Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opgave: Hvilke egenskaber bør en god (telefon)sælger have?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er i denne uge på skole, og er igang med en opgave hvor jeg skal besvare:

Hvilke egeskaber bør en god (telefon)sælger have?
Skriv max 10 egenskaber op i prioriteret rækkefølge med begrundelse.

Jeg mangler jeres hjælp, hvis i har tid? 

Dbh. Martin

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Han skal forstå et klokkeklart nej, og ikke forsøge at skabe et salg for enhver pris, da dette kan ske på bekostning af firmaets omdømme.

Lad mig give dig et eksempel:

Jeg blev ringet op af en "konkurent" til e-mærket. De ville give mig et godt tilbud på at erhvervsabb hos dem, til min webshop.

Selvom jeg sagde nej 10 gange, og endda sagde "Om det så var gratis - nej tak", så blev han ved og ved. Så ville han også vise mig hjemmesider allerede havde købt det abb hos dem. Og han blev ved.

Så blev jeg sur, og gjorde det MEGET tydeligt at jeg ikke gad hverken købe eller have, den ydelse de nu engang sælger. Og alligevel blev han ved.

Først da jeg blev grov i munden, takkede han af og sagde farvel.

Det betyder, at jeg nu overhovedet aldrig nogensinde vil overveje det firma. Deres troværdighed i HELT I BUND hos mig. Og når jeg taler med andre om det firma, så gør jeg meget ud af at fortælle om den episode, hvor en sælger fra firmaet ringede til mig.

Anyway! Det var lige et surt opstød! For dette eksempel har jeg hørt fra mange, godt nok med andre firmaer, hvor dem der ringer og vil sælge, er så aggresive at de ikke forstår et nej, så det ender med at den potentielle kunde med garanti ALDRIG bliver kunde, fordi oplevelsen med sælgeren har været så elendig.

Så en telefonsælger skal være dygtig til at sælge og snakke kundens sprog, men han skal også acceptere et nej og ikke skabe så stor irritation hos den potentielle kunde, at det ender med at skade firmaets ry.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronni

Uden at kende dig overhovedet,der forstår jeg så ikke dig .. hvis DU ikke er interesseret i produktet hvorfor afslutter du så ikke samtalen ? ... at du lader den køre så langt ud at du bliver nødt til at blive grov i munden ... fortæller da lidt mere om dine manglende samtale evner ?

Claus



Claus

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

At vedkommende kan lytte og ud fra dette give kunden et passende tilbud

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det sælgers skyld at de bliver presset af ledelsen til at ikke tage et nej for et svar ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ka bedst li tlf sælgere, som hører efter hvad mit behov er - om jeg vil have varen eller ej. 

Og jeg laver selv tlf"salg", og bestræber at holde en høflig , behagelig tone. Jeg har jo også ringet uopfordret- så bolden er lidt hos dem. Ofte spørger jeg efter en mail.adr som jeg kan sende mit materiale til- og den får jeg altid.

Jeg afslutter sjældent handlen på 1. opkald, men laver opfølgning på mail/tlf efter mit materiale er sendt ud. Købsprocessen kan være længerevarig, og kunden har tid til at overveje, om det er det jeg sælger, han skal bruge..Kompliceret proces, men det giver salg med lidt behændighed og fleksibilitet fra min side

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
  1. Tro på sit produkt
  2. Tro på egne evner
  3. Vær forberedt
  4. Vær positiv
  5. Lytte til kunden
  6. Bruge humor i passende omfang
  7. Book møde hvis muligt
  8. Opfølgning så kunden ikke tabes
  9. Tage et nej for et nej
  10. Skal kunne tåle modgang, da der er flere nej end ja

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

 Hej Daniel,

 er enig i dine betragtninger - bortset fra: Tage at nej for et nej

 Jeg har selv været telefonsælger, og hvis der er én ting man IKKE skal, er det at tage et nej for et nej.

30-40 % af alle de salg jeg lavede, lavede jeg på trods af at have fået et nej til at begynde med.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

- modet til overhovedet at ringe op ellers er resten lige meget... jooo det er der faktisk mange der ikke tør

- en allerh******* stor portion empati

- være i stand til at forstå at det er mindst lige så vigtigt at lytte som at tale

- have talegaverne i orden, så de ikke sidder og læser op af et stykke papir -den holder bare ikke

- Gå ikke nødvendigvis efter salget IDAG. Den "personlige relation" kan vise sig at blive mere værd i den sidste ende.

- være et menneske og ikke"bare" en telefonsælger. Hvis man vil have kunden til at give lidt af dem, må man også give lidt af sig selv

håber det hjalp dig lidt

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus Nielsen:
Uden at kende dig overhovedet,der forstår jeg så ikke dig .. hvis DU ikke er interesseret i produktet hvorfor afslutter du så ikke samtalen ? ... at du lader den køre så langt ud at du bliver nødt til at blive grov i munden ... fortæller da lidt mere om dine manglende samtale evner ?


I min verden, smider man ikke røret på. Man forsøger ved dialog, at takke nej til det, så man får afsluttet samtalen på fornuftig vis.

Det er fair nok, at en sælger stikker lidt videre, når den potentielle kunde i første omgang siger nej tak. Men der er grænser.

Det er SÆLGEREN der ringer til mig! Jeg har ikke bedt om det. Og derfor er det SÆLGEREN der skal have fornuft nok, til at vide hvornår han skal stoppe med at presse på.

Det er ikke den potentielle kundens opgave at få sluttet samtalen på ordentlig vis - det er sælgerens!

Og sælgeren bør fornemme, når en kunde ligefrem er ved at være irriteret over at blive presset, og sige "Det er helt iorden. Undskyld jeg forstyrrede. Hav en god dag".

At jeg ikke smider røret på, gør det da ikke til mit ansvar!

At den pågældende sælger, er for "dum" til at forstå og tolke sætninger som "Det har overhovedet ikke vores interesse", "Jamen det bruger vi slet ikke", "Den ekstra service er slet ikke relevant for os" "Hør nu. Vi er ikke interesserede. Heller ikke hvis det var 100% gratis" - det er da ikke min fejl!

Men som sagt. Jeg smider IKKE bare røret på. Jeg går efter at vi begge kan sige høfligt farvel til hinanden.

En god dialog, er vanvittig vigtigt - også selvom man  sidder med en overivrig sælger i røret.

Så jeg forstår ikke din tankegang, Claus! Jeg kan slet slet ikke forstå den!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)