Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor falder jeg på Google?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Sidst jeg spurgte herinde, fik jeg rigtig meget hjælp - i et tidligere spørgsmål, bad jeg om hjælp til SEO på min side www.performanze.dk på søgeordene salgstræning og salgskurser. Der fik jeg rigtig meget brugbar viden, og har efterfølgende fået tilføjet metatags, fjernet dublerings tekst og i det hele taget opdateret teksten på hjemmesiden.

Resultatet var at jeg efter 4 uger var gået fra nr. 56 til nr. 14 ved søgning på salgstræning på Google.dk - men de seneste uger er jeg raslet ned af rangstigen - og er nu nr. 51, i sidste uge var jeg nr. 43.

Er der nogen som har en idé om hvorfor siden pludseligt rasler ned hos Google?

Mine handlinger de seneste uger på nettet:

  • Flyttet min blog "Retailtainment" fra TV2 blog til Blogger.com (der er nu identisk tekst begge steder men bloggen på TV2 slettes til marts - kan dette være årsagen?)
  • Aktiveret min blog "Passion til salg" her på Amino.
  • Fået lagt metatags på hjemmesiden
Ellers er der ikke ændret noget...
Alle input er velkommen, så jeg kan komme tilbage på sporet....
Hilsen Emil Hejlskov
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

domænet er meget nyt og da aldre beregnes efter hvornår starte med siden online og google fandt de første links for et par måneder siden

arbejde videre som gjort nu og se din placering komme tilbage da alle sider går op og ned ad i starten, vis forsætter som nu vil den stige til endnu højere end før

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden har ligget oppe siden juni, der er bare først seo optimeret med metatags i starten af december - og siden der er kommet metatags på, er jeg raslet ned.

Jeg kæmper videre med link building, aktivitet på siden og mere tekst og løbende nye og bedre beskrivelser af vores produkter...

Der kommer nok også et prof SEO firma på i løbet af 2012 - men skal lige finde 20-30.000kr i budgettet, og så må vi se hvor langt jeg kommer for det, men det bliver først i Q2.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er din side ikke særlig gammel, samt at du næsten lige er begyndt med SEO, lad google lige stabilisere dig..

En anden ting kan jo være at dine konkurrenter simpelthen gør et bedre stykke arbejde.

Du kan jo altid se på dine konkurrenter og undersøge hvad det er de foretager sig, og på den måde lærer fra dem :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Hejlskov:

Siden har ligget oppe siden juni, der er bare først seo optimeret med metatags i starten af december - og siden der er kommet metatags på, er jeg raslet ned.

Jeg kæmper videre med link building, aktivitet på siden og mere tekst og løbende nye og bedre beskrivelser af vores produkter...

http://www.opensiteexplorer.org/links?site=www.performanze.dk

https://www.majesticseo.com/reports/site-explorer/summary/www.performanze.dk

 

meget svag links fået indtil videre der skal arbejdes en del hårdere , de sider linker de er ikke stærke nok , desuden skal din social profil forbedres med facebook og twitter og  google plus da siden mangler en del trust værdi

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene - og ja, der må arbejdes hårdere på linkbuilding, kan jeg godt se...

Jeg har en facebook tilknyttet og er aktiv på twitter, google plus kontoen får jeg ikke rigtig brugt ;o) Når du siger den sociale profil skal forbedres, mener du så at jeg på fjæs, twitter og google+ skal linke mere til performanze.dk?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Hejlskov:

Tak for svarene - og ja, der må arbejdes hårdere på linkbuilding, kan jeg godt se...

Jeg har en facebook tilknyttet og er aktiv på twitter, google plus kontoen får jeg ikke rigtig brugt ;o) Når du siger den sociale profil skal forbedres, mener du så at jeg på fjæs, twitter og google+ skal linke mere til performanze.dk?

ja du mangler de 2 andre det er dog hårdt arbejde aktive så mange steder men i sidste giver det bonus

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Emil

Et interessant spørgsmål du rejser som jeg tror mange andre kan lære noget af. Her er lidt indblik i hvordan vi normalt arbejder hos Outrider:

1) "site:performance.dk" i Google - Sitet er både indekseret med og uden WWW. (STOR FEJL)

2) "site:performance.dk salgstræning" i Google - den side du selv linker til i indlægget (http://performanze.dk/produkter) er ikke blandt de 10 mest releavnte på jeres site jvf. Google.

3) Siden http://performanze.dk/produkter har kun "salgstræning" i titlen, men ikke een gang i tekstindholdet på siden. Et signal til Google om at siden ikke er relevant for "salgstræning"

4) Det interne link på jeres website til denne side har linkteksten "Produkter". Et signal om at siden ikke er relevant for "salgstræning" - så havde i linket med teksten "salgstræning".

5) Den side Google (og jeg) mener er mest relevant for "salgstræning" er http://www.performanze.dk/produkter/salg  (med www iøvrigt)

6) Denne side har ordet salgstræning i titlen, og 3 gange i bodyteksten - så den er ihvertfald middel relevant for salgstræning.

7) Men et hurtigt skøn er at kun een side på sitet linker til denne side - Signal til Google om at det er en mindre vigtig side på jere website.

8) Det billede der linker til siden er et billed-link. Billedet har ingen alt-tekst. - Signal til Google om at siden ikke er rlevant for konkrete søgeord - heller ikke "salgstræning"

9) I vil gerne ligge højt på ordet "salgstræning", men både i overskriften og på billedet (grafisk) der linker bruger i ordet "Sales".

SEO er meget andet end meta-tags, og på en lang række af de signaler som Google bruger til at vurdere hvilke sider der er relevante for "salgstræning", sender i forvirrende signaler.

For at komme tilbage skal I:

1) Rydde op i Duplicate Content (WWW og non-WWW)

2) Være konsistente i brug af søgeord på siderne -  brug sales hvis i vil findes på sales - salgstræning hvis det er det i vil findes på.

3) I skal linke fra flere interne sider til jeres "landingpages", og med de rigtige søgeord

4) Når I linker fra eksterne sider som Amino, skal I linke til den rigtige URL. Her er et om salgstræning

Følger du disse råd vil Google begynde at se jeres side som relevant for søgeordet - også i konkurrencen mod de andre sider.

Held og Lykke..

Mvh Jesper Jørgensen

SEO Manager, Outrider

 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Hejlskov:
Flyttet min blog "Retailtainment" fra TV2 blog til Blogger.com (der er nu identisk tekst begge steder men bloggen på TV2 slettes til marts - kan dette være årsagen?)

Ja, hvis du har samme tekster liggende på to forskellige websteder, kan det i høj grad være medvirkende (læs: årsagen) til dit fald på Google. Det er i allerhøjeste grad duplicate content - og noget Google straffer hårdt. Du bør få gjort noget ved det hurtigst muligt: Enten lukke adgangen til den ene blog eller få lavet nogle 301 redirects fra den gamle til den nye blog. Jeg ville nok gå efter 301 redirects for at få noget linkjuice flyttet til den nye blog.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode input - min tv2 blog er nu slettet, så der ikke er duplikeret tekster og links.

De mange input med links, oprydning på siden, dobbelt indekseringer, overskrifter osv. - vil jeg arbejde videre med.

Indholdet skal godt nok være skarpt på en side - jeg har stor respekt for jeres håndværk, det er ikke bare noget man lærer på en dag.

Nu har jeg en del at arbejde med, så giver den gas.

Takker - Emil Hejlskov

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)