Hej, Jeg skal virkelig have opsat nogle adwords kampagner, men det er en jungel at finde ud af. Det er så blandet hvad folk kan og hvad de tager for det? Så søger anbefalinger på gode og reelle adwords mænd/kvinder?? Help ;) Mvh MissMartins Stine |
Hej Stine.
Et par gode råd før du vælger ny AdWords samarbejdspartner:
* Sørg for at få fuldt ejerskab over dine nye AdWords kampagner (dvs. kontoen skal oprettes i dit navn og ikke ligge som en del af dit AdWords firmas egne konti). Så kan du nemmere finde en ny leverandør, hvis du bliver utilfreds.
* Kig på firmaets egen hjemmeside. Kan de stave?
* Hvis du køber hjælp hos et større AdWords bureau, så bed om at få sat navn på den person, som i givet fald kommer til at lave dine AdWords kampagner. Du ønsker ikke at betale 1.000 kroner i timen for arbejde udført af en praktikant, der blot får 5.000 om måneden.
* Hvis du allerede har en AdWords konto, så få den potentielle samarbejdspartner til at kaste et hurtigt blik på den og give et par anbefalinger til, hvad der kan ændres. Disse anbefalinger kan som regel give dig en idé om kompetenceniveauet.
* Spørg hvilket værktøj de vil bruge til at oprette dine AdWords kampagner. Hvis de svarer "adwords.google.com" eller "AdWords web-brugergrænsefladen", så løb skrigende væk. Svaret bør være noget i retning af "Google AdWords Editor" eller et andet API-baseret værktøj.
* Spørg om de kan hjælpe dig med at få opsat AdWords konverteringssporing eller Google Analytics e-handelssporing. Svarer de "Øhhh" eller "Nej", så led videre et andet sted.
* Vær realistisk i dine forventninger. AdWords kampagner af god kvalitet til hele dit sortiment tager mindst 10 timer og sikkert nærmere 20 timer at lave. Hvis dit budget til opsætningen af nye kampagner kun er på fx. 3-4.000 kroner, så udvælg en del af dit sortiment. Alternativet med at lave brede annoncegrupper med mange søgeord i hver sparer tid, men kan bestemt ikke anbefales, da de løbende omkostninger bliver højere og konverteringen lavere.
Mvh Troels.