Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Realistisk banklån til start af importvirksomhed

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Abroad:
Og ang. fredagsbarer på universiteter kan jeg informere om, at den beværtning med den største torsdagsomsætning i Århus er handelsskolens torsdagsbar, så man skal altså ikke undervurdere størrelsen, og så elsker vi studerende jo billige ting :)

 

Jojo og Nexus (på CBS) tegner sig også for en af de bedste torsdage i KBH, men derfor behøver du jo ikke have 25.000 flasker på lager for at sælge det ind til dem, (desuden tror jeg nok de stadig har de 2 faste leverendør aftale og ikke tager walk-ins uansat hvor godt det smager, det havde de ihvertfald sidste år, og jeg mener de er tre årige)

Men som sagt hvis du er sikker på butikekrne vil tage det til sig med kyshånd og du kan låne pengene af famillien så er det da bare og gøre det? Jeg har stor respekt for mod, men som du stiller det op virker det bare (på mig) som at du løber en stor unødvendig risiko, fordi du meget billiget kan undersøge om butikkerne vil/kan sælge dit produkt, og vente med at købe et stort lager til du ved at der er en efterspørgsel.

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ligeledes er det vigtigt at alle ingrediencer er lovlige at bruge i DK.  Husk også på at du skal have en tilladelse fra fødevarestyrelsen for lovligt at kunne importere fødevare fra lande udenfor EU.

Indeholder produktet fedt skal du jo ogå tage højde for  den nye fedt afgift.

 

Mvh

Ravn

Produktet er godkendt i EU (stort set alle lande), så burde være ikke være den store hindring. Jeg får snart tilsendt den engelske emballage og får derved mulighed for at tjekke det selv. I øvrigt, hvordan er bestemmelserne vedr. emballage (ingredienser mm.), skal det stå på dansk, eller er engelsk ok? Jeg har lavet en aftale omkring, at jeg kan få emballage trykt på dansk uden meromkostning (udover den tid jeg skal bruge på at finde de rigtige betegnelser). 

Men selvom det er godkendt af EU, kræver det stadig en specifik godkendelse af fødevarestyrelsen? Og hvordan skaffer jeg sådan en, ved at fremsende en liste med ingredienser? 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sansir:

Abroad:
Det bliver selvfølgelig noget dyrere pr. flaske med en ordre på fx 1.000 flasker, da jeg ikke vil kunne købe direkte at producenten, men fx vil være tvunget til, at købe i butikkerne. CIF prisen ligger på 3,51kr. pr. flaske, hvor hvis jeg skal købe udenom firmaet kommer til at betale i omegnen af 5kr. pr. flaske og det er uden levering til Danmark. 

 

Selvfølgelig bliver det dyrere pr flaske Smile Men med 1000 flasker kan du altså komme rundt i samtlige universiteters fredagsbar mange gange, og skulle det vise sig at de ikke vil købe så har du altså ikke mistet mere end 5-10.000... (det svarer til en skiferie og så er du videre... står du pludselig med en gæld på 500.000kr kommer det til at påvirke dit liv negativt i flere år)

Du skal naturligvis gøre fuldstændig som du vil, men hvis det var mig så ville jeg bruge 10.000kr på at undesøge om der var et marked inden jeg brugte 500.000kr af mine forældres penge...any day and twice on sundays. (og hvis den Koreanske eksportør er seriøs, så kan de også godt sende en mindre sending, det er jo ikke ligefrem ulovligt men det er en anden historie)

Altså hvis dine forældre er meget kredit værdige så kan de sikkert godt låne pengene, og hvis de tror så emget på dig og ideen at de vil låne pengene videre, så kan det sikkert godt lade sig gøre (om du så vil blande forretning og famillie på den måde skal du lige overveje i forhold til det kan bliver nogle kedelige julefrokoster hvis du har kostet dem 500.000kr :-) ) Men det kan du vel bare få dem til at kontakte deres bank og spørge om? Det bliver dem der skal låne pengene, som studerende bliver du ikke godkendt til at låne 500.000 det vil jeg næsten garantere.

Bare mine 5 cent

Har du haft fat i fødevare og andre myndigheder.

Der er betydelige begrænsninger på hvad du må og ikke må, og du skal også have undersøgt pant systemer som er indført her i landet for at beskytte miljøet (læs bryggerierne)

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke haft fat i myndighederne, da al information er fundet online eller via mail korrespondance med skat.

Ang. dine andre pointer, mener jeg har at jeg har besvaret dem i tidligere indlæg, men prøver lige igen :

Ang. pant er det vel bare at følge anvisninger på dansk retursystems hjemmeside og betale en afgift pr. flaske, da de ikke kommer til at indgå i pantsystemet og jeg derved skal betale en højere pris pr. flaske, mere skulle der vel ikke være? 

Varen er godkendt i stort set alle andre EU-lande. Varen er ikke fordærvelig, så går ud fra at jeg udelukkende skal have godkendt ingredienslisten (forudsat at en EU-godkendelse ikke er nok)?

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle forbindelser i Nexus jeg håber at kunne trække på, men med to faste aftaler lyder det ikke umiddelbart muligt, men skal da forsøges. Om ikke andet er der stadig hele uni tilbage.

Et mindre parti til at starte med er "the way to go", det andet er for risikabelt, I kloge hoveder har ret :) Må prøve at snakke med producenten igen. De vil med garanti ikke have noget med leveringen at gøre når partiet er så småt som det er, dvs. at jeg skal sørge for transport fra fabrikken til lageret i kbh. Nogle af jer der har erfaringer med nogle gode speditører eller shippingfirmaer? DSV transporterer ikke alkohol. Jeg afventer svar fra seatainers.

Tak for rådene samt feedback :)

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en tanke der slog mig...

Hvorfor ikke lave et samarbejde med den tyske distributør? Det vil afgjort være den hurtigste og billigste måde at afprøve om markedet er der på...

 

 

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også været inde over den idé, men producenten ville helst holde agenturerne for sig. Jeg har et møde igen i næste uge, og vil der se på alternativer. Men tak for inputtet! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en godkendelse hos fødevare styrelsen før du må importere fødevare fra IKKE EU lande, der er en del krav der skal opfyldes mht. egenkontrol, fødevaregodkendt lager, mærkning på dansk osv.

Udover det skal du sikre dig at alle ingrediencer er lovlige i Danmark (vi har vist stadig nogle særregler).

Du kan læse mere om import på fødevarestyrelsens hjemmeside.

 

Med hensyn til transport bør du altid vælge FOB havn Korea. da du så slipper for en økonomisk overraskelse når godset kommer hjem.   Bed om en "ALL IN pris"  fob (havn korea)   til dit lager.

Det lyder mærkeligt at DSV ikke vil fragte dit gods men så kan Primecargo og Damco anbefales, de har begge kontor i Busan.

 

Ravn

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)