Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang med et nyt land/marked, hvor jeg ikke taler sproget selv.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk.

Jeg lever af at sælge et stykke software (online produkt) og i teorien burde det jo være nemt at komme ud i hele verden med sådan et produkt når internettet er ens salgskanal. Udfordringen er så for mig at jeg ikke taler/forstår noget som helst af sprogene i de lande jeg har udset mig.

Jeg ser umiddelbart nogle udfordringer der skal løses...

  • Mit software og website skal oversættes.
  • Der skal tilbydes support i det nye land (mail og måske telefon)
  • Der skal laves noget marketing (adwords) og noget online aktivitet som linkbuilding i forums som f.eks. amino
Det ville selvfølgelig være smart at ansætte en person fra det land, men foruden udfordringen med at finde vedkommende, så er der heller ikke økonomi til det.

Er der nogen der har erfaringer med eller ideer til at starte op i et andet land hvor man ikke kan sproget.

Glæder mig til at høre input, historier og ideer.

// Ib 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har noget at byde ind med? Det behøver ikke være samme type virksomhed for at man kan lære lidt. Måske har du oversat din webshop til et andet sprog?

Ellers godt nytår herfra.

// Ib 

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du finde personer til at oversætte og/eller folk til at markedsføre for dig i de pågældende lande?

Mange hilsner

Heidi

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du klan overveje en eller anden form for franchise eller at han får nogle procenter i x antal år efter oprettelsen ?

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Thorup's Vinduespolering Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig en rigtig god ide at analysere og finde ud af noget om det land du går ind i. Må jeg spørge hvilket land det er ? Og er det B2B el. B2C ?

Så skal du sætte dig ind i hvordan deres lov er.

Du skal sætte dig ind i b2b/b2c økonomi, altså dem som du vil sælge til. Om hvad dit produkt skal koste.

Find lidt ud af hvor dine konkurrenter er & hvem de er. Det er altid godt at vide.

Der er mange andre ting som man også skal vide når man vil eksportere. Men spørg endelig hvis der er mere eller du har andre spørgsmål.

Marco Thorup

Thorups Vinduespolering www.thorupsvinduespolering.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Jensen:

Du klan overveje en eller anden form for franchise eller at han får nogle procenter i x antal år efter oprettelsen ?

Det her er jo måde at McDonalds er blevet så voldsomt store... Mener at deres hovedkontor, får 30% af al omsætning (eller noget i den retning).

Find en partner der kan forelske sig i at drive dit produkt til succes i det konkrete land.. Fx lad os tage Tyskland som eksempel, hvis du ikke taler tysk, og du praktisk talt heller aldrig er i landet, så vil du aldrig kunne elske markedet nok til at give det nok gas.

Og når du ikke kan sproget/kulturen, så rammer du ret sikkert ikke hovedet på sømmet, hvis du bare får det oversat! Jeg er pt indblandet i et projekt der skal lanceres bare i SE/NO, og bare der er sgu alligevel ret store kulturelle forskelle, i forhold til hvordan man skal markedsføre det. :)

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Rart at der kom lidt gang i debatten.

Heidi: Det kunne måske godt være en løsning at finde nogle folk til oversætte/markedsføre, men udfordringen vil så være den løbende support/kontakt til kunderne. Ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere dette, når det umiddelbart ikke er muligt at ansætte nogen på fuld tid.

Casper: Udemærket idé med franchise eller en form for partnerskab med nogle "lokale".

Marco: Du har helt ret i forhold til markedsanalyse. Det er B2B og rent lovgivningsmæssigt forventer jeg bare at beholde mit dansk selskab, således at de handler med mig som dansk firma og efter dansk lov. Det som sagt et online produkt, så jeg skal ikke sende noget fysisk til dem.

Jannik: Sverige og Norge var i blandt mine favoritter, da min idé netop var at tankegangen og kulturen ikke var så meget anderledes fra Danmark. Må man spørge hvilke udfordringer i er løbet ind i ?

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at kontakte et rekrutterings bureau/callcenter og høre om de kan hjælpe med support på timebasis?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:
Jannik: Sverige og Norge var i blandt mine favoritter, da min idé netop var at tankegangen og kulturen ikke var så meget anderledes fra Danmark. Må man spørge hvilke udfordringer i er løbet ind i ?

Jamen uden at kende dit produkt er det jo at skyde vildt rundt :-)

Der er rigtigt mange ting, altså opfattelse..

- Sverige og Norge de bruger konstant deres flag.. Hvis vi ser det danske flag, så ved vi der er fødselsdag.. Men svenskerne og nordmændene bruger det fordi det elsker det... Specielt Norge de er virkeligt nationalister!!

- Du skal have support på det lokale sprog. Tro ikke at du bare kan tale dansk til svenskere eller nordmænd, det når du ingen vegne med.

- Svenskerne blandt andet er mere forkælede... Når du skal ramme en Svenskforretningsmand, så er han typisk vandt til mere luksus en danske forretningsmænd... Hvor en dansker kører rundt i måske en Ford Focus, Toyota Avensis eller i bedste fald en VW Passat, så er svenskerne helt anderledes... De er typisk Volvo V70, Mercedes C eller E, Audi og ikke mindre end A6... Og naturligvis med alt i udstyr!!

De er bare vandt til mere luksus end DK... Det skal dit produkt også afspejle.

- Men Svenskerne er samtidige gode købmænd! De tror (folkeopfattelse) at 1 SEK = 1 DKK.. Og ser du i supermarkederne på diverse produkter, så det der koster 30 DKK i Danmark, koster måske 25 SEK.. Så det er det du er opimod. Naturligvis kender de godt kursen, og ved den er lavere men forbrugeren tænker ikke så langt..

- Nordmændne, er vandt til at ALT går langsomt... Kompliceret Told regler osv.. Men de er tilgængel også forkælede.. Og det er nemt at få mere for sine produkter i netop norge.

Jeg kan blive ved med at komme med eksempler i timevis, men rammer muligvis ikke rigtigt når jeg ikke ved hvad du sælger :) Jeg har pt boet over 1,5 år i Sverige, og adskillige gange beskæftiget mig med Norge.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)