Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i egen bil - arbejde eller privat?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hidtil var jeg ansat hos et københavnerfirma, som administrerede en handicapordning på Fyn. Jeg har altid kunne fratrække kørsel til/fra arbejde via min selvangivelse.  

Sidste måned gik min daværende arbejdsgiver konkurs - men ingen problem der, jeg har nu sammen med en partner indgået en aftale med kommunen om at overtage handicapordningen. Så nu er min opgave lige pludselig blevet at håndtere en arbejdsplads med 5 ansatte, lønninger, vagtplanlægning mm.

Alle vores ansatte vil fortsat skulle indtaste deres befording via deres selvangivelse. Men hvad med os: vi indgår stadig i vagtplanen, med 2-3 vagter pr uge. 

Spørgsmålet: vores virksomhed er nu registreret på min privat adresse, ca 40 kilometer fra den adresse som vagterne afvikles på. Kan vi tillade os at kalde det for intern kørsel når vi selv tager en vagt, og dermed udbetale 3,80 kr/km skattefrit. eller skal vi fortsat benytte os af selvangivelse, som ikke giver noget for de første 24 km pr dag. 

Mvh Jonas Bové Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..ændrer næppe på, at det kun er et ligningsmæssigt fradrag.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - 

Har jeg forstået rigtigt at vi godt kan betegne det som erhvervsmæssig kørsel i egen bil, når vi eksempelvis kører til adressen, hvor vagterne afvikles, med den hensigt at holde personalemøder, jobsamtaler og i det hele taget ledelsesmæssigt arbejde? 

Mvh Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..som et ligningsmæssigt fradrag=kørsel til og fra arbejde.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i samme overbevisning.

mvh

Alan

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst lidt om 60 dages reglen, og er nu blevet af den overbevisning at dette også omfatter mig...?

Vores klient som vi leverer arbejdskraft til bor skiftende på flere forskellige adresser, og derfor variere arbejdstedet ofte. jeg vil aldrig komme til at have mere end 60 dage på den samme adresse. 

Kan jeg benytte mig af 60 dages reglen?

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

bbsydfyn:

Jeg har læst lidt om 60 dages reglen, og er nu blevet af den overbevisning at dette også omfatter mig...?

Vores klient som vi leverer arbejdskraft til bor skiftende på flere forskellige adresser, og derfor variere arbejdstedet ofte. jeg vil aldrig komme til at have mere end 60 dage på den samme adresse. 

Kan jeg benytte mig af 60 dages reglen?

Stakkels Peter... du kan godt høre at vi er mange der RIIIIGTIGT gerne vil have styr på eller bøjet den 60 dages regel.  :D

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle 60-dages reglen ikke passe på vores profil. Lige som et håndværkerfirma der har forskellige byggeprojekter, så har vi i øjeblikket 2 klienter, som vi med jævne mellemrum er nødt til at kører til, da vi blandt andet skal afholde møder, samtaler, mm. Dog skal det siges at min primære arbejdsplads er hjemme på min privat adresse, da det administrative alene er et fuldtidsjob... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bbsydfyn.

Jamen så er det jo en helt anden snak.

Når du kører hjemmefra og ud til klienter må du kunne udbetale kørepenge...og 60 dages

reglen gælder.

Du skrev i dit første indlæg, at du kørte hjemmefra og så ud til arbejdspladsen.

 

MvH

Peter

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jamen så er det jo en helt anden snak.

Når du kører hjemmefra og ud til klienter må du kunne udbetale kørepenge...og 60 dages

reglen gælder.

HEEEJ Peter. Jeg kan ikke holde snuden væk. Hvis jeg KUN kører ind til min klinik 60 gange om året, gælder reglen så også for mig? Hvad hvis jeg har 2 klinikker i Kbh og kører 60 gange til den ene og 60 gange til den anden.

Endnu engang tak.

Vh Rasmus

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)