Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ABC om wordpress?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg er i færd med at lave en rigtig blog (har tidligere bare lagt posts på en almindelig hjemmeside, og nu er det tid til at få åbnet for kommentarer og meget mere)

Mit ABC-spørgsmål går på hvordan jeg kommer bedst fra start.
Jeg kan sagtens installere den danske wordpress-version på webserveren og konfigurere den, men hvad er de rigtige steps mht udvidelser?

Vil gerne have

-seo-venlige urls, som jeg selv kan tilpasse, når jeg skriver indlægget
-teknokrati tags
-og hvad skal jeg ellers sørge for at have med af udvidelser?

Det er sikkert nogle enormt dumme spørgsmål - måske er intet af det nævnte udvidelser, men findes allerede i wordpress som standard?

Og vil gerne vide
-bør jeg installere udvidelserne inden jeg går i gang med at designe og tilpasse den nye blog?
-hvor kan jeg læse en guide til sikker både opdatering af wordpress og til installation af udvidelser?

Tak for hjælpen med alle disse begynderspørgsmål!

Hilsen Anders


Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Velkommen ombord på Wordpress, Anders.

Jeg vil anbefale dig en række forskellige plugins når det gælder SEO - tag eventuelt et kig på mit indlæg Gode SEO-plugins til Wordpress, hvor du også finder Ultimate Tag Warrior (UTW), der er godt til generering af tags til bl.a. Technocrati. I kommentar-feltet under indlægget finder du også en guide til at bruge UTW optimalt.

Jeg vil nok anbefale dig at foretage ændringerne på shoppen først og så installere plugins efterfølgende, for at undgå at gøre arbejdet to gange. Ved visse plugins kræves nemlig at du selv indsætter en kode i dine filer.

Wordpress er gode til at sende nye opdateringer på gaden, så snart der findes sikkerhedsproblemer. Fremgangsmåden er simpel - deaktivér dine plugins for en sikkerheds skyld, lav en backup af filer og database og læg herefter de nye filer op. Oftest giver opdateringen ingen problemer af nogen art.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kurt

Tak for velkomsten og tak for hjælpen! Med din hjælp plus et par gode videoer fra youtube er jeg snart klar til udgivelse! :)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Velbekomme Anders. Hvis du får problemer eller der er andet jeg kan hjælpe med, så fang mig på PM eller mail kma(a)moskjaer.dk.

 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Forfatter:AndersSaugstrup

Jeg er i færd med at lave en rigtig blog (har tidligere bare lagt posts på en almindelig hjemmeside,
og nu er det tid til at få åbnet for kommentarer og meget mere)

Mit ABC-spørgsmål går på hvordan jeg kommer bedst fra start.

Hilsen Anders


Hej Anders

WordPress er et godt valg som blog værktøj, men hvis Du også fokuserer på SEO, så skal Du være opmærksom på, at
WordPress er verdensmester i at sørge for, at meget af indholdet ryger om i Googles Supplemental Index. Det er
der forskellige tekniske årsager til, som jeg for nylig har skrevet om på min blog: WordPress har dårlig URL struktur.
Her kan Du også læse om hvordan Du kan løse dette problem!

Kurt nævner nogle gode SEO relaterede plugins på sin blog, og 2 plugins jeg vil fremhæve er sitemap plugin
og META tag plugin.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Grosen

Tusind tak for tippet!

Faktisk stødte jeg på en kort video om samme emne i går, så jeg har allerede forsøgt at tage forholdsregler, men på en lidt anden måde end den, du beskriver:

Tanken er, at google skal finde alle posts på deres grundplacering via Kategorierne eller forsiden. (uanset om man kommer til posten via det ene eller det andet, så ender man på den rigtige URL)
Derfor er følgende gjort:
-Altid kun een kategori til hver post
-Disallow: /date/ i robots.txt
-Alle indlæg er klippet i toppen, så google kun finder hele posten ved at ramme den egentlige url for posten.



 



Inspirationen er fundet hér:


Spændende, hvis du kunne give din vurdering af dén løsning - det ville jo være rart at slippe for det ekstra arbejde :)



Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld jeg fik lige lavet en fejl. Du bliver nød til at gå ind på amino for at læse mit svar til dig rigtigt.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Grosen rigtigtnok påpeger kan der være et problem med dobbelt/identisk indhold i Wordpress. Hvis du ikke selv ønsker at rode med koderne, findes der også et par plugins som kan hjælpe med at undgå dobbelt indhold i Wordpress.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
-Alle indlæg er klippet i toppen, så google kun finder hele posten ved at ramme den egentlige url for posten.

 

Jeg forstår ikke hvad du mener ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener, så man fx på forsiden kun ser de første linier af hvert indlæg og man skal trykke på "Mere" for at læse resten. Se den nye blog for eksempel.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)