Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop af 2 personer - godt eller skidt?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer stærkt at opstarte en webshop med børnetøj. En veninde har samme ønske. Ville det være totalt hul i hovedet?

Vi er lidt bekymrede for, om det kan lade sig gøre at få nok overskud til to det første lange stykke tid?

Kom med jeres erfaringer og hvad der taler for og imod. Så er I super søde!
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

her kommer lige mine input. Jeg skal ikke ta modet fra jer, men i skal nok ikke regne med et overskud sådan lige med det samme, det kan i lige så godt ha på det regne med det samme. så hvis i regner med at åbne en shop og regne med at få et overskud til 2 lønninger i løbet af kort tid, så kan det godt blive en hård kamp, Det skal i nok lige ha i baghovedt med det samme.

Det kan være en god ting at være to el flere i et projekt, men hvis i begge to er super gode til det samme, så er det lidt skidt, i skulle gern ha et el flere områder som i er gode til, så i får noget ud af at arbejde sammen. 

og så skal i også ha styr på hvordan med egerskab osv men det er en lidt længere historie.

Det var nok lige det `negative`jeg fik skreven ned her, men det kan jo også være en vigtig del ;-)

held og lykke med det.

De bedste hilsner

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for input :-)

Nej, vi regner skam heller med overskud i starten, men mere, om der går ekstra lang tid, når man er to i forhold til, hvis man bare er sig selv..

Hvor lang tid skal man i øvrigt regne med, at der ca går, før der er overskud, når man starter en webshop?
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

åhh det er jo et rigtig svært spørgsmål hvor lang tid der går, det kommer selvfølgelig end på hvor gode i er til at markesføre jer selv, men lige på børnetøj bla, der er rigtig mange om budet, og det kan selvfølgelig også at det vil ta jer længere tid, før i kan regne med overskud. Men er det ikke en lille `regl`der siger at det tager imellem 2-4 at starte en virksomhed op og før den begynder at give overskud. 

Men selvfølgelig kommer man langt med hårdt arbejde, der er det også vigtigt at dig og din kommende partner kan arbejde lige hårdt, så den ene ikke føler at den laver alt arbejdet ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo umuligt at sige ud fra de oplysninger, du kommer med. Hvis I supplerer hinanden godt, så er det en fin idé - men du skal vide at børnetøjsbranchen er hård. Det er slet ikke umuligt at starte en god biks op, men I skal enten have en niche, et unikt produkt eller være skarpe på en af de gængse markedsføringskanaler (det kan være SEO, AdWords, affiliate, Facebook, email marketing eller noget helt andet). Hvis I er totalt nybegyndere på alle områder, så vil jeg sige at I skal forvente, der går lang tid, inden I kan leve af det.

Så det korte svar er, at det kommer an på jeres evner indenfor e-handel og online marketing.

Til gengæld kan jeg godt love jer, at det er sjovt at drive e-handel. Men nemt - det er det ikke Big Smile

Held og lykke med det

Morten Vadskær (>10 års erfaring med e-handel)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er helt med på, at vi skal have et unikt produkt, og det er vi netop på vej med :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tusinde tak for alle jeres svar! Det er super fedt med input, så kom bare med flere.. :)

Er der nogle af jer, der kan sige, hvor meget man skal kunne ligge i startkapital, hvis man skal have en fornuftig webshop, der skal vokse med tiden? Jeg forventer ikke noget præcist beløb, men sådan i hvilken boldgade, man kan forvente :)

Vi er så heldige begge to at have små børn, og begge to at have mange veninder med børn, som også har mange veninder med børn, som også har mange.... o.s.v. Så det burde ikke være umuligt. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi for ti år siden åbnede Kondomaten smed vi 34.000,- til indkøb af lager og diverse hosting-udgifter.

Da vi sidste år åbnede Faktorfobi brugte vi omkring 100.000,- på indkøb af lager.

Vi har ingen udgifter til webshop, da vi er gør det selv-folk. Men det skal du jo også beregne.

Bedste hilsner

Morten

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er op ad bakke, og mit bedste råd må være at undersøge tingene meget grundigt. Er det korrekt forstået, at i vil gå all in fra dag et dvs. opsige jeres nuværende stillinger, og satse på at webshoppen skal give overskud nok til at give jer begge løn, indenfor en defineret periode? Hvis det er tilfældet, så bør i hvert fald regne meget grundigt på økonomien, og ikke mindst jeres privatøkonomi. Særligt konsekvenserne af, hvis det ikke foreløber som planlagt.

Jeg er ikke ude på at tage modet fra Jer, men der er mange som vil starte en børnetøjs butik, hvor et eller andet særligt produkt, eller mærke skulle være omdrejningspunktet for omsætningen. Hvis det er muligt for Jer, så ville jeg starte blødt op, hvor i begge to bibeholder de indtægter i har i forvejen, og så arbejder ekstra på dette projekt. 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kronisk lidelse, der gør, at jeg ikke kan passe et normalt arbejde. Jeg er pt på barsel, men skal tilbage til sygemelding, hvis ikke, jeg vælger at gå selvstændig. Min mand har mulighed for at arbejde ekstra, så han får min normale indtægt ind. Vi er ikke vant til, at jeg får meget i indtægt :)

Min veninde er på SU, og afslutter til sommer, hvor min barsel også slutter. Herefter ville hun kunne tage småjobs, så det hele kører rundt. Vi forventer bestemt ikke, at forretningen bare kører fra dag 1. Vi er virkelig ikke naive, men håber det bedste og har tænkt os at arbejde hårdt for at nå målet :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)