Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms registreret og håndværkerfradrag eller intet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at starte en virksomhed op inden for vinduespolering, det er en virksomhed som skal køres sideløbende med min læretid. 

Jeg er nu løbet ind i et spørgsmål eller to som jeg håber i garvede aminoer kan hjælpe mig lidt med.

Det første år forventer jeg ikke en omsætning på 50,000 + så min min plan er at skippe momsregistrering, det vil self betyde at jeg ikke kan trække momsen fra mine egne udgifter og kunderne heller ikke har mulighed for det, men da største delen af mit salg vil være til private er det jo kun godt så længe min omsætning er under 50,000.

Idag læser jeg så at vinduespolering går ind under det årlige 15,000 håndværkerfradrag, så er det jo lige pludselig en fordel for mig at være momsregistreret især mht. kunderne. da de jo vil kunne trække en stor del fra. Spørgsmålet er så om kunderne på det her område er ligeglade og ikke gider døje med det, for så vil det jo igen være en fordel ikke at være momsregistreret så længe det nu vare!

Så spørgsmålet er vel egentlig bare om jeg ikke skal blive det med det samme så jeg ikke skal til at døje med det senere, det bliver selvfølgelig nok mere kompliceret med regnskabet men det er vel bedre at starte ordenligt op fra start?

Indtil videre har jeg søgt mig frem til en vinduespolerer som bruger håndværkerfradraget i sin markedsføring.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale dig at få dig momsregistreret, du har intet at tabe og alt at vinde. :-)

Tilmeldt 23. Oct 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Satme hurtigt svar! :)

Jamen det er også hvad jeg kan læse mig til. Indtil videre er den eneste grund til ikke at være registreret, at jeg kan sætte nogle mindre priser for private i forhold til andre virksomheder som er registreret, udover det vil regnskabet også være nemmere. 

Men igen, hvor lang tid holder det lige, og hvis de alligevel kan trække det fra så må jeg sgu bare få lært det regnskab!

Er der andre der har en anden mening kom glad, altid godt med lidt meninger speicelt på det her område.

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

www.haandvaerkerfradrag.dk - Alt om fradrag for håndværkerudgifter

Tilmeldt 23. Oct 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viser bare igen hvor mange fejl de har i deres hovede. Nå men nok om det, tror stadigvæk jeg vælger at blive momsregistrert.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)