Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det for sent at oprette en iværksætter konto?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har i år etableret egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed). Jeg har sideløbende almindelig lønindkomst. 

Kan jeg stadig nå at oprette og få fradrag for indbetalinger på en iværkætterkonto, selvom virksomheden allerede er etableret?

På forhånd tak. 

Torben

Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..det kan du.

For 2011 er fristen den 15/5/2012.

 

MvH

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg mener at man selv bestemmer tidspunktet for etablering og indsender de nødvendige blanketten i den forbindelse.

Etablering kræver at der anvendes kr. 113.900 af etableringsmidlerne.

Se mere på: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=211572&vId=203080#211615

Men brug af etableringsmidlerne fjerner afskrivningsretten og så er du vist lige vidt, når nu du har startet virksomhed. Naturligvis afhængigt af investeringernes størrelse.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..Martin, tror du ikke, at du lige skal sætte dig ind i reglerne, før du udtaler dig??

 

MvH

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gik spørgsmålet ikke mere på om indskud på etableringskonto kan finde sted selvom man har startet selvstændig virksomhed, end at fristen for indskud er 15. maj i året efter indkomståret?

Peter, hvis du mener at der er noget jeg har galt fat i, så kom frisk med et mere konstruktivt indlæg end ovenstående...

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

OK..guider dig lidt!

Så vidt jeg ser det, taler vi iværksætterkonto? Der er forskellige regler i forhold til etableringskonto!

Er der sideløbende lønindtægt?

Er der ikke kommet nye regler ifm. med skattereformen?

MvH

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

Ja det gør vi. Iværksætterkonto er jo sådan set En udvidelse af etableringskontoordningen.

Forskellen er vel i det væsentligste at iværksætterkontomidler fradrages i personlig indkomst og modregnes afskrivningsgrundlag, mens etableringskontomidler fradrages som ligningsmæssigt fradrag og anvendes til forlods afskrivning og dækning af driftsudgifter mv.

Der kan indskydes på iværksætterkonto hvis man sideløbende har lønarbejde og i indtil 5 år efter etablering af virksomhed...

Og jo, etableringsbeløbet er nedsat til kr. 80.000 ifm. skattereformen:-)

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes..lige præcis.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for gode svar.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)