Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop og hosting

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

jeg overvejer at åbne en webshop...så vidt så godt.

Jeg ved desværre ikke særligt meget om hjemmsider, hosting og alt hvad der ligger bag. Så jeg har nogle spg, som jeg håber i kan svare på? Mange af spg er måske meget basale for mange af jer, men jeg er helt grøn på området :-)

1. er Hosting det samme som webhotel?

2. Hvad man skal regne med at det koster pr måned for hosting, og er det alle "webhost"-løsninger som egner sig til webshops? betalingsgateway, mv?

fx har jeg set at man på one.com kan få webhotel for 23,75 kr/md med 10 gb. Vil sådan en host løsning være ok til en webshop, som jeg fx får lavet i wordpress med et valgt/købt tema?

3. Findes der nogle meget billigere evt "gratis" hosting muligheder, således at jeg kan købe et tema og stille og roligt begynde at lege med / lære at uploade info til en starter webshop??

på forhånd tak!

JCINVEST

 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jcinvest.

Jeg ved ikke det hele med noget af det kan jeg da svare på.

1. Nej Hosting er ikke det sammen som et webhotel, hosting er at de har et webhotel, de kunne også hoste en hel server, det svare til at man siger at du huser 4 personer hjemme ved dig.

2. Det kommer ud på hvor mange besøgende og hvor tung din side er.

3. Jeg kender ikke nogle steder hvor det er gratis, men prøv evt at google, det kommer også an på hvad planform du vil køre?

Håber det giver lidt mening her meget sent om aften:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Nitzschs svar er godt. Personlig vil jeg anbefale webshopsystemet magento samt www.magentohotel.dk .. Dertil skal du også huske et at betale til nets for kreditkort samt en gateway dertil. Har du overvejet at få lavet systemet med design? I så fald er du velkommen til at kontakte mig på samuel@impressio.dk eller 53205050, jeg besvare dine spørgsmål du måtte have samt det er helt uforpligtende :)
Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg vælge unoeuro.com fremfor one.dk - Dernæst ville jeg vælge prestashop som shopsystem.

Så ville jeg finde et template som er lavet og lave nogle små rettelser, i stedet for at betale kassen for et unikt et. Når ens webshop en dag så giver overskud, så ville jeg betale mig til et unikt design hvis det er det man vil.

Du har rigeligt med opstarts-udgifter i forvejen :)

Jeg sender dig nogle login oplysniger til en prestashop som jeg ikke bruger. Så kan du lege løs derinde og se om det er noget for dig. Prestashop downloades gratis fra deres hjemmeside.

Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen

Nietzch:  jeg regner ikke med at det skal være særligt stort og tungt, regner i første omgang med max 100 forskelige vare (hvilket naturligvis kan forøges efterfølgende :-) hvis det går godt) - men hvilken størrelses serverplads taler vi cirka om her? 500 mb /3gb /5gb - kan ikke rigtig forholde mig til tallene?

mht ti mit spg 2 så hvis man tager udgangspunkt i one.com (ikke fordi jeg nødvendigvis vil bruge dem, kun fordi jeg lige var inde på deres hjemmide), så har de 3 pakker - 3gb / 5gb /10 gb hvilket jeg umiddelbart vil vurdere for rigeligt alle sammen?? spg gik på om der kræves en bestemt webhosting/pakke hvis man skal have en webshop (taler jeg sort?)

Emil: tak for prestoshop oplysningerne. jeg vil prøve at "lege" lidt med det

nogle yderligere spg til jer allesammen igen:

1. jeg har også været inde og se mulighederne hos DanDomain, som også tilbyder webshopløsninger, med pakker hvor stort set hele hjemmesiden bliver lavet for en (sikkert baseret på temaer) for ca 3000 kr.) dette koster deruvoer vist nok 300 kr om måneden for serverplads mv. Er der nogle som har erfaringer med dette? jeg antager at dandomain CMS system er deres eget??? dvs kan jeg købe/anskaffe et wordpress tema og bruge med dandomain? (bare sig til hvis det er sort snak :-)

2. I dandomains pakker snakker de om server plads svarende til 200 mb, hvilket jo er meget mindre end de størrelser fra one.com (er der noget jeg "overser") for umidddelbart lyder 200 mb ikke særligt meget for en webshop.

3. Hvis man køber et tema (fx wordpress), hvilket jeg har overvejet, er det så "let" at rette i det, så man får sit eget præg på hjemmesiden? eller skal man i stedet starte fra bunden?

/jcinvest

 

 

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 05:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mange penge, så er DanDomain fint :) På længere sigt at det bedre betale sig at finde en som kan lave det du ønsker her og nu, og så slippe for de 299 kr per måned.

Forstår ikke hvorfor du er så hip på wordpress? Prestashop og Magento er noget bedre hvis det er en webshop du vil åbne.

Når jeg tænker på wordpress, så tænker jeg på blogging (bl.a., dont troll!). Magento og Prestashop er minded på webshops (only), og i hvert fald prestashop har et fantastisk community bag sig (og magento har sikkert også).

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

EmilDK:

 så tænker jeg på blogging (bl.a., dont troll!). 

Lucky :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan måske skramme dig væk med et engangsbeløb på fx 10.000 for en Magentoshop, Prestashop osv. men det er bare en LANGT bedre løsning end Dandomain. Gang på gang høre jeg om brugere af Dandomain ønsker at flytte over til Magento da det både er dyrer og mange begrænsninger.

Så du bør virkelig overveje et system som Magento eller lignende. Jeg bruger det selv til min egen shop og er utrolig glad for det :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)