Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligestilling og min bare biiiip!

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Der bliver snakket om, at vi skal have lige stilling, og det er altid kvinderne, som dit og dat...

Men faktum er, at der er ligestilling, og den efterhånden er ved at tippe den anden vej. Dvs til kvindernes fordel fremfor mændenes. 

Regeringen vil tilsidesætte kvalifikationer, så bestyrelserne i fremtiden kan have xx% kvinder, totalt tåbelig ide og bevis på inkompetence, da en bestyrelse burde bestå af de mest kvalificerede.

Men at et hotel nu nægter at nedlægge en etage, som kun er beregnet for kvinder, er vel beviset på, at ligestillingen aldrig kommer! Var det en etage, som var oprettet til mænd, så havde helvedet brudt løs, og alt ville være kaos. Men når det er modsat, så er det okay.

Hvorfor så have ligestilling, når det gælder om at ignorere det alligevel?

http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/storbyogkultur/ECE1458233/hotel-naegter-at-lukke-saerlig-kvinde-etage/

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 04:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja til tider kan man ikke helt dy sig for et lille smil over alt det pladder.... Jeg synes det er helt i orden med ligeberettigelse, jeg synes politikerne skal starte med værnepligten som man gør i Israel... bare for at se om de mener det

Når det er sagt, så er "problemet" vel ikke større, end at de vel stadig skal søge stillingerne og jeg vil gerne se de kvinder der vil sidde i en bestyrelse med hovedkvalifikation: "som kvinde"

Når de er kvalificerede (og det er der mange der er) skal de nok komme i bestyrrelser på de kvalifikationer de selv helst vil måles på, og ikke fordi de er kvinder.

Undersøgelser i USA viste at de virksomheder med kvinder i bestyrelsen har bedre indtjening, og det er ikke pga. østrogen som kvalifikation... men de kan helt sikkert bidrage med noget positivt i mange støvede mande virksomheder, men kvalifikationer og lyst skal jo være der hos kvinderne...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Ja til tider kan man ikke helt dy sig for et lille smil over alt det pladder.... Jeg synes det er helt i orden med ligeberettigelse, jeg synes politikerne skal starte med værnepligten som man gør i Israel... bare for at se om de mener det

Bagefter kunne man snakke om forældre rettigheden over et barn, som jo altid  som udgangspunkt tilfalder kvinden? Sikke en ligestilling!

ExportInnovation:

Når det er sagt, så er "problemet" vel ikke større, end at de vel stadig skal søge stillingerne og jeg vil gerne se de kvinder der vil sidde i en bestyrelse med hovedkvalifikation: "som kvinde"

Når de er kvalificerede (og det er der mange der er) skal de nok komme i bestyrrelser på de kvalifikationer de selv helst vil måles på, og ikke fordi de er kvinder.

Undersøgelser i USA viste at de virksomheder med kvinder i bestyrelsen har bedre indtjening, og det er ikke pga. østrogen som kvalifikation... men de kan helt sikkert bidrage med noget positivt i mange støvede mande virksomheder, men kvalifikationer og lyst skal jo være der hos kvinderne...

Det gaver altid at få en ny vinkel på tingene, men det gavner næppe processen, hvis det foregår under tvang hehe

Ellers enig!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 05:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes måske også der er andre problemer der er mere kød på end det her administrative bavl man løber rundt og brænder tid af med....

Min pointe er netop, at når de er kvalificerede og har lysten tror jeg faktisk de er meget efterspurgte og ombejlede....

Flere Soulaima Gourani typer.... Please...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Apropos de der bestyrelsesposter...

Jeg forstår ikke argumentationen med at man skal lovgive omkring at kvinder skal ind, samtidig med at de samme argumentere med at kvinder tit er virkelig gode at have i virksomheder da de ser anderledes på tingene, og derfor bidrager på en anden måde, og skaber en bedre synergi i en bestyrelse, og i sidste ende en bedre virksomhed... 

Så det kommer jo helt automatisk! - Længe leve konkurrence...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person
Amino laver også forskelsbehandling på kvinder og mænd. Jeg og andre har efterlyst et forum hvor kun mænd har adgang - det må vi ikke få.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men at et hotel nu nægter at nedlægge en etage, som kun er beregnet for kvinder, er vel beviset på, at ligestillingen aldrig kommer! Var det en etage, som var oprettet til mænd, så havde helvedet brudt løs, og alt ville være kaos. Men når det er modsat, så er det okay.

Jeg skal erkende at jeg kke føler mig voldsomt provokeret over at de har lavet en etage kun til kvinder. Men det er klart at hvis det er i strid med ligestillingsloven, så går det selvfølgelig ikke. Jeg læste i en artikel at det blandt andet var kvindelige ministre der var kommet med de specielle ønsker til etage, og naturligvis er blandt brugerne. Om de ligefrem har fremsat ønsket om at det skal være en mandefri etage ved jeg ikke, men man må formode at når det nu er dømt i strid med loven, så holder de op med at komme på denne etage..

Men som sagt er jeg ikke specielt forarget over denne etage, men jeg synes det kunne være nærliggende at man også indrettede en etage kun for mænd, med de specielle ønsker mænd har. Så kunne man jo trække par til hotellet, som så kunne tjekke ind sammen, mødes til lidt mad et par gange om dagen, og ellers dyrke de forskellige interesser kønnene kan have, i fred og ro fra ægtefællen/partneren. Det er klart at sådan en etage nok ikke skal placeres på etagen lige over eller under kvindeetagen, da det selvfølgelig kunne skabe problemer på hjemmefronten.. Kælderen ville sikkert være helt fin til formålet :o)

Med hensyn til kravet om min. 40% kvinder i bestyrelsen, er jeg til gengæld langt mere forarget. Det er simpelthen fantastisk at man kan tvinge private virksomheder til tilsidesætte kvalifikationer, for at gøre plads til en bestemt befolkningsgruppe. Det sjove ved det er, at eks. denne bestyrelse dermed stadig vil være helt lovlig. Det hænger jo ikke sammen. (Skal i øvrigt huske at tilføje at eksemplet er meget søgt, da det er en ulønnet bestyrelse)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er ikke mere ligestilling til kvinders fordel, end vi mænd tillader! Så enkelt det!

Det er rimeligt nok, at der er 50-50 % ligestilling mht. løn på arbejdsmarkedet og i chefstillinger. Men så stopper det også her, for ligestilling findes ikke derhjemme. Vi mænd er for lette at køre om hjørner med, og vi er for villige til at afgive magten - min fætter brugte udtrykket at abdicere - og det rammer godt plet, for det er det, vi mænd gør: Vi abdicerer!

Jeg synes også, at det er en torn i øjet med en hotel-etage kun for kvinder, men hvorfor tage sig af det? Er det ikke skide ligegyldigt? Hvor mange hoteller rundt om i verden har hotel-etager kun for mænd? Hvor mange mande-klubber findes der i verden? Heldigvis kun få i DK, men mange udenlands.

Jeg er med på at øffe og få ændret på kvinders over-ligestilling i hjemmene. Jeg er stødt på mange mænd, som brokker sig over konens skjulte dagsorden. Og ja, det er hamrende irriterende og spild af tid, at mænd dagligt må sige fra over for konens urimeligheder. Hvor mange mænd er ikke nødt til at sige NEJ! når konen slæber manden med på indkøb, for nu skal han ha' ny skjorte, nyt slips, nye underbukser og ... 

Kors i røven, hvor er det irriterende!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Apropos: Den med 40 % kvinder i bestyrelser svarer til, at regeringen skulle indføre krav om, at mænd skal have mindst 40 % indflydelse i hjemmene! Spørg, om kvinder vil være med til det!

Hvis kvinder skulle brokke sig og hævde, at de NETOP ønsker mænds ligestilling i hjemmene, så er det en sandhed med modifikationer, for kvinder afgiver kun indflydelse ... på KVINDERS præmisser.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

Apropos: Den med 40 % kvinder i bestyrelser svarer til, at regeringen skulle indføre krav om, at mænd skal have mindst 40 % indflydelse i hjemmene! Spørg, om kvinder vil være med til det!

Hvis kvinder skulle brokke sig og hævde, at de NETOP ønsker mænds ligestilling i hjemmene, så er det en sandhed med modifikationer, for kvinder afgiver kun indflydelse ... på KVINDERS præmisser.

Det får mig til at tænke på en kvinde jeg hørte i en radioudsendelse (kan desværre ikke huske hvem det var). Hun sagde noget i stil med dette : "Min mand er med til at tage alle de VIGTIGE beslutninger - men sagen er den at der endnu ikke har været nogen vigtige beslutninger at tage"

Og så synes jeg iøvrigt også at kvoteordningen skal indføres indenfor skraldemandsfaget - for ham jeg har rendende herude mandag morgen er fandeme ikke for køn at se på ....Wink

mvh

Jan

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)