Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Juice/Smoothie bar - vare!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :)

Har lige et spørgsmål, er der et sted hvor man kan læse, hvilke krav der er til lokalet?

Hvad hvis jeg ønsker at lave varmesandwich? Skal der så noget mere til? Skal medarbejderen også have et kursus eller er det kun ejeren?

Når du skriver billige penge, hvad er det så ca? ;)

Hvad koster et ekstra besøg?

Er denne branche noget du kan anbefale? Og hvordan er muligederne for en solid indtjening på sigt? Jeg har regnet lidt på det, og kan NÆSTEN kun komme frem til at det vil give et solidt overskud over tid, HVIS man står der selv fra åben til lu, noget du kan kommentere på? :)

( kender nogle stykker der har nogle sandwich barer og det går godt for dem) :) men selvfølgelig ikke sikkert det kommer til at gå mig godt!
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Om opstart af virksomhed: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontrol/Ny_virksomhed_hvordan/Sider/Forside.aspx

@missmoneypenny: Du ved tydeligvis ikke alt om fødevaresikkerhed - det er fuldstændig ligegyldigt om der er opvarming/nedkøling eller ej - arbejder man med fremstilling og produktion af fødevarer, skal man have et hygiejnecertifikat. Det gælder ALLE, der arbejder med fødevarer. Den eneste undtagelse, er hvis man har en uddannelse inden for fødevarer.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Hygiejne_og_indretning/Hygiejneuddannelse/Sider/Fakta_om_uddannelse_i_foedevarehygiejne.aspx

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Kirsten ! :)

Har jeg forstået dette ret? Følgende ting skal betales:

- 500 kr. 1 gang årligt pr. fødevarenæringsbrev

- 600 kr. 1 gang årligt pr. fødevarenæringsbrev, som går til udgifter til kampagne kontrol. (betales 1 okt hvert år)

- 354 kr. for hvert hygienekursus. ALLE der arbejder i butikken SKAL have dette, og det varer i 3 år af gangen.

- 600 kr. for næringsprøven, som er et krav til ejeren, for at kunne drive fødevarervirksomhed.

Lige noget andet:

- Der laves 3 årlige kontrol besøg ved Café/Sandwichbar/Smoothiebar.

Har jeg forstået ovenstående ting rigtigt? Og er der andet jeg skal være opmærksom på?

Hvilken rækkefølge kommer alt dette i ? Der er også krav til indretning ovs.

 

MANGE TAK FOR HJÆLPEN ALLE ! Tror ikke kun det er mig der har gavn af svarene, der er sikkert en DEL der læser alt dette :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Jeg vil ikke gøre mig klog på omkostningerne og processen omkring opstart af virksomheden - det har jeg simpelthen ikke forstand på. Det eneste, jeg ved noget om er reglerne for at arbejde med fødevarer.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kirsten.
Du har ikke helt ret i det du siger. Hvis du selv læser det link til fvst. Som du har linket til os, fremgår det flere steder at der både er en basis uddannelse og en certifikat uddannelse. Basis uddannelsen er en meget simpel uddannelse med alm. Viden omkring bakterievækst, smittekilder og lign.
Jeg tror, men ved ikke (hvilket jeg på intet tidspunkt har sagt) at en basis uddannelse er nok hvis du blot skal lave smoothies og kaste frisk og frossen frugt i en blender.
Jeg VED til gengæld at du skal have en certificat uddannelse hvis du skal håndtere fødevarer i et varmt køkken.
Men for lige at få tingene på det rene, så er der to forskellige hygiejne uddannelser inden for fødevarer.
Basisuddannelsen og certifikatuddannelsen.
Nu har jeg så lige tjekket priserne på alimentas hjemmeside og kan se at det man ligeså godt kan tage en certifikat uddannelse, da prisen her faktisk er lavere, mærkeligt nok. Og med den må du producere næsten alt i et godkendt køkken / isbar / smoothiebar eller lign.

Mit råd her er derfor at tage certifikatuddannelsen. Så er du godt stillet hvis du skulle få lyst til evt. At sælge sandwich, pizza slizes eller lign. En gang ude i fremtiden. :-)
Fra Ishøj
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Fødevaregruppen Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan få hjælp af en fødevarekonsulent på nedstående link

Med venlig hilsen

Signe

www.fødevaregruppen.dk

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Fra  J.M.Plastteknik / Cupsolution Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej . . . .jeg laver til joe the juice og mange andre med dit / jeres logo på bægrene  . . . . plast glas i en kvalitet der er beregnet til til at kunne genbruges . . . www.cupsolution.com eller gi`mig et ring på 40 555 234

mvh Jørn Mortensen 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)