Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror i det kan finansieres ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! Arbejder på at åbne en butik. jeg kan selv komme med ca 200.000. Det rækker til 3mnd leje samt depositum, udbetaling til inventar(til leasing) og et par måneder uden indtægt. så er der ca 40.000 tilbage. Det får jeg ikke mange varer for. Jeg forventer at skulle bruge ca 70.000 til varer pr. måned dvs ca 420.000 pr. halvår. Så jeg skal nok bruge en kassekredit på 800.000 og måske noget bankgaranti på 300.000,- forventer at kunne indbetale ca. 20.000 pr. måned på kassekrediten.

Spørgsmålet er : Tror i det er muligt at få en kassekredit og en bankgaranti med den baggrund ? (i må meget gerne uddybe svar med praktisk erfaring og gode tips)

 

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ulven:

Hej ! Arbejder på at åbne en butik. jeg kan selv komme med ca 200.000. Det rækker til 3mnd leje samt depositum, udbetaling til inventar(til leasing) og et par måneder uden indtægt. så er der ca 40.000 tilbage. Det får jeg ikke mange varer for. Jeg forventer at skulle bruge ca 70.000 til varer pr. måned dvs ca 420.000 pr. halvår. Så jeg skal nok bruge en kassekredit på 800.000 og måske noget bankgaranti på 300.000,- forventer at kunne indbetale ca. 20.000 pr. måned på kassekrediten.

Spørgsmålet er : Tror i det er muligt at få en kassekredit og en bankgaranti med den baggrund ? (i må meget gerne uddybe svar med praktisk erfaring og gode tips)

Nu ved jeg ikke om du vil låne af investore, eller en bank. - men går ud fra en bank, ved investorer er det ligedan. 

Jeg har aldrig været ude for en situation hvor jeg skulle låne penge af banken. - men jeg ved hvad de fokusere på når man skal låse penge, og det er garanti og sikkerhed. Faktisk så meget at de giver et 14 siders kompendie, hvor der realt kun står afkast, og investeringsmetode.

Jeg tror du skal gøre det samme. Altså forklare banken, at deres penge næsten/hovedsagligt/udelukkende(i dont know) går til et varelager, altså er der stadig værdi. Selvom du skulle gå konkurs, så vil der stadig være et varelager som kan sælges igen. - SÅ hvis de får pant i dit varelager (det er besværligt, der er forskellige regler for dette. om det er species produkter osv..) så står du rigtig godt.

Med venlig Hilsen

Seiven.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror, at det bliver meget svært.

Har lige haft en del projekter for iværksættere at vende i banken og allesammen har fået nej......med til

tider ret underlige kommentarer.

Desværre...men tror nok ikke du skal regne med det store.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær, som andre nævner, vil bankerne have sikkerhed, især i dag.

For år tilbage, stod jeg i en lignende situation, jeg startede med at snakke med banken, fremlagde et idegrundlag samt et budget. Deres svar var, hvis du kommer med halvdelen, så låner vi dig den anden halvdel. Dog har bankverdenen jo ændret sig gevaldigt.

Held og lykke med dit projekt, vil ikke tage motivationen fra dig, men forbered dig på det bliver svært Skype-Smile

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nok desværre op ad bakke i disse tider, men man kan jo være heldig og finde den rette bank ?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan være heldig og finde den rette bank, eller man kan sidde med den ide som bankerne kan lide :-)

Det er meget op ad bakke at få finansiering p.t.

Kan du evt gøre brug af andre finansieringskilder end din bank? Kom-igang-lån etc.
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Breindal Kvols:

For år tilbage, stod jeg i en lignende situation, jeg startede med at snakke med banken, fremlagde et idegrundlag samt et budget. Deres svar var, hvis du kommer med halvdelen, så låner vi dig den anden halvdel. Dog har bankverdenen jo ændret sig gevaldigt.

Den har desværre umiddelbart ikke ændret sig. Jeg var i banken for kort tid siden med et helt unikt koncept uden konkurrence, og her var svaret også: Skaf selv halvdelen eller mere, så kan vi låne dig det sidste du mangler. Det er på trods af et godt og velovervejet budget og en forretningsplan som fortæller om projektet, en beskrivelse af mine tanker omkring hvad jeg gør hvis projektet ikke lykkes og hvornår jeg forventer overskud i forhold til mine markedsanalyser og budget.

Så det er ret op ad bakke.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke helt styr på kom i gang lån. Har læst kort om det, men jeg kunne ikke gennemskue hvad der er anderledes kontra alm. lån. Men klart en mulighed jeg må undersøge, da jeg ikke lige har tænkt at opgive projektet.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan læse nærmere her

http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Seiven:
Jeg forventer at skulle bruge ca 70.000 til varer pr. måned dvs ca 420.000 pr. halvår.

Hej Seiven,

Du behøver vel ikke en kassekredit på 800.000? Du skriver at du forventer at indkøbe for ca. kr. 70.000,- pr. måned, også må du da få solgt nogle af disse igen, eller hvad?

Så hvis du har dobbelt op på dine produkter, burde du da have en omsætning på kr. 140.000,- pr. måned, minus drifomkostninger?

Ulrik...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)