Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ønskede domæne er optaget

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg håber på i kan hjælpe jeg har et domæne som jeg meget gerne vil have fingrene i men den er købt af en anden men bliver dog ikke brugt overhovedet der er ikke noget indhold.

Hvordan er reglerne med hensyn til dette ?

ejeren har ejet domænet i lidt over et år. siden oktober 2010 for at være helt præcis.og han har den indtil slutningen af oktober i år.

Kan jeg få fat i dette domæne på en måde ? måske kontakte ham der ejer det ?

Venlig hilsen Heidi

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Om der er noget eller ej, så er siden hans. Men du kan kontakte vedkommende, og måske købe domænet. :D 

Besøg min blog: http://edinm.dk/

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi.

Du kan læse mere om reglerne her på DK-Hostmaster og finde forskellige afgørelser i tidligere sager. Endvidere kan du også se hvem der ejer domænet og ofte tlf nr eller mailadr.

https://www.dk-hostmaster.dk/klager-og-suspension/klager/

Vh Tom

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan kontakte dem via de informationer som dk-hostmaster.dk har liggende på dem.

https://www.dk-hostmaster.dk/

 

Hvis et domain ikke benyttes og ligger brak, kan du få det tvunget overdraget, såfremt du kan sansynliggøre, at du er den meste hensigtsnæssige ejer.

Det er ofte meget let, hvis domainet ligger uden content.

Dog kan det være svært, hvis domainnavnet er et almindeligt begreb, ord, sætning.

Et eksempel:

Du sælger sko fra din virksomhed, der hedder skobixen. Du vil gerne have fingre i domainnavnet sko.dk som ligger uden content på.
Her vil du få meget svært ved at overbevise domainklagenævnet om at du netop er en bedre og oplagt ejer.

Anmoder du derimod om domainnavnet sko-biksen.dk og ejer du allerede skobiksen.dk og har gjordt det noget tid, ja så får du det med stor sandsynlighed, såfremt det ligger tomt.

 

Læs eventuelt mere her:
http://www.domaeneklager.dk/

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja siden er hans :) Jeg tænkte egentlig bare på om det er lovligt for mig at kontakte ham og spørge ham om en pris for domænet. og han godt må sælge det selv om der ikke er indhold på siden ?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er der ikke noget ulovligt i.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan også sætte dig på venteliste tit når domæner ikke bruges bliver de ledig og vis står nummer 1 på ventelisten får du domænet når det bliver ledigt https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt ejeren og spørg hvad han skal have for domænet :-) - Hvis han ikke vil sælge, så skriv dig på venteliste hos DK-Hostmaster, det koster 75,- om året.

 

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar :) jeg kontakter ham og spørger hvad han skal have og hvis han ikke vil sælge må jeg se hvad jeg så gør nu kender jeg i hvert fald mine muligheder :) Mange tak :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hvad er det lige der gør at det er dit domæne?

Er det fordi du et år efter den nuværende registrant er kommet med en ide du gerne vil anvende domænet til?

Hvem siger at den nuværende registrant ikke anvender den til noget? Et seriøst projekt kan tage et par år, så hvad er det lige der gør at du udelukker denne her mulighed?

Jeg har selv et par dk-domæner jeg er igang med at udvikle og det tager tid og penge, skal jeg hilse dig og sige.

Lad os nu antage teoretisk at du får domænet, hvor lang tid tror du så at du skal bruge for at lancerer dit projekt?

Hvad hvis en eller anden (lige som det du gør nu) i mellem tiden kommer og sige "Der er nogen der har mit domæne! Hvordan får jeg den!", hvordan tror du, at du ville have det?

Du har følgende muligheder:

1. Spørg den nuværende registrant om han ønsker at sælge

 - 1.1 Hvis han vil sælge har du følgende muligheder.

      - 1.1.1 Forhandle indtil I kan blive enige om et beløb.

              - 1.1.1.1 Hvis I kan blive enige om et beløb, så tillykke.

              - 1.1.1.2 Hvis ikke I kan blive enige, har du to muligheder

                      - 1.1.1.2.1 Klage til klagenævnet for domænenavne: www.domaeneklager.dk

                      - 1.1.1.2.2 Finde et andet domænenavn

 - 1.2 Hvis han ikke ønsker at sælge har du følgende muligheder

      - 1.2.1 Klage til klagenævnet for domænenavne: www.domaeneklager.dk

      - 1.2.2 Finde et andet domænenavn

2. Klage til klagenævnet for domænenavne: www.domaeneklager.dk

3. Finde et andet domænenavn

Held og lykke med dit projekt og lad os håbe at du ikke selv oplever det du har tanke om at gøre mod en anden iværksætter.

Og forresten jeg håber at I alle har haft et Godt Nyt Års-aften og vil få et profitabelt 2012 og vigtigst af alt et godt helbred og sundhed for jer og jeres familier.

Bedste hilsner,

Kommer snart...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)