Hej Emil
Et interessant spørgsmål du rejser som jeg tror mange andre kan lære noget af. Her er lidt indblik i hvordan vi normalt arbejder hos Outrider:
1) "site:performance.dk" i Google - Sitet er både indekseret med og uden WWW. (STOR FEJL)
2) "site:performance.dk salgstræning" i Google - den side du selv linker til i indlægget (http://performanze.dk/produkter) er ikke blandt de 10 mest releavnte på jeres site jvf. Google.
3) Siden http://performanze.dk/produkter har kun "salgstræning" i titlen, men ikke een gang i tekstindholdet på siden. Et signal til Google om at siden ikke er relevant for "salgstræning"
4) Det interne link på jeres website til denne side har linkteksten "Produkter". Et signal om at siden ikke er relevant for "salgstræning" - så havde i linket med teksten "salgstræning".
5) Den side Google (og jeg) mener er mest relevant for "salgstræning" er http://www.performanze.dk/produkter/salg (med www iøvrigt)
6) Denne side har ordet salgstræning i titlen, og 3 gange i bodyteksten - så den er ihvertfald middel relevant for salgstræning.
7) Men et hurtigt skøn er at kun een side på sitet linker til denne side - Signal til Google om at det er en mindre vigtig side på jere website.
8) Det billede der linker til siden er et billed-link. Billedet har ingen alt-tekst. - Signal til Google om at siden ikke er rlevant for konkrete søgeord - heller ikke "salgstræning"
9) I vil gerne ligge højt på ordet "salgstræning", men både i overskriften og på billedet (grafisk) der linker bruger i ordet "Sales".
SEO er meget andet end meta-tags, og på en lang række af de signaler som Google bruger til at vurdere hvilke sider der er relevante for "salgstræning", sender i forvirrende signaler.
For at komme tilbage skal I:
1) Rydde op i Duplicate Content (WWW og non-WWW)
2) Være konsistente i brug af søgeord på siderne - brug sales hvis i vil findes på sales - salgstræning hvis det er det i vil findes på.
3) I skal linke fra flere interne sider til jeres "landingpages", og med de rigtige søgeord
4) Når I linker fra eksterne sider som Amino, skal I linke til den rigtige URL. Her er et om salgstræning
Følger du disse råd vil Google begynde at se jeres side som relevant for søgeordet - også i konkurrencen mod de andre sider.
Held og Lykke..
Mvh Jesper Jørgensen
SEO Manager, Outrider