Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret underdomæne med blog-funktion til webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg ved ikke om denne er oprettet under den rigtige kategori men here it goes.

Her d. 13 februar står jeg og skal opstarte en webshop (www (.) strobisten (.) dk ), salg af kameraudstyr og tilbehør, og jeg leger lidt med tanken om at lave en blog/review agtig side der skal anmelde de ting jeg har til salg, hvor tingene bliver taget i brug og hvor der vil være billeder der illustrerer hvad produktet kan bruges til.

Først og fremmest tænker jeg:
Vil kunderne finde det en troværdig nok kilde, at selve webshoppen vælger at anmelde produkterne fremfor en anmelder der ingen relationer har til firmaet? Eller vil det være smartere at lave en anonym reviewer blog der umiddelbart ingen relation har til firmaet?

Er det overhovedet brugbart? 
Baseret på første spørgsmål. Hvis ingen interesserede læsere er der, er den jo i bund og grund spild af tid.

Hvordan griber man det an?
Jeg kan forstå at jeg skal have oprettet et underdomæne, fx. www . blog . strobisten . dk eller lignende. Hvordan gøres dette? Ud over det, er det muligt at installere fx. Joomla eller Wordpress, eller er der et mere blog-agtigt system man kan bruge istedetfor?
Hvordan installerer man det og er det overhovedet muligt når nu jeg allerede har prestashop liggende på domænet?
Det skal siges at jeg intet imod at betale de 65kr det nu koster og få et ekstra domæne der fx hedder blog-strobisten.dk eller lignende, hvis det er dét!


Jeg håber på tips og råd. En af de store thump ups må vel også være at mine produkter bliver meget bedre opsnappet i søgemaskinenerne iogmed at jeg har to sider der henviser til samme produkter istedet for blot et. Er det ikke rigtigt antaget?

Mvh
Sofus 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO-mæssigt vil du nok få mere ud af at have bloggen på et seperat domæne frem som et subdomæne. Men rent teknisk er der ikke noget i vejen for at lave et subdomæne under dit prestashop domæne, hvor du installerer Wordpres eller lign. Et subdomæne kan opfattes som en ny mappe på din server, og så længe du installerer noget der kører php ligesom PrestaShop, så er der ingen problemer. Wordpress er også php.

I øvrigt er subdomæner uden www (da www i sig selv er et subdomæne), så din blog bør derfor hedde blog.domain.dk og ikke www.blog.domain.dk - rent teknisk er det dog også muligt at lave det med www-versionen. Det gør f.eks. tv2 også, for at folk ikke skal støde på en 404-side, hvis de skriver www.vejret.tv2.dk - som retteligt hedder http://vejret.tv2.dk (blot som eksempel).

Som kunde ville jeg nok finde det mest troværdigt med at søge mine oplysninger et sted og købe varen et andet - men dog alligevel, det kommer jo helt an på, hvor godt du skriver dine artikler og hvor troværdig jeg finder dine blogindlæg som kunde, der ønsker at købe et produkt i din shop.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så du mener at det bedste for mig vil være at oprette et domæne der lyder:

blog-mitdomæne.dk , og installere fx. WordPress på det?

Er der andre systemer der er bedre til blogs

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der kan hjælpe mig?

Jeg har registreret domænet : strobisten - blog .dk
 
Jeg går ind i mit cPanel på Meebox og siger domains -> addon domains

New domain name: strobisten -blog.dk
Subdomain/Ftp Username: strobisten
Document Root: public_html /strobisten-blog .dk
Password: **********

Så når dét er oprettet går jeg ind under min ftp og uploader wordpress på  public_html/strobisten-blog.dk og så troede jeg egentlig at jeg skulle gå ind på www.strobisten . dk/strobisten eller www. strobisten - blog . dk/ strobisten for at komme ind til installationen/back office af word press. 

Jeg kan heller ikke kommer på strobisten - blog.dk men det er vel forståeligt da der intet er installeret.

Hvad kan jeg gøre?

De irriterende mellemrum mellem fx. bogstaver og "-" i domænet og "." er så google ikke opsnapper indlægget. :-)

Mvh 

Fra Aarhus/Aalborg
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 41
Fra  IMENO Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofus

Jeg vil blot blande mig i tråden omhandlende det ikke tekniske spørgsmål, nemlig om det vil findes troværdigt at anmelde sine egne produkter (dem du sælger). Jeg tror muligvis det kan fremstå en smule utroværdigt, men det kommer vel an på hvordan du vælger at gribe det an... Det bedste vil vel være at få andre brugere til at anmelde det for jer. Hvis du kan få nogle af dine kunder til at lave en anmeldelse på noget de har købt, tror jeg det kan virke super troværdigt og noget dine kommende kunder vil blive rigtig glade for!.

Håber også du finder ud af alt det tekniske, og rigtig meget lykke til.

Mvh

Søren Lander

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofus Wilms:
Jeg kan heller ikke kommer på strobisten - blog.dk men det er vel forståeligt da der intet er installeret.

Kan se, at du har fået det til at virke nu - tænker du manglede DNS på dit nyindkøbte domæne?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)