Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rip-off, så fik man også prøvet det....

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Wordpress-skabeloner er langt hen af vejen ganske fint, men kan også have visse ulemper. Jeg har netop fundet dét, jeg måske - lidt hårdt - vil driste mig til at kalde et rip-off af min side - ja, måske egentlig ikke siden (for det er jo, hvad der må forventes med Wordpress-skabeloner) men mere hele idéen - det bliver så bare endnu mere synligt, når skabelonen også er identisk...

Min

Deres

Ja, faktisk har velkomst-siden på Facebook også den stort set samme ordlyd, som min:
Min: Er du også vild med hunde? Så klik på "Synes godt om"
Deres: Er du også pjattet med hunde? Tryk på "Synes godt om"

Må indrømme at min første tanke var "'A'men for helvede da også", men ved nærmere eftertanke så er der jo blot blevet føjet endnu et kapital til lærebogen om livet som selvstændig + at det jo bare bør give motivation for at smøge ærmerne yderligere op, hvilket der vist også kan blive brug for, eftersom jeg kan se, at siden ejes af en SEO-mand og de på deres Facebook-side har har næsten dobbelt så mange "synes godt om'ere" som min - til trods for at de (på Facebook) kun har eksisteret i ca. halvanden måned mod mine ca. 15 måneder Sad

Ja, ville egentlig ikke så meget med dette indlæg udover at lufte min frustration lidt, da det er begrænset, hvor mange i min omgangskreds, der er selvstændige og ville kunne sætte sig ind i problemstillingen Smile

Men i hvert fald: God dag til Jer alle Smile

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke du bør frygte så meget, du har en fin side og din er der liv i, deres virker lidt død. Så jeg tror at den bliver lagt ned efter 1 år når de skal betale igen. Det er så vidt jeg kan se en måned siden der har været aktivitet på siden. 

Mvh 

Daniel Pedersen 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt i alt er det vel bare dårlig reklame for firmaet bag, som nemt kan findes ved en simpel søgning på dk-hostmaster.dk?!

Søgning på dk-hostmaster.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke bekymre dig for meget om den side!

Irriterende? Ja! Meget!

Brugbar kopi? Bestemt ikke. Din side virker professionel - deres det lodret modsatte. 

Jeg synes primært du skal bruge energien på at gøre din egen side endnu bedre og lade kopien leve sit eget liv. Send dem flere kærlige mails hvor du beskriver kort hvorfor du synes de skal finde et andet design :-) 

Husk - der er aldrig nogen der kommer foran dig ved at følge dine fodspor :-)

Go' dag

mvh

Thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Steenbeck:

Alt i alt er det vel bare dårlig reklame for firmaet bag, som nemt kan findes ved en simpel søgning på dk-hostmaster.dk?!

Søgning på dk-hostmaster.dk

Hahaha! Det er da noget af det dummeste jeg har set i år.

Velkommen på forsiden :-D

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 5 person

Jeg kan godt forstå dine frustrationer.

Her gik du og troede at din egen brug af copy/paste knappen og en ordentlig spandfuld affiliatelink var et originalt koncept - og mindsanten om så ikke der er andre der vover at gøre det sammeWink

Jeg er glad for, på dine vegne, at du har besluttet dig for at smøge ærmerne op. For selvom det er old-school så bliver du på et tidspunkt nødt til at erkende, at det at være flittig og opfindsom er en del af konceptet bag at være selvstændig erhvervsdrivende.

Jeg er sikker på at du har potentialet til noget meget bedre - og det synes jeg faktisk hellere du skulle bruge din tid på. Alene det, at dine 15 mdr. overgås på 1½ måned af en anden klon, er jo en sikker indikation på at dette ikke er din kernekompetance.

Så fuld skrue på fremover. Og en rigtig god dag til dig også :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan vil det altid være, når man køber en template, som alle andre også kan købe. Hvis vi nu tager ja-hatten på, så kan du jo følge med på deres Facebookside og få lidt inspiration til, hvordan de får så mange likes.

Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget :-)

MVH

Thomas

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej, Skype-Smile

Jeg synes du er lidt rigeligt hurtigt ude med beskyldninger om "rip-off" vedrørende hjemmeside-design.

Standard skabelonen, som er benyttet til dit (og din kollegas) site ser sådan ud:

http://demo.colorlabsproject.com/?theme=arthemia-premium

En af grundene til, at nogle vælger at betale for unikke layouts, er så de undgår at hjemmesiden ligner andres hjemmesider. Du har valgt en offentligt tilgængelig template, som der sandsyligvis er mange tusinde, der benytter - sikkert også rigtigt mange, som benyttede den nævnte standard template, længe før du valgte at bruge den.

Bør de efter din mening ikke kunne beskylde dig for rip-off? Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Om ikke andet burde du da være en smule stolt over, at den ikke-navngivne SEO-mand, der linkes til af Christoffer synes, dit tema og din idé er så god, at han vælger at kopiere den. Tag det som et klap på skulderen - og så bliv ved med det, du gør allerede, for din side er 7x bedre, scroller man først en smule ned på siden.

Du har forresten et eller andet i headeren, der ikke svarer i øjeblikket. Jeg får en HTTP-fejl smidt i hovedet der fylder 1/3 af min skærm. Var det ikke for den, var din side 8x flottere. 

Jeg glæder mig personligt til den dag, hvor mine projekter bliver så gode, at folk begynder at kopiere dem. I'd be proud, if I were you! Wink

Forresten er "A'men for helvede da også" også min reaktion til de fleste af livets problemer!

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Jeg synes du er lidt rigeligt hurtigt ude med beskyldninger om "rip-off" vedrørende hjemmeside-design.

Hej John,

Som du kan se, skriver jeg sådan set også, at det er, hvad man må forvente:

Citat: 
"Jeg har netop fundet dét, jeg måske - lidt hårdt - vil driste mig til at kalde et rip-off af min side - ja, måske egentlig ikke siden (for det er jo, hvad der må forventes med Wordpress-skabeloner) men mere hele idéen - det bliver så bare endnu mere synligt, når skabelonen også er identisk..."

Derfor er det også mere hele konceptet, jeg er lidt "øv-agtig" over - og for at illustrere det, valgte jeg så at komme med teksten fra Facebook-velkomst-siden som eksempel.

For jo: Du har helt ret - det ER, hvad man kan forvente med en template  - det var på den måde også tænkt som en deling af erfaringer, så nye hjemmeside-ejere lige fik det aspekt med, inden de træffer deres valg.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)