Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS system

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Et enkelt spørgsmål:

Hvilket CMS system synes du er det bedste?

Jeg kender Joomla! og har for nyligt snust lidt til Umbraco. Men min nysgerrighed fik nogle kollegaer ind i en "voldsom" diskussion omkring CMS systemer og platforme.

Den ene talte for brug af Linux, hvor den ene svor til Windows/MSSQL. 

Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg leger med et lille sideprojekt, hvor jeg skal bruge et CMS system til den tilhørende hjemmesiden. Umbraco tiltaler mig umiddelbart, dog synes jeg, at det kan blive en dyr løsning, når den udvidelse som jeg skal bruge til Umbraco kræver MSSQL - hvilket er ganske dyrt i licens. (Det skal hostes på egen server).

Nogle input?

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er generelt et religions spørgsmål når man spørger hvilket CMS er bedst, da nogle tilbeder Wordpress mens andre Joomla.

Hvis det er et sideprojekt som ikke vil tjene dens udgifter ind ville jeg vælge Wordpress hvis det var medium størrelse og Joomla, hvis du regner med at det kan blive stort og skal administrere et stort site.
Ligemeget hvad er hvert CMS en udfordring da de har hver deres styrker og svagheder.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder,

Tak for dit svar.

Jeg har tidligere haft et projekt, som kørte i Joomla - jeg skal indrømme, jeg synes det virkede lidt for ... - ja, (i mangel af bedre ord) utroværdigt og jeg havde ikke 100% tillid til det. Men du mener, at det er et oplagt valg til store sites?

Jeg vil gerne have at systemet hjælper, men jeg vil kunne manipulere som det passer mit lille ego ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla, Umbraco eller Wordpress er en debat som ingen ende får. 
Jeg er selv Wordpress-freak og vil til en hver tid anbefale det videre, men du kan helt sikkert også finde personer som hælder mere til de andre systemer.

Hvis du er helt nybegynder, så vil Wordpress nok være en god start, der ligger bunker af råd, dansk oversættelser og meget andet ude på  internettet.

Giv den gas! 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe,

Tak for input :)

Jeg er ikke helt rookie, men kan ikke kode noget fra bunden selv. Jeg er mester i manipulation og copy&paste ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Som alle andre skriver så er det en religionssag. Selv er jeg blevet hooked på Umbraco, men jeg koder også mest .net i forvejen, så det var et easy choice for mig.

Mht. Sql server kan du evt. Benytte Express edition. Den har nogle begrænsninger mht. Hukommelse og antal kerner, men hvis det bare er en alm. Site du skal lave vil jeg tro den kan anvendes.

Der er selvfølgelig en Windows licens der skal betales det kommer du nok ikke uden om.

Held og lykke...
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Umbraco synes jeg er spændende og ville sådan set også gerne søge i den retning. Men jeg skal blankt indrømme, at jeg lader mig skræmme af "tvangsægteskabet" til Windows og MSSQL - men ligesom enhver svigerfamilie har en belastende type, så følger der altid nogle downsides med valg CMS ;-)

Hvad taler mest imod at bruge Umbraco - hvor ligger ligene begravet?

Begrænsningern i Express er de 10 GB per database?

http://www.microsoft.com/sqlserver/en/us/editions/express.aspx 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Ja ihvertfald Windows kommer man ikke udenom. Jeg ville nu ikke lade det skræmme mig, men det er der sikkert mange der gør.

Nu skriver du at dit modul kræver sql, ellers kan umbraco også køre på andre dB systemer som f.eks mysql.

Hvis man kan leve med Windows så kan jeg egentlig ikke se der skulle være flere "lig", især eftersom man kan helt undgå xlts nu. Umbraco er open source som de andre systemer og kan, meget overordnet set, det samme som alle andre CMS systemer, det er blot hvordan man foretrækker at arbejde.

Håber du finder DIT CMS

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Umbraco kan nøjes med MySQL - men jeg vil gerne tilføje Tea Commerce og de kræver MSSQL:

http://www.teacommerce.dk/en/documentation/system-requirements.aspx

Men tak for dit input - det kommer med i overvejelserne.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogle andre har sagt så er SQL express edition måske vejen, desuden har Microsoft også udgivet en MSSQL webedition som kun koster en brøkdel i licens end hvad alle de andre koster.

Hvis du så kan få det som en SPLA licens (dvs. månedlig leje) er det en overkommelig størrelse.

Hilsen

Markus 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)