Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deling af billeder på nettet og copyrights

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Godmorgen aminoer,

Jeg har set flere hjemmesidernettet, hvor brugerne oploadder billeder, som de har fundet fra andre hjemmesider... Det kan være en kan lide en bil og vedkommende tager billedet af den og poster på en anden side og så spørg folk hvad de synes om den


Er det lovligt ?
Fra Juelsminde
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 55
Fra  facefoto.dk - fotograf Søren Nellemann Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er copyright på alle billeder jf. lov om ophavsret. I praksis deler man naturligvis private billeder imellem sig og de fleste firmaer har nok heller ikke noget imod, at et originalt produktfoto sendes fra en privatperson til en anden når fx en nyindkøbt bil skal vises frem for familien, på mail eller på privat hjemmeside (så kunne firmaets juridiske afdeling få nok at lave...)

Det der ER ulovligt er at anvende billeder der er taget/tilhører en anden og bruge dem til at promovere sine egne produkter/hjemmeside. Og det er jo rimeligt nok... hvis jeg har taget et foto for en kunde som har købt og betalt for at bruge dette billede, så skal andre jo ikke have lov til at bruge det frit - ovenikøbet når det sker med det formål at øge sin egen omsætning...

Hvis du mangler gode billeder af fx dine smykker er du velkommen til at kontakte mig for et godt tilbud ;o)

Hilsen Søren

facefoto.dk :: fotograf søren nellemann :: århus :: mobil 2986 3058

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)