Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress - test og løbende udvikling af affiliate sider (håndtering af database)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et hurtigt spørgsmål til dem af jer, som har 1-til-mange affiliate sites lavet i WordPress, og selv udvikler på dem.

Hvordan gør i mht. test og løbende udvikling? Her tænker jeg mht. databasen. Jeg har tidligere selv gjort således, at jeg eksporterede databasen fra produktion til et script, og så importerede den på min lokale maskine. Så lavede jeg de ændringer der nu skulle laves, testede at skidtet virker, for derefter at dumpe min lokale version som et script, og importere dette i produktionsmiljøet. Således kunne jeg lave udvikling seperat fra min produktion.

Er dette måden i også gør det på, eller er der andre smarte måder? Det lader til, at den anbefalede måde at uploade et WordPress site på er at uploade alle filerne via FTP, og derefter dumpe databasen til et script og importere det på produktionsdatabasen (ofte via phpMyAdmin). Dette er ikke et problem, men vil gerne vide om det er dette som folk gør, eller om der er smartere, mere hensigtsmæssige metoder til dette, som jeg ikke har tænkt på.

Grunden til jeg spørger er, at der kan være forskellige ting at tage hensyn til med ovennævnte metode, såsom forskellige navne på localhost/site name (hvilket jeg selv håndterede ved at lave search/replace i tekstdokumentet med SQLen til mit site), samt andre variable i databasen, som er forskellige fra produktion til test/udvikling. Derudover kan forskellige versioner af phpMyAdmin også være en udfordring.

Masser af snak, spørgsmålet er kort og godt: Hvordan håndterer i synkroniseringen af WordPress databasen mellem produktion og evt. test/udviklings miljø :)

På forhånd mange tak for alle kommentarer.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

anyone?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg ikke selv bruger affiliate sider.

Vil dog gerne nævne at Amino nok ikke er det rigtigte sted at få hjælp til spørgsmål omkring udvikling af hjemmesider. Jeg har selv oprettet et par tråde med diverse spørgsmål, og har ikke rigtigt fået noget svar. Hvis der er kommet svar har det været noget småt - på samme måde som mit svar er nu - til dig.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Qucodia:
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg ikke selv bruger affiliate sider.

Vil dog gerne nævne at Amino nok ikke er det rigtigte sted at få hjælp til spørgsmål omkring udvikling af hjemmesider. Jeg har selv oprettet et par tråde med diverse spørgsmål, og har ikke rigtigt fået noget svar. Hvis der er kommet svar har det været noget småt - på samme måde som mit svar er nu - til dig.

@Qucodia: Tak for dit svar :) Jeg har netop valgt at poste dette på amino, da jeg er ude efter hvad brugere af WordPress sider anvender i praksis, ikke hvad udviklere ville gøre. De ville nemlig blot gøre som jeg selv beskriver. Amino er netop stedet, hvor jeg får fat i selve affiliate-marketingsfolkene, og ikke nødvendigvis udviklerne (selvom der også er flere udviklere herinde).

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se jeg nok var lidt hurtigt, da jeg misforstod dit indlæg. Jeg kan forstille mig der er mange måder at gøre det på som så meget andet. Jeg har selv to Wordpress-installationer, og på den ene har lagt en htaccess fil op, som giver min IP-adresse rettigheder til at komme ind på den - som den eneste.

Før jeg gjorde det, lavede jeg det på din måde.

Fra Randbøl
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 20
Fra  isikkerhed.dk Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Qucodia:
Kan godt se jeg nok var lidt hurtigt, da jeg misforstod dit indlæg. Jeg kan forstille mig der er mange måder at gøre det på som så meget andet. Jeg har selv to Wordpress-installationer, og på den ene har lagt en htaccess fil op, som giver min IP-adresse rettigheder til at komme ind på den - som den eneste.

Før jeg gjorde det, lavede jeg det på din måde.

At have to sites live (identiske, går jeg ud fra), hvor du kun selv har adgang til det ene af dem, er en god idé. Hvordan får du dem så synkroniseret? Jeg antager, at du først laver eventuelle ændringer på det site hvor kun du har adgang, og når tingene spiller migrerer du det over i dit produktionssite.

Men hvordan ? :) Og er dine to sites placeret i samme webhotel? Evt. samme database?

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Personligt vælger jeg en af to muligheder. Enten ændrer jeg det live (om natten) eller alternativt så outsourcer jeg det til nogen der har bedre forstand på det end mig.

Jeg ved, at det ikke hjælper dig meget, men du bad om at høre hvad jeg gjorde :)

Mvh
Mikael 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

rax:
At have to sites live (identiske, går jeg ud fra), hvor du kun selv har adgang til det ene af dem, er en god idé. Hvordan får du dem så synkroniseret? Jeg antager, at du først laver eventuelle ændringer på det site hvor kun du har adgang, og når tingene spiller migrerer du det over i dit produktionssite.

Men hvordan ? :) Og er dine to sites placeret i samme webhotel? Evt. samme database?

Idéen med at nægte alle andre adgang er for det meste af jeg kun behøver in installation, så jeg kan rette i det i ro og fred.

Men nogle gang bruger jeg som sagt to installationer, og der bliver de begge to lagt op på kundens side/webhotel. Der efter er fremgangsmåden den samme som du beskriver det. Eksportere og importere data fra databasen.

Grunden til at jeg benytter kundens fra start af, er at jeg er sikker på at det kommer til at virke.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)