Det med indpakning kan vidst laves på 2 måder.

Som egenskab eller extension som fx koster måske 50 - 100 dollars. Dog mener jeg at egenskaber er fint i starten.

Jeg synes også det lyder fint med wordpress til blog. Alt andet ville være dumt :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for jeres svar! Hvis man downloader produktslideren, hvor skifter man så billederne ud henne?

Jeg er ikke så meget inde i, hvordan jeg opretter bloggen med uno euro og wordpress, findes der en guide til det? (Og det er altså ikke noget problem at implementere den i bloggen?)

Fra Københaven / Århus
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 67
Fra  Webstock Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer

Ang. blog kan det i nogle temaer laves meget simpelt som en ektra kategori i toppen. Se fx. her: http://makalay.dk/blog.html

Hvis du gerne vil have et mere avanceret blog-modul, kan der sikkert findes en magento-extension. Vi kan godt undersøge det nærmere for dig uden beregning.

Ang. billeder i slideren kommer det også an på hvilken extension, du vælger at benytte. I mange tilfælde vil der kunne knyttes en kategori til slideren, som du kan styre via kategoriadministrationen i din admin.

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for alle jeres svar! Jeg har lige to tillægsspørgsmål: Jeg har nævnt det for min webdesigner som I har sagt, og mht. gaveindpakning siger han, at så er det noget jeg skal ind og tilføje på hvert enkelt produkt, altså muligheden for gaveindpakning? Kan det virkelig ikke gøres lettere (uden at skulle tilkøbe moduler)?

Og så vedr. produktslidet tror jeg det er ok nu, men hvis vi gerne vil have nogle nyheder el.a. der kører neden under produktslidet på forsiden, altså fx. fem forskellige billeder som systemet skifter ud (eller som jeg vælger med jævne mellemrum), kan man det? (og hvor sætter man den, så den kører nede i bunden?)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak, den vil jeg kigge på! (så skal jeg bare lige finde ud af, hvordan hvordan jeg bliver oprettet på wordpress og unoeuro Wink

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, så er jeg her igen Indifferent Kan se, at når man lægger en ordre på hjemmesiden, kan man vælge at krydse af, at det er en gave, og så kan kunderne skrive en til- og fra- hilsen osv. Kan man ikke deaktivere den funktion, så det kun er det felt med "er ordren en gave?" man kan sætte flueben i, og ikke alt det hvor man skal skrive en notat til gaven osv.?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)