Hvis det er fordi du ikke får nok ordrer at du spørger synes jeg du skal se på den lange post jeg skrev til dig da du spurgte om råd til din hjemmeside. Jeg brugte over en time på at skrive om forbedringer du kan gøre bl.a. kommunikationsmæssigt, men jeg kan ikke se du har fulgt et eneste af rådene.Du kan virkelig hente noget på den front.
Prisen er faktisk kun en mindre faktor når folk skal vælge webbureau, tillid er langt vigtigere, og her er din side meget amerikansk og mangler rigtigt meget i forhold til det danske marked. Hvis du mangler ordrer skulle du tage og se på det lange indlæg jeg skrev omkring din kommunikation og derefter se på denne tråd: Jeg vil aldrig vælge en IT-leverandør der ikke…10 gode råd! Så længe der mangler så mange oplysninger på din side, lige så længe vil en masse kunder fravælge dig på det grundlag.
Jeg synes prisen er noget af det sidste du skal rykke på i dit setup, faktisk er det så billigt at jeg ikke kan forstå du gider arbejde til de penge, men det kommer jo ikke mig ved :)
Et ekstra råd herfra er måske at fokusere mindre på processen når du har en kunde, forstået på den måde at når jeg ser din hjemmeside så ser det ud til at for at blive kunde hos dig eller for at få et møde i stand skal kunden gøre alt muligt, oprette sig her og der, booke et møde på en eller anden ekstern side , max 20 minutters konsultation, kunden skal underskrive NDA etc. etc.
Det virker som om du er enormt fokuseret på at udtænke den helt rigtige process, men måske lidt glemmer hvordan kunderne måske opfatter disse ting.Det ligner at processen mere er til for dig end for kunden og slet ikke nødvendig endnu.
Jeg skriver til mange der kontakter os at de bare skal ringe så vi kan tale løsningsforslag. Nogen gange snakker jeg med en potentiel kunde i en time eller mere og kommer med en masse ideer til deres site, velvidende kunden måske ikke vælger os. Kunden vælger så måske nogen der vil lave projektet til halvdelen af hvad vi ville, men når projektet så går galt, er de første der ringes til dem der brugte en masse tid på at tale deres projekt igennem, komme med ideer og tage sig tid til dem selvom de ikke engang betalte noget.
Jeg tror at mange kunder slet ikke kommer så langt ved dig da du på forhånd sætter en tidsgrænse på hvor lang tid du vil tale med dem og de skal booke tid i kalenderen.
Se på de råd jeg har givet dig omkring kommunikation, læs tråden jeg linker til og implementer de 10 ting i din forretning (eller måske 8 af dem) og overvej om alle dine processer ikke kan vente til du bliver noget større, fokuser mindre på processerne og mere på kunden.