Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

teoretiske udd. kontra erhvervserfaring ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Fra  TF Music Production Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt ny her på Amino, efter utalige opfordringer fra nær og fjern.
én ting har virkelig undret mig, vedr. arbejdsløsheden kontra arbejdsstyrken.
Jeg er personligt selv i en situation hvor, jeg en gang i mellem kigger efter et nyt arbejde, da jeg har brug for nogle nye udfordringer inde for marketing,processoptimering eller marketing.
og nu til sagen:

Flere og flere jobopslag, står der oftest som første krav, at man skal have fx. en cand.negot i marketing, til en stilling som marketings ass. eller trade marketing medarbejder.
-Det undre mig, at virksomheder i dag, ikke foretrækker at lægge deres vægt i folk med praktisk hands-on erhvervserfaring ?
Jeg mener- Ingen virksomheder kan da være tilfredse med, at ansætte en medarbejder der-groft sagt, skal åbne bogen hver gang en løsning eller marketings ide skal løses eller opfindes ?

ex. fra min egen personlige situation, jeg er udd. i større dansk detail forretning, og har arbejdet i detail branchen i snart 13 år (på trods af min unge alder) jeg er pt. ansvarlig for et større 2 cifret mio. beløb i årlig omsætning(jeg har fuldtidsarbejde ved siden af mit firma), og har om nogen erfaringen der kan viderføres til et kontor, fx. marketings afd.  eller indkøbs funktion m.v.  bl.a. så de klassiske "kontor-løsninger" kunne forhindres, fordi jeg med erfaringen helt ude i fronten, tænker mere rationelt- Men ikke en gang en jobsamtale som assistent for en evt. marketings medarbejder ved en FMCG virksomhed kan det blive til ?

Er det fremtiden ? , at stikke jobopslag på internettet, hvor der mere lægges vægt på uddannelser end erfaring ? - Det tror jeg, ihvertfald ikke hjælper på den nuværende situation med arbejdsløsheden i Danmark.
Sad jeg som HR partner eller ligende, ville jeg klart foretrække at ansætte en arbejdsløs person med erfaring, kontra en nyuddannet student, der måske har erhvervserfaring fra at stå på en tank station om natten for at supplere sin SU.

-Jeg er klar over dette, måske ikke er den bedste mulige markedsføring af mig selv, det er bare en tanke jeg har haft- jeg har ledt efter det rigtige medie at udtrykke mig på, hvilket jeg tror er Amino .
Det kunne jo også være, der sidder en derude og tænker- fantistisk indstilling- så ringer du bare .. :)

Tak for Jeres tid.
Mvh Thomas Frost.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha - Så ringer du bare!!

Jeg tror personligt at det er en svær balance når man skal vælge nye medarbejdere, men det er da helt klart lettere at kigge på hvilke karaktere personen har fået i et fag der relatere til arbejdet, end det er at skulle ud og se hvad denne person laver, og hvordan han/hun laver det.

En hver kan jo skrive at man er den perfekte leder da man før har arbejdet i X i så og så lang tid, men hvis man ikke helt kan stå inde for dette har man jo et problem (Det samme gør sig selvfølgelig gældende den anden vej rundt, men her har man som arbejdsgiver fået indtrykket ved at se på karakteret og ved at personen ihvertfald teoretisk er dygtig..

Håber du får et par gode råd i din søgen.. ;)

Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)