De skal have 33% og der er ikke noget startgebyr. Som regel vil de helst have at du laver et tilbud på 50% eller mere.
Det vil sige at har du et produkt du normalt sælger til 100 kr. så skal du give 50 kr i rabat til kunden og derudover skal Downtown have 16,50 kr (33% af de 50 kr.) Dermed har du en omsætning på 33,5 kr. inkl moms på dit tilbud.
Så man tjener ikke det store på det. Men tilgengæld giver det god reklame og man kan trække nye kunder ind. Man betaler jo kun for de kunder der køber noget.
Du får ikke pengene for salget med det samme. Når kunderne indlevere kuponerne til dig skal du skrive numrene ned og derefter indberette dem til Downtown. Derefter får du pengene udbetalt.
Downtown levere pengene tilbage til de kunder der ikke har indløst deres kuponer. Derfor får du kun penge for indleverede kuponer. Jeg mener man beregner at 10-15 procent ikke får brugt deres kuponer og det passer godt med de 2 gange jeg har prøvet at have et tilbud kørende.
Det er en god ide at få sat at maks antal på tilbudet så du ikke bliver overrendt og ikke har tid til at tage imod dine normale kunder. Har du dage eller tidspunkter på dagen hvor du ikke har så mange kunder så kan du evt. lave en begrænsning der fortæller at kuponen kun kan bruges på disse tidspunketer f.eks. man-ons eller mellem 10 og 15.
Bor du i Århus så kan du evt. overveje Sweetdeal.dk de annoncere nogle gange også deres tilbud i Århus Onsdag og er du heldig at komme med i sådan en kampagne så bliver dit tilbud både sendt ud som nyhedsmail til alle deres sweetdeal-medlemmer samt Århus Onsdag som når ud til 125.000 læsere.