Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man det simpelt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med, at kigge på at lave et affalds sortering system, der skal sættes ind i en skoleklasse. Det skal være opdelt i fire separate skraldespande, hvor der skal være en med Organisk affald, et til flasker, et til at det "normale" affald og et til papir. Jeg tænkte på at man kunne sætte det ind i vægen, for at lave en form for affaldsskat igennem vægen, ud til den anden side af vægen hvor der så skal stå 4 forskellige skraldespande, men det behøver slet ikke være sådan.

Problemet er at hvis du skal havde en skoleklasse til at gøre det, så skal det være uhyre simpelt, ellers gider de ikke gøre det.

Jeg søger derfor nogle gode ideer til hvordan jeg kan forenkle det, og få skoleklassen til at gide bruge det.

Håber der er nogen med nogle gode ideer

MVH

Daniel Frandsen

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver "få skoleklassen til at gide bruge det" - Så mener du vel, hvordan du får dem til at smide affaldet det rigtige sted hen? 

Hvis det er tilfældet. Så ville jeg nok prøve med nogle skilte sat op med billeder af en masse ting som høre til de forskellige "huller" - og så se hvad resultatet bliver på det. Hvad kommer forkerte sted og hvorfor.

håber det svar var brugbart :)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel 

Hvis du har mulighed for det, vil jeg foreslå at du laver 4 huller i væggen (et til hver type affald). Lågene til hullerne skal være i hver sin farve, og med et billede + tekst af hvad der må smides i.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for ideen, men hvordan skal de få affaldet ud?

Skal der stå nogle skraldespande ude på den anden side, eller hvad skal der være der??

Det er jo klassens dukse der skal sørge for det, så igen skal det utroligt simpelt...

MVH

Daniel Frandsen

Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en upper... Håber der er nogen der kan hjælpe med at gøre det endu mere simpelt?

MVH

Daniel Frandsen

Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke nogen der har noget, kunne virkelig godt bruge hjælp??

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mere det handler om motivation af dukse og elever,  end om den fysiske udformning af systemet.

Der skal du have fat i klasselæreren og få nogle gode råd til, hvordan det (motivation) skal gribes an.

Så betyder det mindre om det er 4 tønder eller 4 huller i væggen.

Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

4 forskellige farvede skraldespande.. som har en låge foran så de nemt kan tømmes.. og et hul i toppen hvor der evt. er et billede og en låge..

tænk på en skraldespand fra Mac donalds - der er en låge hvor der står " affald " og så er der en låge nedenunder som gør det let for medarbejderen at tømme den..

Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

et god måde at motivere på er evt. ved at gøre som de har gjort her:

http://www.youtube.com/watch?v=cbEKAwCoCKw

Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det er nogle rigtig fede ideer...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)