Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af hjemmeside med profiler og søgemaskine

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Min stripper side er en wordpress side dog er det købs version kan slet ikke sammenlignes 

Du går ind køber et themes der passer til dine behov .

Den webmaster der hjælper mig lige nu kan måske også hjælpe dig og opsætte sådan et udvidet wordpress themes  der  kombinere lidt hvad bbpress kan og joomla og en normale wordpress side kan

han er ikke helt færdig med min side men han laver alt til det er perfekt 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Har du penge, kan du få!

Har du penge, eller en pose penge der er stor nok til at gå uden om WordPress, så er det den vej jeg ville gå.

Min mening omkring WordPress, hænger simpelthen sammen med at det er trættende at se WordPress overalt. Man ser Wordpress på 1 ud af 5 sider efterhånden.

Jeg er bestemt ikke enig....

Morten Madsen:

Ulemperne for mig er, at det også er for let at lave det samme som de andre - det at være unik og skille sig ud, bliver sværere. Man kan naturligvis få lavet nogle "templates", som er unikke, og her synes jeg det er fint nok. Bortset fra at der i bunden står "powered by wordpress", og i kildekoden står /wp overalt.

Der står ikke "powered by wordpress" på nogen af de utalige sites jeg har der er baseret på wordpress

Du kan implementere et hvilket som helst design i Wordpress. Selv bruger jeg som oftest færdige templates (kommercielle) da de er pisse billige og er professionelt designede (og så er der ofte ret gode administrator paneler med til de kommercielle temaer).

Det er rigtigt at man i kildekoden typisk kan finde referencer til "wp-..." men det er fåtallet af cms systemer der ikke på en eller anden måde ikke har en indikation af hvad det er.

Og nu må vi også huske på om det på nogen måde er vigtigt?! Hvilken betydning har på nogen som helst forretning at der står "wp" nogle steder i kildekoden bag? Jeg tror hverken at det resulterer i hverken færre eller flere produkter solgt, eller færre eller flere leads genereret for den sags skyld.

Morten Madsen:

Der er ekstremt mange fordele ved at vælge Wordpress, men for mig overskygger ulemperne, fordelene.

Du har nævnt een ting som reelt ikke er et problem, hvis der er flere ting synes jeg da endelig de skal frem i lyset :)

Morten Madsen:

Jeg hader ikke wordpress, jeg synes bare det er irriterende at se på nogen gange :-)

Er det administrationen eller de sites der bliver lavet i det?! I hvert fald en subjektiv holdning og der er nok rigtig mange med en anden.

Morten Madsen:

Det er måske også fordi at jeg programmere mine hjemmesider fra bunden af, at jeg har den holdning. Men det er blandt andet fordi jeg godt kan lide at lave mine egne systemer, og have fuld kontrol over hvad der sker.

Og her kommer vi nok til kernen i det hele. Du nyder at sidde og nørkle med hjemmesiderne. Jeg har da også selv udviklet forholdsvist komplekst CMS selv - før jeg blev klogere. Fx er jeg flydende i c# og ruby kode, men sjovt nok er alle mine websites (undtaget et) baseret på Wordpress. Simpelthen fordi der er så mange fordele:

1) Det er let at bruge - også for begynder

2) Der er tonsvis af dokumentation og video undervisning hvis man vil have hjælp

3) Det er tudse billigt (og let) at finde folk der kan lave designs og udvide funktionaliteten fordi det er så udbredt. Jeg har fx. fået lavet adskillige udvidelser og custom themes (fx. komplet unikt design med flere udkast og opsætning og konfiguration af adskillige plugins til en 3-400$)

4) Der er åndsvagt mange udvidelser både gratis og kommercielle der dækker stort set et hvert behov

5) Søgemaskinerne elsker Wordpress

osv osv....

Man skal lidt huske fokus for det her... Hvis det gælder om at opbygge en hjemmeside fordi man gerne vil sælge noget eller generere leads... Så handler det ikke om teknologi. Det handler meget mere om tekster der sælger, usability, call to action og en helt masse andre ting. Det handler også om det system man vælger kan understøtte de funktioner man gerne vil på en let måde.

Og fra dette forretningsmæssige synspunkt er det bare ikke rentabelt at begynde at rullle sin egen cms implementation ud. Så selvom jeg kunne - kommer jeg aldrig til at et eget udviklet cms (eller et cms der ikke har stor udbredelse såsom fx. Wordpress eller Joomla).... Lige på falderebet. Det ene site jeg har der ikke bruger Wordpress bruger Joomla, og jeg går med tanker om også at lægge dette om til Wordpress simpelthent fordi jeg finder Joomlas adminstration for bøvlet ift Wordpress. Men dette er jo subjektivt og her er der nok mange der er meget uenige med mig :)

Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Tak for feedback fra jer begge.

Mht. Wordpress vs. Joomlas kan de så det samme? Jeg skal ikke bruge et site der skal være alt for "social" eller ligne blog, derfor tænkte jeg Joomlas løsning måske var bedst? Dertil har jeg set at surftown har et webhotel som passer sammen med wordpress og joomlas, har I nogen erfaring med dette tilbud?

Mvh.

Mig

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Der står ikke "powered by wordpress" på nogen af de utalige sites jeg har der er baseret på wordpress

Du kan implementere et hvilket som helst design i Wordpress. Selv bruger jeg som oftest færdige templates (kommercielle) da de er pisse billige og er professionelt designede (og så er der ofte ret gode administrator paneler med til de kommercielle temaer).

Det er rigtigt at man i kildekoden typisk kan finde referencer til "wp-..." men det er fåtallet af cms systemer der ikke på en eller anden måde ikke har en indikation af hvad det er.

Og nu må vi også huske på om det på nogen måde er vigtigt?! Hvilken betydning har på nogen som helst forretning at der står "wp" nogle steder i kildekoden bag? Jeg tror hverken at det resulterer i hverken færre eller flere produkter solgt, eller færre eller flere leads genereret for den sags skyld.

Nej, det er muligt der ikke står det på dine utallige websites, der er baseret på wordpress, men det er fordi du køber dine templates, hvilket er fint nok.

Du bruger selv færdige templates, hvilket er fint nok hvis det fungere for dig - jeg ville ikke gøre det, da jeg hader at have det samme design som en eller anden, anden kan have på sin hjemmeside.

Det er lige meget om det er vigtigt eller ej, at det står wp i kildekoden, det var blot noget jeg pointerede ud.

Rasmus Lindgren:

Morten Madsen:

Jeg hader ikke wordpress, jeg synes bare det er irriterende at se på nogen gange :-)

Er det administrationen eller de sites der bliver lavet i det?! I hvert fald en subjektiv holdning og der er nok rigtig mange med en anden.

Irrelevant. Jeg tænker ikke på hvad andre synes, hvilket jeg også gør opmærksom på. Min mening er således, og så er det mig ligegyldig hvad de andre mener.

Administrationen indeholder oftest mange flere ting end man har brug for, og lur mig om ikke hastigheden af websiden oftest bliver noget ramt af alle disse funktioner som er fuldt ud aktive, men aldrig bliver brugt.

Med hensyn til dine punkter på alle fordelene, har jeg ikke tænkt mig at argumentere imod det. I det hele taget har jeg slet ikke tænkt mig at direkte modargumentere det du siger, da jeg aldrig har postuleret andet end min egen holdning. Jeg har aldrig beskyldt systemet for at være ringe, eller på anden vis dårligt. Jeg er blot træt af at høre og se på wordpress, som om at det er guds gave til webfolket - og ja - det er det måske for nogen, men for mig - nej.

Rasmus Lindgren:
Man skal lidt huske fokus for det her... Hvis det gælder om at opbygge en hjemmeside fordi man gerne vil sælge noget eller generere leads... Så handler det ikke om teknologi. Det handler meget mere om tekster der sælger, usability, call to action og en helt masse andre ting. Det handler også om det system man vælger kan understøtte de funktioner man gerne vil på en let måde.

Her er jeg til dels enig. Mange køber et domæne+webhotel, bruger 2 minutter på at installere wordpress på siden, og smider sit (ofte) ragelse på. Jeg mener ikke at alt skal være let, og jeg mener ikke at den letteste metode er den mest rigtige. Jeg er klar over at som virksomhedsejer, så gælder det om at tjene så mange penge som muligt, på så kort tid som muligt.

Men hvor mange er reelt set stolte af det de laver? Hvem kan reelt set være stolt af at bruge 20 minutter på opsættelsen af et site, og dets 100 artikler om "whatever"? Det er nybegynderne vel - hvilket er klart, men folk der KAN lave deres eget, er vel næppe stolte af at basere deres sider på wordpress?

Jeg har endda set folk der TILBYDER sig selv som programmør og designer, som har lavet deres hjemmeside i wordpress, og så mener jeg at man presser citronen.

Hvis jeg havde et webbureau, ville jeg nu aldrig bruge et færdigt cms-system og fremvise det som en reference. Jeg ville aldrig selv hyre en programmør, som basere salgssiden på et færdigt system, som programmøren ikke selv har lavet.

Men...

Som du selv nævner, så kan jeg godt lide at nørkle med hjemmesider, men der er mange flere ting i det end som så. Jeg vil gerne lave noget som jeg bagefter kan være stolt af, også selvom der måske er begået genveje i koden, og der er eventuelle fejl.

Dette er blandt andet for at udvide min egen horisont programmeringsmæssig, og for at kunne sige "phew", det var sgu det hele værd.

Jeg tror heller ikke på at wordpress beholder dets popularitet, må jeg indrømme. Søgemaskinerne elsker måske wordpress nu, men hvem ved hvordan det ser ud om 2 år?

Forretningsmæssig...

Kan jeg godt se fordelen når det handler om at køre så mange projekter som muligt, på så kortest, og hurtigst tid som muligt. Men for mig - der vil jeg hellere bruge 10 gange længere tid på ét projekt, og jeg derefter kan sige: INGEN har det som jeg har! Måske er idéen den samme, konceptet er måske det samme, men koden og alt det bagved er komplet unikt.

Jeg ved ikke engang om det jeg skriver giver mening haha, for jeg har egentlig bare skrevet derudaf, og ikke rigtig læst det igennem. Så bær over med mig.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver lige at vende tilbage til emnet.

Anonymiværksætter2:
Mht. Wordpress vs. Joomlas kan de så det samme?

Jeg ville personligt ikke vælge CMS før jeg havde fundet de folk, jeg gerne ville have til at arbejde på projektet. Når du har fundet en grafiker og en webudvikler som du føler forstår din vision og viser engagement for opgaven, så har de folk du har hyret uden tvivl nogle meninger og erfaringer, som du i samarbejde med dem, kan udnytte til at vælge det tekniske grundlag for dit projekt. 

Jeg synes det er vigtigere at have fundet de rigtige folk til opgaven, end det er at have fundet det helt perfekte CMS. Ved at beslutte tekniske "detajler" (valg af systemets grundlag er selvfølgelig stadig en stor beslutning) først, har du allerede begrænset dine mulige valg af udviklere og til dels grafikere

Håber du forstår hvad jeg prøver at forklare :-) Det er trods alt ved at være sent.

- Nikolaj

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Tak for svar. Det giver rigtig god mening og helt klart stof til eftertanke. Jeg har selv arbejdet med opsættelse af hjemmesider før på modul-basis og det virker som om Joomla og Wordpress er bygget sådan op. Dog er jeg ikke ekspert indefor det, men læser selv information management og ved en del om informationsarkitektur og hvordan hjemmesiden skal opbygges mm. problemet med min uddannelse er at vi ikke har noget reel IT/hjemmeside-indlæring og jeg halter derfor på det punkt. Da jeg er lidt tidspresset har du nok ret i at det vil være en god idé at finde en der har styr på den slags. Vil du foreslå mig at finde en der er disideret ekspert i CMS og hvis ja, har du nogen forslag? Jeg bor i København og det ville være at foretrække hvis vedkomne boede her også.

Jeg kender selv flere grafikere, så det bliver intet problem at få en til at få siden til at se flot og indbydende ud, men i og med jeg læser gør mig meget OBS på opbygning og vedligeholdelse af information på sitet vil jeg gerne have en dygtig CMS opbygger så vi får den bedste løsning muligt:)

Tusind tak for din feedback, det hjælper virkelig.

Mvh.

Mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mig

Selv tak. :-)

Jeg kender desværre ikke nogle specifikke CMS udviklere i det område, men Amino er et godt sted at finde folk til sådanne projekter. Man skal bare lige have filteret oppe engang imellem. Men det kunne også tænkes du gennem din uddannelse har adgang til et netværk af udviklere - evt. folk fra andre IT uddannelser i dit område. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonymiværksætter2:

Hej igen,

Tak for feedback fra jer begge.

Mht. Wordpress vs. Joomlas kan de så det samme? Jeg skal ikke bruge et site der skal være alt for "social" eller ligne blog, derfor tænkte jeg Joomlas løsning måske var bedst? Dertil har jeg set at surftown har et webhotel som passer sammen med wordpress og joomlas, har I nogen erfaring med dette tilbud?

Mvh.

Mig

Der forskel hvad forskellige wordpress versioner kan og joomla versioner kan især vis går ud og køber lidt dyrere udvidet versioner såsom min eksemlem vis min stripper side  ingen normale joomla side kan det samme og ingen normale wordpress version kan det samme men det kan sådan set dine behov , den dyrere købe version 

sikkert findes købs versioner i joomla der kan det samme , men i alt er det meste hvad arbejder web udvikler bedste i 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)