Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække strøm fra ? firma drevet fra privaten ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en Webshop, hvor der sælges diverse el"apparater" , pumper, led lamper osv.

Jeg har et rum i huset, hvor dette drives fra, og hvor der 24/7/365 kører lamper, pumper osv til test og fremvisning.

 Kan jeg på nogen måde trække noget af det el fra, som firmaet bruger ?

 Der er tale om et enkeltmandsvirksomhed, som drives ved siden af mit alm arbejde, men pga de mange strømslugende lamper, pumper osv, så bruger vi nok 50% mere strøm i år..

 Skal der seperat måler på, eller MÅ man lave en skønsmæssig (det kan jo net regnes ud) beregning ?

 Der er jo x antal lamper af x antal watt der kører x antal timer osv osv ...

Og hvordan trækkes dette fra ?

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej,

Enten seperat måler eller fradrag for husstandens forbrug ud over 4.000 kWh, der er SKATs standardsats for den private andel.

Beløbet fratrækkes i regnskabet og kan enten overføres til dig eller bogføres som et indskud.

Husk fradrag for elafgift via momsangivelsen.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...

El-afgift og en webshop, det tror jeg ikke...

Check evt. SKAT for de særlige regler for fradrag af elafgift i momstilsvaret.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Tonny...det tvivler jeg også på mht. elafgiften.

Forstår ikke, hvordan en rådgiver bare kan slynge sådan noget ud.

Det burde være elementær viden, at der findes en negativliste.!

 

MvH

Peter

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Peter

Derfor kan det ej heller indskærpes nok, at de råd som gives, bør man altid søge at få efterprøvet andre steder, da der absolut ikke er nogen garantier for, at de afgivne besvarelser er korrekte.

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej,

Tak for Jeres (om end lidt skarpe) indlæg.

Jeg havde den opfattelse, at der var tale om fysisk forretning, men hvis det ikke er tilfældet, vil det naturligvis være korrekt at se bort fra min bemærkning om elafgiften.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så læs første linie af trådstarters indlæg.

Synes ikke vi er for hårde, idet det jo ikke er første gang, du kommer med fejlinformation og

prøver at bortforklare din uvidenhed.

 

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og Tonny

Det er jo pænt af jer at I vil korrigere fejlinformation...

Men derfor kan man jo stadig godt rette på en pæn måde uden at man indirekte reklamerer for sig selv :). Så hellere reklamere direkte efter min mening!

Til Martin

Man finder hurtigt ud af at det er de små emner der ofte betyder meget på amino. Især hvis man er vant til lidt større virksomheder fra arbejdet...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes..Sorry..er taget til efterretning.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at i øvrigt at ville involvere mig i en debat om muligheden for at benytte Skatterådets satser i forhold til at anse elektricitetsforbruget for blandet privat og erhvervsmæssigt, er det vigtigt lige for eftertiden og mulige læsere af denne tråd at pointere, at elafgiften i en webshop der handler med fysiske varer, ikke er omfattet af bilaget til elafgiftsloven og altså er omfattet af de almindelige godtgørelsesregler.

Det vil sige - igen uden at ville diskutere fordelingen privat erhverv - at en webshop er berettiget til godtgørelse af elafgiften til processer (lys, drift af kontormateriel, maskiner osv) og fra 1.1.2012 også for en andel af elafgiften, der medgår til rumvarme, komfortkøling og varmt vand.

Vh
Lars

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)