Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet enkeltmandsvirksomhed for en måned siden - min bank ville først oprette erhvervskonto til 50.- om måneden - nu har de fundet på at den skal koste 150.- mnd + startgebyr 1000.- + kvartalsafgift på 600... Er der andre nystartede der har bøvl med det samme? De fleste andre banker vil ikke oprette mig som separat erhvervskunde, og det ville være dyrt for mig at flytte mine lån p.t. Min virksomhed skal starte langsomt, og har således ikke stor indtjening det første år... TT

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg og mange andre har været ude for det samme. Jeg skiftede til nykredit af samme årsag for nogle år siden, da de dengang ikke opkrævede gebyr på erhvervskonto - hvilket de dog sidenhen er begyndt med....

Nu har jeg min erhvervs konto hos danske bank hvor jeg altid har haft mine private konti. Og her betaler jeg ikke gebyr - det er erhvervskonto aftale med alm netbank og ikke som business online som koster gebyr mv.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har konto hos Nykredit, det koster intet at etablere konto, men internetbank koster 150kr i kvartalet samt alle transaktioner ud af banken 0,75 kr...

Det er dog ikke nok, at jeg skal flytte alt hvad jeg har til en anden bank...

Hilsen Martina

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Vi har også, som Thomas skriver, oprettet en konto hos Danske Bank uden at betale gebyr.
Du skulle prøve at tage en snak med en rådgiver i Danske Bank.
Hos dem fandt vi den bedste løsning efter lang tids søgen.

Mvh
Søren

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare en almindelig privat konto hos Nordea :)

Eftersom du er en enkeltmandsvirksomhed hæfter du jo selv for alt..
Kan ikke forstå hvorfor de ikke har vejledt dig ordentligt :/

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin / Unik-data:
Jeg har bare en almindelig privat konto hos Nordea :)

Men er det ikke et problem at tilknytte cvr til privat konto, eller er det ligegyldigt? Kan man også tilknytte nemkonto til privatkonto? Og tak for svar Smile

Fra Gentofte
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

thomasthomas:
Kan man også tilknytte nemkonto til privatkonto?

Altså, en NemKonto er jo ikke en fysisk konto, men noget du tilknytter en af dine eksisterende bankkonti. Jeg har fx. tilknyttet NemKonto til min almindelige lønkonto, så alle penge jeg får fra de offentlige havner i min almindelige lønkonto. NemKonto er således et vildledende navn, for faktisk er det blot en betegnelse for hvilken af dine private bankkonti det offentlige skal indbetale til

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh.. hos Nordea spurgte de selv efter CVR-nummer :) og så kommenterede de lige at jeg skulle koble nem-konto til den :)

Hos Nordea tror jeg bare at de smider CVR-nummer på dit personnummer så det nok kan bruges til alle dine konti.. det så i hvert fald sådan ud sidste gang jeg så deres system :)

Men prøv da at snakke med dem.. jeg har bare en almindelig Check-in-konto

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale en privatkonto, men som kun bruges til dit firma. Bankerne er altid kun interesseret i at åbne en erhvervskonto da de tjener på det :)

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop når du siger, at du starter i det små, så behøver du ingen fancy løsninger.

Jeg har pt. konti til en håndfuld ApS'er og en enkeltmandsvirksomhed med netbank, guld-kort og hele svineriet hos Nordea til den upåklagelige pris af 0 kr. Jeg betaler heller ikke noget for overførsler og den slags.

Du kan så længe det er en enkeltmandsvirksomhed uden VSO i princippet bruge din eksisterende private konto, men du kan også bare oprette en sekundær konto i privat regi. Husk på, at virksomhedens penge i denne virksomhedsform er dine penge. En sådan løsning kan umuligt koste penge - ellers lyder din bank godt nok som nogle gebyrgribbe.

Er du en god kunde, så er bankerne i den grad til at presse for tiden. Hvor er du kunde nu?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)