Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække strøm fra ? firma drevet fra privaten ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes..tak for det Lars.Yes

 

MvH

Peter

Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

S¨dvs at jeg kan trække alt el fra i regnskabet som en udgift, for alt el over 4000 kwh ?
altså på lige højde med kørsel i regnskabet ?

 Ser skat/andre på hvad man har haftt af elforbrug FØR man fik CVR nummer, eller er det ok med en skønsmæssig el-forbrug, hvor man ikke har seperat elmåler på ?
 jeg har et forbrug på noget der ligner 10000 kwh, mod max 5000 før.. så en fordobling i el .... ca +/-

 Anyone ?

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen,

Har lige været lidt væk, men kan se at tråden her efter mit indlæg jo kører i den helt gale retning med hånlige indlæg, så jeg kan godt forstå, hvis du er forvirret. Jeg synes at du fortjener et svar på dit spørgsmål.

Det forholder sig, som jeg beskriver i mit første indlæg. Din virksomhed har fradrag for den strøm som der bruges. Det er bare at opgøre hvor meget. Og du kan naturligvis få refusion af elafgiften på den erhvervsmæssige strøm, fordi din webshop er en forretning med fysiske varer (elapparater) - uanset at andre skriver anderledes og samtidig benytter lejligheden til at give undertegnede en bredside.

Lars beskriver det i øvrigt rigtigt godt i sit indlæg om bilaget til elafgiftsloven. Din webshop er berettiget til godtgørelsen for den proces der bruger strøm, når du tester dine varer.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på en PB eller en mail, hvis du har flere spørgsmål - jeg svarer meget gerne på dem, men har ikke lyst til at deltage i mudderkastning på dette forum.

Mange hilsner

Martin

Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg beklager mit udfald mod Martin dybt.

Under de givne forudsætninger har Martin naturligvis ret.Yes

Har givet Martin en personlig undskyldning.

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)