Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytteskat og mulighed for løn via holding selskab uden omsætning, men med stor pengekasse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop solgt et af mine driftsselskaber (Aps), som var 100% ejet af mit holding selskab (ApS). Der ligger derfor en god pose penge i mit holding selskab nu, som jeg gerne, på en eller anden måde skal leve delvist af i 2012 og nogle år frem, mens jeg er igang med at bygge en ny forretning op, sammen med min kompagnon.

Trækker jeg udbytte ud af mit holding selskab, er jeg med på, at jeg skal betale følgende skat:
  • 28% skat af udbytte kr. 96.600 (Jeg er gift) (27% i 2012, hvis ikke den nye regering ændrer herved)
  • 42% skat af udbytte over kr. 96.600
Men skal jeg også herudover privatbeskattes heraf, eller..?
Jeg kann regne mig frem til at det skattemæssigt, vil være mest hensigtsmæssigt, at udbetale udbytte op til kr. 96.600 og derefter løn op til topskattegrænsen, så det bedste vil jo være at gå efter denne model, hvis ellers det er en mulighed, hvilket jeg forstår på revisoren, at det ikke umiddelbart er, idet jeg ikke (endnu) har omsætningsgivende aktiviteter i mit holding selskab. Jeg har dog herunder 2 driftsselskaber, som jeg arbejder fulltime med, for at skabe en omsætning/indtjening. Er det korrekt at jeg ikke lovligt kan udbetale løn til mig selv i 2012, hvis ikke jeg har et vist omsætningsmæssigt flow i mine selskaber? Om ikke andet, må man da kunne udbetale en vis løn eller bestyrelseshonorar, for at administrere disse selskaber, men hvor meget?

Håber at der er nogen herinde der kan svare herpå? Wink

 
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du trækker udbytte ud af selskabet betaler du skat af udbyttet, men du betaler ikke indkomstskat oveni af samme beløb.
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

De 96.600 kan du trække ud til billig beskatning (de 28%).

Altså hvis du har 2 driftsselskaber herunder, kan jeg ikke se problemet i at holding honorere dig for bestyrelsesarbejde eller noget i den stil :)

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

De 96.600 kan du trække ud til billig beskatning (de 28%).

Altså hvis du har 2 driftsselskaber herunder, kan jeg ikke se problemet i at holding honorere dig for bestyrelsesarbejde eller noget i den stil :)

Nej det kan jeg heller ikke, men er der nogen grænse for hvad man kan honorere sig selv med i den nuværende situation?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv og få din revisor til at forklare hvorfor du ikke kan det. Har han evt forslag til hvordan du kan strukturere en løsning.

Er der andre i din bestyrelse, og hvordan bliver disse aflønnet.

Er du arbejdende bestyrelsesformand, burde det give visse muligheder.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså jeg har set løsningen i praksis flere gange.
Kontakt mig evt på pm hvis du vil vide mere :)
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Altså jeg har set løsningen i praksis flere gange.
Kontakt mig evt på pm hvis du vil vide mere :)

Okay. Jeg sender dig en PM Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)